One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » [opgelost] iPad + WiFi = geen Youtube

[opgelost] iPad + WiFi = geen Youtube

Vodka

Vodka op 24 juli 2010 #

Mijn iPad speelt geen (embedded) youtube filmpjes af via WiFi.  Hij laadt een paar seconden en stopt er dan mee. Als ik switch naar 3G, dan is er geen enkel probleem en kan ik gewoon Youtube kijken.

Meer mensen die daar last van hebben?

Al geprobeerd:
- Netwerk vergeten, opnieuw instellen
- Brightness automatisch aanpassen uit zetten (dat wordt serieus aangeraden)
- DNS server veranderen

WiFi router is een airport extreme
iPad WiFi + 3G
iOS 3.2.1

Verder geen issues met WiFi, bereik is wel soms opeens minder zonder goede reden.

Pepperonie

Pepperonie [moderator] op 24 juli 2010 #

Je router even opnieuw opstarten? Dus stekker van je router er uittrekken en er weer insteken.

Lapdog

Lapdog op 24 juli 2010 #

of het kanaal even wijzigen misschien zijn er veel netwerken in de buurt met hetzelfde kanaal.

macpro

macpro op 24 juli 2010 #

Ik heb vanmiddag nog een paar filmpjes via YouTube en wifi gekeken. Dat gaf geen problemen. Moet ik wel erbij zeggen dat ik (nog) geen sim kaartje in mijn iPad heb.

Vodka

Vodka op 24 juli 2010 #

Zou een router-herstart helpen? Ik lees op het interweb wel meer klachten over wifi + youtube (& netflix). Volgens mij is het echt een iPad bug. Alleen de oplossingen die ze aandragen helpen niet echt.

Absrnd

Absrnd op 24 juli 2010 #

Ik heb er ook een keer last van gehad,
bij mij werkte het om naar een ander wifi signaal te schakelen, en dan weer terug naar je eigen wifi signaal.
maar dit kan alleen als je contact kan make met een ander wifi zender in de buurt, ik switchte met mijn eigen Wifi en Wifi van Mywi via de iPhone.

maar het probleem heeft zich blijkbaar zichzelf verholpen en heb ik er geen last meer van

RubenTouch

RubenTouch op 24 juli 2010 #

Sorry kan je bij deze niet helpen ik heb een iPad 32gb met WiFi werkt gewoon prima, laden alleen soms traag. Maar misschien kun je mij wel helpen nu ik lees dat jij via je AE wel internet krijgt. Mijn PC zegt dat er iets is met de PPPoE kan iemand mij hiermee verder helpen?

Vodka

Vodka 4 jaren geleden #

@RubenTouch

Daar zou ik even een apart toppicje van maken als ik jou was.

Vodka

Vodka op 27 juli 2010 #

Het lijkt te liggen aan de DSN instellingen. Ik gebruikte de instellingen van OpenDSN, omdat mijn provider Alice in het verleden wel eens problemen heeft gehad met haar DNS server.

Ik heb nu de OpenDSN instellingen weer verwijderd en vervangen door die van mijn provider, en Youtube werkt weer zoals het moet.

Over dit topic

Gestart op 24 juli 2010 door Vodka

Laatste reactie door Vodka

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen