One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » iMac zoekt bluetooth toetsenbord, bedraad toetsenbord werkt niet

iMac zoekt bluetooth toetsenbord, bedraad toetsenbord werkt niet

Profielfoto van Lucf

Lucf op 16 februari 2017 #

Hoi

Bij het opstarten van onze iMac gaat deze een bluetooth toetsenbord zoeken. Deze is echter niet aanwezig. Omdat de iMac het draadloze toetsenbord zoekt, werkt het originele bedrade apple toetsenbord niet.

Heeft iemand een simpele oplossing?

groetjes
Luc

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 16 februari 2017 #

Dat doet de iMac alleen als er geen bedraad toetsenbord wordt gedetecteerd.

Weet je zeker dat dat toetsenbord nog werkt (even proberen op een andere computer)?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 februari 2017 #

Ik had dat probleem ook (ineens). Ik heb het opgelost door de laatste combo-update te (her)installeren.
Wissel ook eens naar een andere USB poort. Blijft een vaag probleem.

Profielfoto van Lucf

Toetsenbord werkt op zich goed. Wisselen van usb poort levert ook niets op.

Misschien die combo update maar eens proberen.

Profielfoto van frank vh

frank vh op 16 februari 2017 #

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Erg irritant! Bij mij gebeurde het altijd wanneer ik door andere sores bv een hard restart had moeten doen of bepaalde programma’s had moten force quitten. Ik had nog zo’n wit toetsenbord liggen en had die nodig om wel een herkend bedraad toetsenbord aan te sluiten en dan nog een keer te herstarten.
Ook USB-poort wisselen hielp soms. Uiteindelijk maar een draadloos toetsenbord tweedehands gekocht op Marktplaats en daar eigenlijk wel heel tevreden mee. Weet niet meer waar, maar heb wel op Internet gevonden dat het een bug betrof…..

Profielfoto van Lucf

De relatie met de restart herken ik helaas. Iemand een idee welke bug dit is?

Profielfoto van frank vh

frank vh op 16 februari 2017 #

@luc  ik heb deze thread met diverse oplossingen gevonden op het web.
http://apple.stackexchange.com/questions/167291/suddenly-apple-wired-keyboard-not-working

Succes ermee

Profielfoto van Carp

Carp op 17 februari 2017 #

Lucf op 16 februari 2017

De relatie met de restart herken ik helaas. Iemand een idee welke bug dit is?

Apart dat gebruikers hierin meteen een ‘bug’ zien.

De ‘bug’ dat ben je zelf hoor!!

Nooit van een SMC reset gehoord?

Profielfoto van frank vh

frank vh op 17 februari 2017 #

@ Carp  Waarom nu gelijk weer zo’n arrogante reactie!? Word ik wel een beetje moe van op dit forum!
Hoezo de ‘bug’ dat ben je zelf….?!
Hoezo nooit van een reset gehoord?!

Kijk gewoon eens bv hier:

https://discussions.apple.com/thread/5470234?start=0&tstart=0

En er zijn tientallen andere plekken te vinden waar bediscussieerd wordt dat deze “bug” pas sinds El Capitan is opgetreden, dat een SMC- of PRAM-reset niet werken, dat de problemen redelijk random lijken op te treden, dat iets idioots als een extensie koord aan je USB keyboard hangen de oplossing lijkt en dat het iets met ‘weinig energie trekken om USB-poort wakker te maken’ lijkt te hebben. Zo makkelijk om hier stoer de deskundige uit te hangen en doen of problemen bij mensen alleen maar tussen hun oren zitten.

Als je geen serieuze oplossing of bijdrage hebt, reageer dan gewoon niet!

mvg

Profielfoto van Carp

Omdat er nog 3 idioten dat ‘probleem’ hebben gemeld is het een bug?
Weltrusten gast.

Profielfoto van frank vh

@ Carp  Kijk dat bedoel ik nou! Als iemand een probleem op een forum post dan is dat omdat diegene dat als een probleem ervaart. De TS vraagt om hulp, niet om voor ‘bug’ of onnozelaar die niet van SMC gehoord heeft te worden uitgemaakt!
En hoezo 3 ‘idioten’ Het hele net staat vol, oa pagina lange discussies in de Apple Support Community over dit probleem.
Ga vooral lekker door met SMC resetten en iedereen afkammen die jouw level van deskundigheid niet zou hebben!
Dream on apple guru! Respect voor je deskundig advies!

@lucf Ik hoop dat je de link met de suggestie van de extensie USB-kabel nuttig vindt en dat het je verder helpt!

Profielfoto van Carp

Je bedoeld dat je te lamlendig bent zelf iets op te zoeken!?
En dan geef je een link waar 3 idioten van hetzelfde slag klagen, dat moet dan jouw betoog over een ‘bug’ ondersteunen.
Als je daarop word aangesproken ‘staat internet vol’,  dat maakt je heeeeel speciaal.

SMC reset is toevallig wat je als 1ste doet, in dit soort gevallen.
Maar idioten zoals jij vinden altijd wel opties om zaken te verkloten, dat ‘bugs’ noemen is echt zielig gast.

Profielfoto van frank vh

@Carp   Sneu!

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 februari 2017 #

Kunnen we hier fastsoenlijk met elkaar omgaan en on topic blijven? Dankuwel.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 17 februari 2017 #

Voor onwillige Bluetooth moet je in principe een PRAM reset doen, geen SMC reset.

Over dit topic

Gestart op 16 februari 2017 door Lucf

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?