One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » iPad gebruiken in vliegtuig?

iPad gebruiken in vliegtuig?

LdeV

LdeV op 06 augustus 2011 #

Kan ik mijn iPad 2 Wifi gewoon gebruiken in het vliegtuig? Zou wel zo fijn zijn :P

KarelWillem

KarelWillem op 06 augustus 2011 #

Nee, dat kan niet. Dan ontploft hij.

:lol:

Wie of wat is de reden dat je daar over twijfelt?

Het is gewoon een tablet. En die kun je inderdaad gebruiken in een vliegtuig.

LdeV

LdeV op 06 augustus 2011 #

Hahaha :razz:

Nou, normaal met echte laptops (die m’n pa dan wilde gebruiken) mocht dit niet.
En vorig jaar deed een steward zelfs moeilijk toen ik gewoon muziek luisterde op mijn iPod Touch..

KarelWillem

Waar vliegen jullie dan mee? :wink:

Meestal is het alleen tijdens start en landing dat de boel uit moet.

Maar normaal gesproken mag je (natuurlijk!) gewoon laptop e.d. gebruiken in het vliegtuig.

poing

poing op 06 augustus 2011 #

vlieg je zeker met aeroflot :)

iOchem

iOchem op 06 augustus 2011 #

wat je ook kan doen is je iPad op vliegtuigmodus te zetten, stoppen alle verbindingen.

pinkie

pinkie op 06 augustus 2011 #

De vliegtuigmodus is geen keuze maar een verplichting. Eerst je iPas of vliegtuigmodus zetten, dan volledig uitschakelen, dus niet slechts op stand by, en daarna, wanneer het ‘riemen vast’ signaal uit is kun je je iPad gebruiken voor een game of een boek te lezen. Je kunt dus niet online zijn.

Lauwrence

Lauwrence op 06 augustus 2011 #

De kneep zit hem in het draadloze gebeuren (even uitgaande v/e Wifi only model). Jouw iPad heeft een Wifi zender en daar kunnen sommige luchtvaartmaatschappijen moeilijk over doen (zo ook met de iPod Touch). Slaat overigens totaal nergens op want alle apparatuur aan boord die ook maar enigszins gevoelig zou kunnen zijn voor 2.4GHz is en verboden in een vliegtuig en ook nog eens in een afgeschermde omgeving geïnstalleerd.

Lang verhaal kort: ja.

MFranssen33

MFranssen33 op 06 augustus 2011 #

Normaal moet je tijdens start & landing je elektronische apparaten uitzetten. Dit is puur uit veiligheids zicht. Je telefoonverbindingen moeten de hele vlucht uitstaan vanwege storinggevaar,wat nergens opslaat want er wordt getest met vliegtuigen met telefoon & internet services maar zolang dat nog niet uit de testfase is zal dit een taboe blijven voor luchtvaartmaatschappijen. Een antenne die niks ontvangt, zend ook niet continue data uit dus is ook geen storende factor. Hij probeert alleen een verbinding te zoeken.

Snap alleen jou wifi verhaal niet? Jij verwacht dat er een wifi netwerk in een vliegtuig is?

KarelWillem

Hij heeft geen ‘WiFi-verhaal’.

Hij zegt alleen dat hij een iPad WiFi heeft.
Om maar even aan te geven dat het geen 3G is. Wat in een vliegtuig kwalijker is.

MFranssen33 op 06 augustus 2011

….Jij verwacht dat er een wifi netwerk in een vliegtuig is?

Dat zou – in 2011 – inderdaad wel een hele wilde gedachte zijn. :wink:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2328722,00.asp

http://www.aa.com/i18n/urls/entertainmentOnDemand.jsp#wi-fi

thunderbird

thunderbird op 06 augustus 2011 #

2 weken geleden nog gevlogen. Op de zowel heen als terug vlucht, tijdens opstijgen en landen gewoon een film gekeken. Werd niet moeilijk overgedaan. Op het eind ging er door de intercom :

Dames en heren vergeet bij het verlaten van het vliegtuig uw persoonlijke eigendommen niet, behalve de mensen met een Ipad2. Er waren meer mensen met een ipad2 in het zelfde vliegtuig.

Ik moest wel op schiphol bij de douane mijn ipad2 uit zijn hoesje halen en los door de scanner. Ze keken zelfs onder mijn smartcover of er niets onder zat :P  

Je kan hem dus gewoon gebruiken tijdens het vliegen. Vliegtuigmodus heb je toch niks aan er is toch geen wifi op 7 km hoogte ^^

Ik heb een ipad2 wifi 32GB

Dick de Roos

Dick de Roos op 06 augustus 2011 #

Ik heb altijd zonder problemen, uitgezonderd de start en landing,  bij diverse maatschappijen mijn MacBook en/of de iPod kunnen gebruiken.
Sterker nog: vaak kwam de mededeling dat de apparatuur weer aan mocht.
Bij de veiligheidscheck is het normaal dat externe HD’s, laptops, telefoons e.d. “kaal” door de scanner gaan.

Nou, normaal met echte laptops (die m’n pa dan wilde gebruiken) mocht dit niet.
En vorig jaar deed een steward zelfs moeilijk toen ik gewoon muziek luisterde op mijn iPod Touch..

Vreemde maatschappij.
Afgezien dat het werken met een laptop in de economy class, qua ruimte, geen pretje is.
Volgende keer de steward eens vragen waar dat verbod op gebaseerd is. Misschien was hij bang minder drankjes te verkopen… :evil:

MFranssen33

MFranssen33 op 07 augustus 2011 #

KarelWillem het is ook geen wilde gedachte maar nog steeds wel erg zeldzaam en zoals je laat zien met de AA-site is dat op het moment ook wel de enige airline die het al redelijk groots aanbied. Maar natuurlijk als het aangeboden wordt is er ook geen probleem anders zal een airline het niet aanbieden.

De vraag was alleen beetje apart omdat hij vraagt of hij z’n ipad wifi kan gebruiken? Dus ik dacht hij bedoelde zijn wifi functie.

Over dit topic

Gestart op 06 augustus 2011 door LdeV

Laatste reactie door MFranssen33

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen