9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    tomc

iPad opladen aan macbook

Hallo iedereen,
    Heb een vraagje weet iemand hoe ik mijn ipad kan opladen aan mijn macbook terwijl hij in sluimerstand (dichtgeklapt) is?
    nu kan ik m’n iPad alleen maar opladen als men macbook aan is maar dan loopt de batterij ook maar leeg en kan ik mijn iPad net zo goed in de stekker steken.

Bijdrager
    mavericks94

Dit is helaas niet mogelijk

Bijdrager
    Maurits

bij mijn MacBook air 2012 laad mijn iphone ook op als:
    -de macbook dicht is EN
    -de macbook aan zijn (magsafe) lader zit
    Ik denk dat dit normaal is, maar de iPad vraagt iets meer stroom, dus kan (per type macbook) iets anders werken.

Bijdrager
    belfortmac

@mjsanders

Je hebt 100% gelijk.
    Dus @tomc geen probleem.

@mavericks94

Hoe kom je erbij dat dit niet kan??

Bijdrager
    tomc

@mjsanders

Raar een vriend van mij kan z’n iphone opladen aan z’n macbook terwijl deze beide in zijn rugzak zitten, dus zonder magsafe.

Bijdrager
    belfortmac

Zo raar is het niet hoor.
    Je macbook is geen tankstation, maar een gebruiker.
    Je kunt oplaadbare batterijen ook niet opladen met gewone batterijen.
    Ik denk dat je vriend zich toch heeft vergist;)

Bijdrager
    SunKeeper

Dit ligt aan het moment waarop je je apparaat aansluit:

1 – Mac staat aan (met of zonder Magsafe): apparaat wordt opgeladen.
    2 – Mac staat in sluimer (met Magsafe aangesloten): apparaat wordt opgeladen en je Mac gaat even kort aan om te kijken wat er is aangesloten.
    3 – Mac staat in sluimer (zonder Magsafe aangesloten): er gebeurt niets.
    4 – Mac staat aan (zonder Magsafe aangesloten) je sluit apparaat aan, en Mac wordt in sluimer gezet: apparaat wordt opgeladen, ook in sluimer. Haal USB los en sluit weer aan, dan kom je automatisch bij optie 3 uit.

Overigens is een USB-poort van een Mac niet krachtig genoeg om een iPad op te laden. Het enige wat er gebeurt is ”Opladen uit”, dan betekent dat de batterij niet opgeladen wordt, maar de iPad zelf wel stroom van je Mac gebruikt om te werken. (iPad-batterij zal normaal gesproken niet verder leeglopen)

USB-poort: 0,5 Ampere (500 miliAmpere) iPhone laadt op, iPad niet.
    iPhonelader: 1 Ampere (verbruikt 5 Watt) iPhone laadt sneller op, iPad heel heel traag.
    iPadlader: 2 Ampere (verbruikt 10 Watt) iPhone laadt nog sneller op, iPad nog steeds traag.:D

Bijdrager
    belfortmac

@Sunkeeper

Je zegt het zelf al in antwoord 3.
    ze zitten in zijn rugzak!!

Bijdrager
    SunKeeper

Goed lezen he. Die vriend heeft dus optie 4 uitgevoerd, maar de TS heeft niet het moment gezien waarop die vriend zijn Mac aan had staan. Alleen maar toen ie zijn iPhone nog steeds aangesloten had op zijn Mac (in zijn tas in dit geval). Een Mac is verder niet bewust van zijn positie.

Ik gebruik dit zelf namelijk ook als ik mijn MBP als reserveaccu meeneem. Mijn Mac moet dan niet aanstaan, want dan zou die juist de stroom opzuipen die mijn iPhone nodig heeft.
    Overigens kun je enorm lang doen met je iPhone op die manier. Je Mac gebruikt in sluimer bijna niets, en als je iPhone al helemaal opgeladen is gebruikt je iPhone ook bijna niets. (relatief dan, maar dat komt omdat je MBP-accu wel 5-7 keer zo groot is als je iPhone-accu.

Dus reken je iPhone-gebruiksduur x6.;) Kun je dus bijv. 6 keer 40 uur = 240 uur muziek luisteren op een acculading van je MBP.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.