One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » InDesign tekst en plaatjes koppelen… hoe?

InDesign tekst en plaatjes koppelen… hoe?

Kjell

Kjell op 04 maart 2004 #

Kan iemand mij vertellen of je en hoe je in InDesign tekst en plaatjes kan koppelen zodat ze samen doorlopen bij tekst verplaatsingen. Nou weet ik wel dat je een plaatje als tekst kan invoegen maar dan verlies je veel creative vrijheid. Hopelijk is er een andere manier. Ik hoor het graag.

Groet Kjell

sabine

sabine op 04 maart 2004 #

Tekst kun je doorlaten lopen door een kader te trekken en daar de tekst in te plaatsen. Als er teveel tekst is zul je rechtsonder een rood vierkantje met een plustekentje. Klik daar 1 keer op en sleep dan een nieuw tekstkader en zet dan je cursor daarin en dan zou als het goed is de tekst door moeten lopen.

Zo uit mijn hoofd zou dat moeten werken

Kjell

Kjell op 04 maart 2004 #

Uit de reactie blijkt dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Als ik een tekst vak heb en een illustratie vak kan ik dan het illustratie vak koppelen aan een tekst gedeelte in het tekst vak. Zodat als de tekst verplaats het illustratie vlak ook mee verplaatst.

dada1958

dada1958 op 04 maart 2004 #

Inline frames, een frame in de tekst geplakt dus. Dan loopt het mee…

bruno

bruno op 04 maart 2004 #

"Kjell"

Uit de reactie blijkt dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Als ik een tekst vak heb en een illustratie vak kan ik dan het illustratie vak koppelen aan een tekst gedeelte in het tekst vak. Zodat als de tekst verplaats het illustratie vlak ook mee verplaatst.

Groeperen?

KarelWillem

KarelWillem op 04 maart 2004 #

Groeperen werkt niet, want dan loopt de tekst en afbeelding nog niet door.

A: Importeer gewoon een foto. Kopiëer deze met de zwarte pijl, klik in je tekstkader en plak. Klaar! Je afbeelding staat nu in je tekstkader en loopt met de tekst mee.

B: Of zet je cursor in de tekst en importeer dan een foto, dan staat hij vanzelf ‘tussen’ de tekst.

Zeer simpel te doen dus.

WOZ

WOZ op 07 maart 2004 #

COOL! Nooit aan gedacht dat het zo simpel was/kon zijn!  :D

EagerB0bNerd

EagerB0bNerd op 07 maart 2004 #

"WOZ"

COOL! Nooit aan gedacht dat het zo simpel was/kon zijn!  :D

zeker COOL. het hoeft natuurlijk geen foto te zijn, kan ook een logo, speciaal teken, tekening of wat dan ook zijn  :D  

Nu nog ff wachten tot de pakketdienst belt om een paar dozen af te leveren…

WOZ

WOZ op 07 maart 2004 #

Ja ik wacht nu al een tijdje op vier CS paketten! IWANNIT!

Deskman

Deskman op 07 maart 2004 #

Ik ben al bijna verleerd om mert XPress te werken, maar deze funktie is bij beide pakketten aanwezig en nagenoeg hetzelfde… In XPress kun je toch ook gewoon een illustrtiekader knippen, in de tekst gaan staan en weer plakken…

Over dit topic

Gestart op 04 maart 2004 door Kjell

Laatste reactie door Deskman

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen