One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » iPad toegangscode

iPad toegangscode

YM

YM op 06 december 2013 #

Zojuist wilde ik mijn iPad gebruiken. Tot mijn verbazing werd er om een toegangscode gevraagd. Ik heb echter nooit een toegangscode ingesteld. Nu kan ik op geen enkele wijze mijn iPad gebruiken. Weet iemand de oplossing?

Ik heb overigens al geprobeerd om via iCloud mijn iPad te wissen. Dit lukt niet, omdat mijn iPad ook niet meer met internet is verbonden. Rond 18:15 uur was mijn iPad nog wel met internet verbonden, want ik heb nog wel een push bericht van de Telegraaf over de WK-loting voorbij zien komen. Enkele minuten later zat er dus een toegangscode op de iPad.

Het lukt trouwens ook niet om via iTunes iets uit te halen, want dan moet ik de (onbekende) toegangscode invoeren.

nicj56

nicj56 op 06 december 2013 #

Doe eens 0000 bijvoorbeeld. Huis genoten die gebruik maken van de iPad?

YM

YM op 06 december 2013 #

0000 en de meest gebruikte codes/wachtwoorden heb ik ook al gebruikt, helaas zonder resultaat.

jansenfinn

jansenfinn op 06 december 2013 #

Misschien je iPad op je computer aansluiten en dan hem opnieuw instellen ik geloof dat dat werkt
off topic Waarom maakt Apple niet zoiets als wachtwoord vergeten en stuurt een E-mailtje naar je E-Mail.

Janjans

Janjans op 06 december 2013 #

@YM Kan het zijn dat je iPad verwisseld is geraakt met die van een huisgenoot? Of heeft recentelijk een huisgenoot zitten klagen over je iPad-gebruik en heeft deze de code ingesteld in de hoop zo weer aandacht van je te krijgen :)  Nu, dat werkt dus niet, jij bent nu vooral druk met de code eraf te halen :D

Welke ios draai je eigenlijk? Bij ios6 kan je nog een systeem reset doen toch? Bij ios7 is dit volgens mij niet meer mogelijk.

wouter57

wouter57 op 06 december 2013 #

U heeft er geen code opgezet en dat kunt u alleen weten dus die code is niet van de iPad maar van de sim. Het toestel is blijkbaar helemaal uitgeschakeld geweest en de sim vraagt nu naar de code. Geen probleem want die simcode is te breken bij de provider . Die komen dit dagelijks tegen en gebruiken een lange code om u sim te ontgrendelen. Daarna moet u wel weer een nieuwe code instellen en gebruikt u gewoon 4 of 6 nullen. Jammer dat u er niet bij verteld of het om een 3 G gaat of niet want dan was het antwoord snel gegeven.

Fingerlicking

Fingerlicking op 07 december 2013 #

Natuurlijk gelul van de bovenste plank dat in ene om een toegangscode wordt gevraagd, iemand heeft het ingesteld. Ff navragen wie het heeft ingesteld, zou een mega bug zijn als je in ene out of the blue om een codewordt gevraagd zonder dat te hebben ingesteld.

YM

YM op 07 december 2013 #

Het probleem is opgelost. iPad gereset dmv indrukken aan/uit knop en home-button, totdat Apple logo verschijnt en dan alleen nog paar seconden home-button ingedrukt houden. Vervolgens was het gelukkig mogelijk om een iCloud reservekopie terug te zetten.

De oorzaak van het probleem is inmiddels ook bekend. Deze week heeft de server op mijn werk een update gekregen. Waarschijnlijk is toen ingesteld dat exchange-mail op een mobiel apparaat alleen kan worden ontvangen als er een toegangscode wordt ingesteld. Erg fijn dat de systeembeheerder dat ook even heeft doorgegeven, want dat had mij gisteravond drie uur irritatie gescheeld.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Over dit topic

Gestart op 06 december 2013 door YM

Laatste reactie door YM

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen