One More Thing » Community » Forum » iOS Software » Sync (iTunes & iCloud) » [opgelost] iPod met twee computers synchroniseren

[opgelost] iPod met twee computers synchroniseren

inawt

inawt op 05 juli 2010 #

Beste OMT’ers

Ik heb nog een oude computer met Windows staan. Omdat deze meer hardeschijfruimte heeft dan mijn MacBook, en omdat die hardeschijfruimte niet nodig is voor andere zaken staat daar mijn muziek op. Met deze computer wordt dan ook mijn iPod Touch 1G gesynchroniseerd. Op mijn MacBook staan echter mijn contactpersonen, agenda en foto’s.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de iPod met allebei deze computers te synchroniseren, zonder dat er data verloren gaat.
Vroeger is het mij wel eens op de een of andere manier gelukt om de foto’s apart te synchroniseren, maar ik durf nu niet meer zomaar op een knopje te duwen, uit angst dat alle applicaties van mijn iPod worden gewist.
Is het dus mogelijk de iPod met twee computers te synchroniseren, en zo ja, hoe dan?

Met vriendelijke groet
Twan

Wiki Post

Wiki Post op 05 juli 2010 #

Antwoord: Alles kan apart gesynchroniseerd worden. De enige geldende regel is dat je één onderdeel (bijvoorbeeld Muziek) ook maar met één computer mag synchroniseren.
In het onderstaande stappenplan ga ik ervan uit dat de iPod eerst alleen werd gesynchroniseerd met computer 1 en dat je nu ook onderdelen met computer 2 wilt synchroniseren.
Ga als volgt te werk:

• Sluit de iPod aan op computer 2
  • Er verschijnt een scherm in iTunes dat je vraagt of je de iPod wilt wissen en met computer 2 wilt synchroniseren.

Klik hier op annuleren
  • Er verschijnt een scherm waarin wordt gevraagd of je de foto’s wilt synchroniseren met computer 2, inplaats van met computer 1. Ga hiermee akkoord.
  • In het instellingenscherm van de iPod stel je alleen de onderdelen in die je met computer 2 wilt synchroniseren. De andere onderdelen laat je ongemoeid.
  • Klik op toepassen.
Gestart door 4 keer bewerkt. De laatste keer bewerkt door inawt op 18 augustus 2010.
JaNiintendo

JaNiintendo op 05 juli 2010 #

Nee, kan niet met een iPod.

inawt

inawt op 05 juli 2010 #

Maar dan blijft het rare dat het vroeger wel lukte met de foto’s.

stavos

stavos op 05 juli 2010 #

Kan niet, maar toch wel. Met behulp van MobileMe.

Je iPod syncen met je Windows bak; muziek, apps, foto’s..
En je iCal, Adress Book en Mail “over the air” via de cloud van MobileMe.

inawt

inawt op 05 juli 2010 #

Ik wacht dan ook nog vol verwachting tot MobileMe gratis wordt. Maar hoe komt het nou dat het met foto’s wel lukte. Dan gaf hij bij het synchroniseren van de muziek op de Windows machine aan dat de foto’s werden gesynchroniseerd met een andere computer, en dan had je dezelfde mogelijkheden als degene die je krijgt als je je iPod aan een andere computer aankoppelt over muziek.
Dit was overigens gewoon dezelfde iPod, hoogstens een paar softwareversies terug.

ikkieman

ikkieman op 05 juli 2010 #

Kan wel met een iPod. Is al vaker voorbij gekomen. Kijken doe je hier.

Eple

Eple op 05 juli 2010 #

Ik wacht dan ook nog vol verwachting tot MobileMe gratis wordt.

Dat kan lang duren

StudioSenay

StudioSenay op 05 juli 2010 #

:neutral:

inawt

inawt op 05 juli 2010 #

@Ikkieman: Bedankt, dat ga ik in de vakantie eens rustig proberen.

Maar daar vloeit wel nog een kleine vraag uit voort: De reservekopie die wordt gemaakt bij het synchroniseren van de iPod, bevat die ook de in applicaties bewaarde data, zoals voortgang van spelletjes en contactpersonen?

fatboysmart

fatboysmart op 06 juli 2010 #

iTunes maakt een reservekopie van de volgende gegevens:

• Adresboek en adresboekfavorieten.
• Programmagegevens van App Store
  (het programma zelf niet; de tmp- en Caches-map wel).
Instellingen, voorkeuren en gegevens van programma’s.
• Automatisch invullen voor webpagina’s.
• CalDAV en agenda-abonnementaccounts.
• Agenda-accounts.
• Agenda-activiteiten.
• Gesprekgeschiedenis.

• Filmrol (foto’s, schermafbeeldingen, bewaarde afbeeldingen en gemaakte video’s. Reservekopieën van video’s die groter zijn dan 2 GB werden gemaakt met iOS 4.0 en hoger).
Opmerking: Filmrol wordt bij apparaten zonder camera Bewaarde foto’s genoemd.
• Aankopen vanuit programma’s.
• Sleutelhanger (dit bevat de e-mailaccountwachtwoorden, Wi-Fi-wachtwoorden en wachtwoorden die u invoert bij websites en andere programma’s. Als u de reservekopie codeert met iOS 4 en hoger, worden de gegevens van sleutelhanger overgebracht naar het nieuwe apparaat. Met een niet-gecodeerde reservekopie kan de sleutelhanger alleen worden hersteld naar dezelfde iPhone of iPod touch. Als u naar een nieuw apparaat herstelt met een niet-gecodeerde reservekopie, moet u deze wachtwoorden opnieuw invoeren.)

• Lijst met externe synchronisatiebronnen (MobileMe, Exchange ActiveSync).
• Voorkeuren van locatievoorzieningen voor programma’s en websites die u hebt toegestaan om uw locatie te gebruiken.
• Mail-accounts.
• Beheerde configuraties/profielen. Wanneer u een reservekopie naar een ander apparaat herstelt, worden alle instellingen van de configuratieprofielen niet hersteld (accounts, beperkingen of alles wat kan worden gespecificeerd via een configuratieprofiel). Merk op dat accounts en instellingen die niet gelinkt zijn aan een configuratieprofiel wel worden hersteld.
• Bladwijzers, recente zoekacties en de huidig weergegeven locatie in Kaarten.
• Accountconfiguraties van Microsoft Exchange.
• Netwerkinstellingen (bewaarde wifi-spots, VPN-instellingen, netwerkvoorkeuren).
• Bewaarde work-outs en instellingen van Nike+iPod.
• Opmerkingen.
• Cache/database van offline webprogramma.
• Gekoppelde Bluetooth-apparaten (die alleen kunnen worden gebruikt bij een herstel met dezelfde telefoon die de reservekopie maakte).
• Bladwijzers, cookies, geschiedenis, offline gegevens en momenteel geopende pagina’s van Safari.
• Bewaarde correcties van suggesties (deze worden automatisch bewaard wanneer u aanbevolen correcties weigert).
• Sms- en mms-berichten (afbeeldingen en video).
• Vertrouwde hosts met certificaten die niet kunnen worden gecontroleerd.
• Gesproken herinneringen.
• Voicemail-token (dit is niet het Voicemail-wachtwoord maar wordt gebruikt voor validatie bij de verbinding. Dit wordt alleen hersteld op een iPhone waarvan de simkaart hetzelfde telefoonnummer heeft).
• Achtergronden.
• Webfragmenten.
• Bladwijzers en geschiedenis van YouTube.

Bron

inawt

inawt op 06 juli 2010 #

Dat is duidelijk. Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik zal het deze vakantie (over een paar dagen) eens allemaal gaan proberen.

inawt

inawt op 18 augustus 2010 #

Ik heb het iets later als beloofd allemaal eens geprobeerd. De uitslag staat in de wiki.
Ik ben er bij het nalezen wel achtergekomen dat er een misverstand was. Het ging me er niet om dat de muziek van twee computers erop staat, maar dat de muziek van de ene computer en de foto’s, contacten etc van de andere computer erop staan.

Over dit topic

Gestart op 05 juli 2010 door inawt

Laatste reactie door inawt

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen