One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » iMac probleem

iMac probleem

Denief

Denief op 03 maart 2009 #

Sinds kort merk ik dat wanneer ik in lightroom foto’s exporteer, mijn mac met de rest blijft haperen. Andere programma’s ondervinden duidelijk vertraging van de export. Nu gisteren ondervond ik ook dat er gekleurde stipjes her en der (willekeurig) op het scherm verschijnen, lijken wel hot pixels. Vraagt Lightroom zoveel kracht van de mac dat zelf de video kaart moeite heeft (zo lijkt het toch).

Het gaat over een 24 iMacCore 2 Duo 2.4GHz – 2GB – 320GB
Ook wel melden dat mijn HD maar een kleine 30GB niet meer vrij heeft. (Ik ben aan het opkuisen) Kan dit invloed hebben?

Een 2e probleem ondervind ik in Safari, het duurt altijd enorm lang voor hij “flash” klaar is. Flash laden blokkeert de mac een hele tijd.

Alvast bedankt voor enige reactie.

Hansi2124

Hansi2124 op 03 maart 2009 #

"Denief"

Sinds kort merk ik dat wanneer ik in lightroom foto’s exporteer, mijn mac met de rest blijft haperen. Andere programma’s ondervinden duidelijk vertraging van de export. Nu gisteren ondervond ik ook dat er gekleurde stipjes her en der (willekeurig) op het scherm verschijnen, lijken wel hot pixels. Vraagt Lightroom zoveel kracht van de mac dat zelf de video kaart moeite heeft (zo lijkt het toch).

Ook wel melden dat mijn HD maar een kleine 30GB niet meer vrij heeft. (Ik ben aan het opkuisen) Kan dit invloed hebben?

Je beide vermoedens zijn terecht volgens mij.

Een 2e probleem ondervind ik in Safari, het duurt altijd enorm lang voor hij “flash” klaar is. Flash laden blokkeert de mac een hele tijd.

Zie enkele topics onder die van jou:
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=143998

Oppie

Oppie op 03 maart 2009 #

"Denief"

Mijn kennis en ervaring zeggen van niet. Hier wordt wel eens geroepen dat er 10 à 15% vrij moet blijven… onzin, mijn inziens.
Een paar Gig vrij is genoeg. Bij minder gaat het OS vanzelf waarschuwen, maar dat is idd rijkelijk laat; bij nog maar een paar honderd MB vrij.
Wel is een HD met veel vrije ruimte altijd fijn als je onverwacht een groot bestand aangeboden krijgt; dan loop je niet in de problemen èn voor een eventuele Archiveer & Installeer heb je zeker een paar tiental vrije Gig’s nodig. Dus vandaar die 10%…

Over dit topic

Gestart op 03 maart 2009 door Denief

Laatste reactie door Oppie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen