One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Ingezoomd scherm?

Ingezoomd scherm?

ATT

ATT op 30 mei 2005 #

Ik heb een tijdje geleden de nieuwe powermac G5 dual 2.0 gekocht. En hij loopt als een zonnetje :)
Maar ik heb hier nu ook een nieuw beeldscherm bij. Probleem is alleen dat ik de laatste tijd een soort van ingezoomd scherm heb  :roll:
Dit houdt dus in dat ik bijvoorbeeld niet eens een volledig safari scherm op mijn beeld heb. Ook mappen  op mijn bureablad zijn veel groter, enz. Het is een beetje het effect zoals je in sommige programma’s inzoomd (bijvoorbeeld MSN). In het begin kon ik hem dan nog in de sluimer zetten en erweer uit halen en dan ging het wel weer goed maar ook dit mag niet meer helpen. Een herstart werkt ook niet. Het ligt volgens mij niet aan het scherm want als ik hem op een andere computer hang dan gebeurt dit niet. Persoonlijk hoop ik dat het een bug is in tiger maar ik vrees voor een hardware probleem. Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen? Komt iemand dit bekend voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

ATT  :apple:

Edit: Ik kom er net achter dat als ik MoH (game) opstart dat mijn beeld dan weg valt terwijl mijn computer het gewoon doet en het spel opgestart wordt  :roll:

Buzz_D

Buzz_D op 30 mei 2005 #

Ik denk aan twee mogelijkheden:
1) Je hebt de resolutie van het scherm belachelijk laag staan, bijvoorbeeld 640×480. Dat stel je in in Display Preferences. Maar dan zou je dock en menubar wel aan de rand van het scherm moeten staan.  Is dit het geval?
2) Je hebt de zoom functie van Universal Access per ongeluk aan staan. In Keyboard preferences staan de toetsencombinaties om dit aan en uit te zetten. Onder Tiger zijn dit Cmd-Option-8 (aan/uit), Cmd-Option-min (-) en Cmd-Option-=, om in en uit te zoomen. In dit geval zie je maar een stukje van je desktop, en beweegt de inhoud van je monitor mee met je muisbewegingen.

viv

viv op 30 mei 2005 #

3) bij: system preferences -> displays
is een knop “detect displays” -druk hier op
vink ook even “show displays in menu bar” aan
als het goed is staat het type van het beeldscherm vermeld
in het display-menu in de finder…
OSX weet dan welke monitor er aan hangt :)

ATT

ATT op 30 mei 2005 #

Oke het lag inderdaad aan de resolutie. Dom dat ik daar niet eerder naar heb gekeken maar toch is het vreemd. Want ik heb zeker weten daar niks mee gedaan. :roll:  

Bedankt voor jullie hulp.

Over dit topic

Gestart op 30 mei 2005 door ATT

Laatste reactie door ATT

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen