One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » iPhone 4 bellen Facetime buitenland

iPhone 4 bellen Facetime buitenland

Robbievz

Robbievz op 26 juni 2010 #

Hallo,

Gewoon even een simpele vraag.
Als je in het buitenland zit, en je start een direct Facetime gesprek met iemand, is het toch mogelijk om gratis te (video)bellen uit het buitenland?

Dat zou namelijk wel fijn zijn:grin:

KarelWillem

KarelWillem op 26 juni 2010 #

Het gaat altijd via WiFi – nou ja, behalve de eerste contact-legging dan – dus ongeveer ja…

Robbievz

Dusss, even een wifi-spotje zoeken en facetimen maar?:razz:

KarelWillem

KarelWillem op 26 juni 2010 #

Ja, ruwweg wel.
Het komt er op neer dat je iemand belt, en op het moment dat die ‘aanneemt’ gaat het Facetime gesprek in.
Je betaalt dus alleen voor het eerste contact.

Yoeri

Yoeri op 26 juni 2010 #

Als je bij de contactgegevens kijkt dan zie je een FaceTime icoontje. Klik je die dan ga je FaceTime bellen zonder je mobiele provider te gebruiken. Dat is ook te zien in dit flimpje:

http://www.youtube.com/jon4lakers#p/u/10/ugd8c6zDDQA

Robbievz

Ja, dat bedoelde ik ook met ‘een direct factime gesprek starten’, dat wist ik namelijk wel, dat dat kon.

ctxppc

ctxppc op 26 juni 2010 #

Ik denk dat Apple AT&T (en T-mobile) langzaamaan onder heet vuur begint te leggen. :evil:  :razz:

lucschram

lucschram op 27 juni 2010 #

FaceTime via 3G komt nog, FaceTime moet nu via Wi-Fi. Dus als je in het buitenland Wi-Fi hebt kan je dus naar een ander land bellen via FaceTime.

KarelWillem

KarelWillem op 27 juni 2010 #

Ik was misschien op het verkeerde been gezet door dit:

Only iPhone 4 users can have FaceTime conversations and they can activate one at any point during a conversation by simply tapping the FaceTime icon.

Once FaceTime is activated the call is over and the app switches to Wi-Fi – so no additional cost is incurred to the user.
Dus eerst bellen, dan over naar FaceTime.
Maar als je direct FaceTime kunt activeren, zal het vast zonder kosten zijn.

lucschram

KarelWillem op 27 juni 2010

Ik was misschien op het verkeerde been gezet door dit:

Only iPhone 4 users can have FaceTime conversations and they can activate one at any point during a conversation by simply tapping the FaceTime icon.
Once FaceTime is activated the call is over and the app switches to Wi-Fi – so no additional cost is incurred to the user.

Dus eerst bellen, dan over naar FaceTime.
Maar als je direct FaceTime kunt activeren, zal het vast zonder kosten zijn.

Dus in het begin zijn er wel heel even kosten aan verbonden? Want je moet verbinden maken.

Yoeri

Yoeri op 27 juni 2010 #

Zie mijn link naar een filmpje.

KarelWillem

KarelWillem op 27 juni 2010 #

Als we nou gewoon duidelijk zijn, in plaats van te verwijzen naar links en filmpjes?  :lol:

Zal ik het zeggen dan?

Mogelijkheid 1
- Je belt gewoon. Dat kost geld.
Hoe langer je lult over dat je met iemand wilt FaceTimen hoe duurder het wordt.
- Pas daarna schakel je over naar FaceTime. Dat kost geen geld.

Mogelijkheid 2
- Je klikt in contacten direct het FaceTime logo aan.
Geen kosten.

lucschram

KarelWillem op 27 juni 2010

Als we nou gewoon duidelijk zijn, in plaats van te verwijzen naar links en filmpjes?  :lol:
Zal ik het zeggen dan?
Mogelijkheid 1
- Je belt gewoon. Dat kost geld.
Hoe langer je lult over dat je met iemand wilt FaceTimen hoe duurder het wordt.
- Pas daarna schakel je over naar FaceTime. Dat kost geen geld.

Mogelijkheid 2
- Je klikt in contacten direct het FaceTime logo aan.
Geen kosten.

Dit is inderdaat heel duidelijk :lol:

MacSjon

MacSjon op 09 december 2010 #

Klinkt leuk allemaal maar op de een of andere manier werkt het toch niet in het buitenland. Zit nu in Zweden en op een WiFi hotspot maar al mijn contacten met FaceTime missen de button daarvoor. Werkte wel in NL dus de eerste activatie was al gedaan. Denk dat je dus wel op je telecom netwerk moet zitten om een FaceTime gesprek te kunnen beginnen.

Misschien moet je op de een of andere manier opnieuw activeren maar ik weet niet hoe dat werkt als je probeert te connecten met een mail adres op een Mac.

Het is allemaal geen drama maar vraag me wel af hoe het dan wel werkt in het buitenland want ik vind dat het gewoon zou moeten werken…

Hansi2124

Hansi2124 op 09 december 2010 #

Ik krijg het nog steeds niet aan de gang op mijn MBP naar iPhone 4 en vv.

MacSjon

Hansi2124 op 09 december 2010

Ik krijg het nog steeds niet aan de gang op mijn MBP naar iPhone 4 en vv.

Dat ging juist prima (iMac <=> iPhone) bij mij dus dacht nu even gezellig te kunnen FT’n met mijn vriendin die gewoon thuis is. Heb je wel al eens contact gehad met een andere iPhone voordat je het hebt geprobeerd naar de Mac?

Hansi2124

Met 2 iPhoners geprobeerd. Vice versa. Ik kom niet verder dan dat er verbinding wordt gezocht (of zoiets). Maar na 2 minuten is er nog niets. op de iPhone komt het als een gemiste oproep te staan, terwijl als ik gebeld wordt op mijn MBP er niets te zien is.

MacSjon

Dat klinkt idd niet goed nee. Het is en blijft een Beta versie voor de Mac maar zou toch gewoon moeten werken. Ik moet wel toegeven dat ik het heb uitgeprobeerd terwijl ik met mijn iPhone op hetzelfde netwerk zat als de Mac (maar ik neem aan dat bij jou dezelfde opstelling van toepassing is als je gaat testen)

Hansi2124

Ja, maar ook dat werkt niet helaas.
Ik hoop snel op een verbeterde versie (heb bugrappport naar Apple gestuurd overigens).

Joyce_help

Joyce_help op 26 april 2013 #

Hallo,

Ik wil graag FaceTime naar buitenland (Turkije)
We zitten beide op wifi, wat goed werkt want we kunnen ook whatsappen.
Het lukt niet om verbinding met elkaar te maken, het lijkt alsof de ander steeds niet opneemt,
of voor de ander dat ik niet op neem.
Wat doen we verkeerd?

alsvast bedankt

nicj56

nicj56 op 26 april 2013 #

lucschram

FaceTime via 3G komt nog, FaceTime moet nu via Wi-Fi. Dus als je in het buitenland Wi-Fi hebt kan je dus naar een ander land bellen via FaceTime.

Is er al voor 4S en 5;)

Over dit topic

Gestart op 26 juni 2010 door Robbievz

Laatste reactie door nicj56

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen