One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Internet via USB kabel

Internet via USB kabel

Geitekaas

Geitekaas op 19 augustus 2009 #

Mensen,

FF stomme vraag.
Ik ga overmorgen op vakantie en de eigenaar van het huisje (Duitsland) waar ik zit belooft internet.
Echter, hij weet er niet veel van af en zegt dat er een USB kabel ligt die ik in mijn PC (hij weet niet dat ik een Mac heb) kan steken en dat er dan internet is.
Weten jullie zo snel, en zonder meer info, of dat mogelijk is? Kan ik gewoon een airportexpress er op aan sluiten dan? Of kan dat alleen via Ethernet? En anders, kan ik mijn Macbook Air gewoon erop zetten met die kabel en dan internet hebben?

Ik hoop dat jullie met zo weinig info iets kunnen:-)

Dank alvast!

BasiX

BasiX op 19 augustus 2009 #

Internet via een USB kabel? Nooit van gehoord. Maar als die man er niet zoveel vanaf weet, kan het dan niet zijn dat hij de ethernetkabel verward met een USB kabel? Volgens mij is de enige manier om een internetverbinding via USB te starten met een draadloze USB stick is, bijvoorbeeld een WiFi of 3G variant.

De Airport Express kan sowieso niet via USB van internet worden voorzien aangezien die poort alleen te gebruiken is voor randapparatuur zoals een harddisk of printer.

1984

1984 op 19 augustus 2009 #

Apple USB-Ethernet-adapter

Met de Apple USB-Ethernet-adapter sluit u uw MacBook Air-computer eenvoudig aan op een Ethernet-netwerk. Deze kleine en lichte adapter past op de USB 2.0-poort van uw MacBook Air en heeft een RJ-45-connector die 10/100BASE-T-snelheden levert.

BasiX

"1984"

Met de Apple USB-Ethernet-adapter sluit u uw MacBook Air-computer eenvoudig aan op een Ethernet-netwerk. Deze kleine en lichte adapter past op de USB 2.0-poort van uw MacBook Air en heeft een RJ-45-connector die 10/100BASE-T-snelheden levert.

Hij zegt juist dat hij niet weet of er een ethernetkabel beschikbaar is.

1984

Apple USB-modem

De Apple USB-modem is een eenvoudige externe USB-modem uit één stuk voor gebruikers die via een inbelverbinding het internet op gaan en e-mailen. Deze modem is klein, weegt bijna niets en is behalve eenvoudig te installeren ook bijzonder gebruiksvriendelijk.

U hoeft de modem alleen maar op de USB-poort van uw Mac en op de telefoonlijn aan te sluiten. Open vervolgens het systeemvoorkeurenpaneel ‘Netwerk’, geef uw verbindingsinformatie op en klik op ‘Bel nu’. U kunt nu meteen surfen, mailen, chatten en nog veel meer.

BasiX

"1984"

Apple USB-modem

De Apple USB-modem is een eenvoudige externe USB-modem uit één stuk voor gebruikers die via een inbelverbinding het internet op gaan en e-mailen. Deze modem is klein, weegt bijna niets en is behalve eenvoudig te installeren ook bijzonder gebruiksvriendelijk.

U hoeft de modem alleen maar op de USB-poort van uw Mac en op de telefoonlijn aan te sluiten. Open vervolgens het systeemvoorkeurenpaneel ‘Netwerk’, geef uw verbindingsinformatie op en klik op ‘Bel nu’. U kunt nu meteen surfen, mailen, chatten en nog veel meer.

Ook niet. Dan zou er dus een telefoonkabeltje op het bureau van de eigenaar moeten liggen.

[...] hij weet er niet veel van af en zegt dat er een USB kabel ligt die ik in mijn PC (hij weet niet dat ik een Mac heb) kan steken en dat er dan internet is. [...]

Er zou daar dus een USB kabel liggen waaruit internet komt. En tenzij die meneer die adapters speciaal voor Geitenkaas heeft aangeschaft, denk ik niet dat hij deze bedoeld.

joerideleebeeck

joerideleebeeck op 19 augustus 2009 #

Ik denk dat die Duitse man toch inderdaad zoiets bedoeld.

Als je dan nog draadloos wil gaan kun je bij instellingen onder delen internetdeling aanvinken.
Dan nog even een netwerk aanmaken (draadloos), en met de andere mac verbinden met dit aangemaakte netwerk. zo kan je met je MB Air ook internetten. (Als het dat is wat je wou…?)

LordMaurice

LordMaurice op 19 augustus 2009 #

Waren er vroeger ook niet van KPN van alcatel zulk soort modems? kan ik me nog vaag herinneren ergens..

Star65

Star65 op 19 augustus 2009 #

Internet via USB is zeer wel mogelijk. Mijn nieuwe Ziggo modem heeft ook een USB internetaansluiting naast de ethernetaansluiting.

Oppie

Oppie op 19 augustus 2009 #

Een aantal jaren geleden was het een tijdje de gewoonte van ISP’s om bij goedkope adsl abbo’s een USB-modem te leveren; lekker goedkoop.
Maar het waren natuurlijk klote dingen, want je hebt er drivers voor nodig, die bij een OS update weer niet werkten. Een boel gedoe. Dus zijn ze er maar snel weer van afgestapt, gelukkig.
Misschien staat daar dus nog zo’n modem.
En dan gaat het met een AirPort Basestation niet werken; direct op de MBA zou kunnen, als je de driver weet te vinden…

Zo zagen ze eruit, en idd van Alcatel:

[size=9:eb809e41b0]1984, weer lekker bezig…[/size:eb809e41b0] :roll:

Xserve

Xserve op 19 augustus 2009 #

"Oppie"

[size=9:3899a99e97]1984, weer lekker bezig…[/size:3899a99e97] :roll:

1984 is in 1984 blijven hangen 8)
niemand surft nog met een klassieke modem.
[size=7:3899a99e97]ja ik weet dat in  ’84 er nog geen klassieke modems in gebruik waren. perfectionist![/size:3899a99e97]

Geitekaas

Oppie heeft gelijk denk ik. En laat ik nou internet nodig hebben om die driver te zoeken.
He bah…!

prullenbak

prullenbak op 19 augustus 2009 #

Weij hadden bij zonnet ook zo’n modem inderdaad. En dan je telefoonkabel helemaal doortrekken tot bijna bij je computer, anders kon je dat rotding niet aansluiten.

Zucht..de goede oude tijd… ;)

OT: Misschien ken je iemand die nog zo’n ding heeft liggen in een stoffig kastje op zolder. Dan daar de drivers van installeren en meenemen. Misschien kun je dat ding daar dan aansluiten en via je eigen modem, maar zijn telefoonlijn internetten. Niet geschoten is altijd mis?

Oppie

Oppie op 19 augustus 2009 #

Goed idee, maar dan kun je beter nog je eigen breedband modem meenemen, dan ben je snel klaar.
Moet je wel weten of zijn verbinding via kabel of ADSL loopt, want dat zijn verschillende modems.
En dan moet je ter plekke de ISP-inlog-gegevens nog in die modem instellen.

Pieterr

Pieterr op 19 augustus 2009 #

Ik gok dat ie gewoon een ethernetkabel bedoelt. Ik zou dus inderdaad de AirPort Express meenemen en die aan die ethernetkabel hangen om op je MacBook Air te kunnen internetten. En als het allemaal toch USB is: neem een goed boek mee! :-)

Geitekaas

Nope, tis een USB kabel.
Duitse T-mobile meer weet ik niet

1984

"Xserve"

[size=7:2deb53f6df]ja ik weet dat in  ’84 er nog geen klassieke modems in gebruik waren. perfectionist![/size:2deb53f6df]

1984 was in 2005 blijven hangen , tot die tijd zat er in (bijna} elke mac  een Modem:

The computer has a built-in modem that supports 56 Kbps data rate with V.34, V.90, and V.92 support. See “Internal Modem.”

bedoelde diegene niet een T-Mobile Internet USB Stick ipv een een USB kabel..

Geitekaas

Nope.
Hier is alle info die ik heb:
Een kabel (USB) komt uit een muur en die geeft volgens de man internet door.
Hij zegt dat je niets nodig hebt. Ik kan me dat niet voorstellen.
Hij heeft T-mobile

The_Envoy

The_Envoy op 19 augustus 2009 #

misschien kent ie gewoon het verschil niet tussen ethernet en usb
nee, serieus, voor de zekerheid mss bootcamp met xp er op zetten?

Geitekaas

AAAAAA! NEEN!
Geen MBA vervuiling:-)

Allez, ik ga morgenochtend en zie het wel.

Jan Pikant

Jan Pikant op 20 augustus 2009 #

Stuur je ons ook wat foto’s? Dan kunnen we zien wat het nou was :)

Ik verwacht haast een analoog modem met DB9 seriele kabel aan te treffen, die via een Keyspan kastje om is gezet naar USB. Of een mooie X25 verbinding :D

Geitekaas

Geitekaas 5 jaren geleden #

zal ik doen:-)
Met de iPhone dan wel als er geen verbinding is!

Macosxachist

Macosxachist op 26 augustus 2009 #

"1984"
"Xserve"

[size=7:2cc7dc54d2]ja ik weet dat in  ’84 er nog geen klassieke modems in gebruik waren. perfectionist![/size:2cc7dc54d2]

1984 was in 2005 blijven hangen , tot die tijd zat er in (bijna} elke mac  een Modem:

Je kunt knippen en plakken als de beste. Maar ook in 2005 surfte er vrijwel niemand meer met een klassieke modem.

Geitekaas

Geitekaas op 26 augustus 2009 #

HAHA!
Iemand die USB en UTP verwart, het blijft lachen. Ofwel, niets aan het handje:-)

Over dit topic

Gestart op 19 augustus 2009 door Geitekaas

Laatste reactie door Geitekaas

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen