30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 117)
  • Q:
    Bijdrager
    coppess

iMac op TV aansluiten

Hallo,

Graag wil ik mijn iMac op een TV aansluiten. Aangezien hij ver van de mac af staat wil ik de afstand overbruggen door een VGA kabel.

Nu wil ik het als volgt aansluiten: Displayport naar VGA verloop —–> VGA kabel —–> VGA naar Tulp verloop.

Is dat mogelijk?

avast bedankt!

Bijdrager
    stavos

Lijkt mij wel.

Bijdrager
    coppess

oke, dan ga ik het zo doen. bedankt!

Bijdrager
    stavos

Je hebt de kabels dus al? Waarom heb je het dan niet gewoon geprobeerd? Dat was waarschijnlijk sneller dan wachten op het antwoord hier..:wink:

Bijdrager
    coppess

Nee, ik moet ze nog bestellen. Daarom wilde ik het voor de zekerheid weten.

Bijdrager
    1984

Wat voor tv heb je , analoog of digitaal op zo’n oude tv zal het niet lukken heb ik zo het idee..?

Bijdrager
    SMTR

Dit gaat echt niet werken….

Bijdrager
    coppess

Goed dat ik de reacties op tijd lees.

Het is een vrij oude tv inderdaad. Een analoge tv.

Bijdrager
    Soulshaker

als de tv op 10m afstand staat, dan is HDMI nog te doen:)

Koop een mini displayport naar HDMI adapter + 10m lange HDMI kabel

Dan heb je ook de klank erbij (mits de correcte mini displayport adapter)
    VGA stuurt geen klank door !

Edit: ik zie dat je een analoge verbinding moet hebben. Wel dan moet je de audio ook nog tot de TV krijgen
    En dat gaat enkel met een aparte audiokabel.

Bijdrager
    coppess

Hmm, ik hoor net dat de TV een VGA ingang heeft (moet de TV nog krijgen). Ik zou een VGA kabel kunnen leggen en dat zou moeten werken.

De audio wordt dan een probleem. Ik kan namelijk wel een audio kabel leggen, maar als de TV op het kanaal van de VGA staat, accepteert hij natuurlijk geen audio in.

weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    TheBigZ

Een TV met een VGA ingang heeft ook rode/witte tulp ingangen voor de audio. Die worden gecombineerd tot een video+audio signaal.

Je hebt dus (zoals Soulshaker al aangaf) zowel een VGA kabel als een audiokabel nodig.

That’s it.

Bijdrager
    coppess

Ja klopt, dat had ik ook al begrepen. Het punt is dat je drie kanalen hebt

AV1
    AV2
    VGA

bij de VGA zitten geen tulp ingangen voor de audio en het lijkt me sterk dat hij de audio van een ander kanaal zal pakken. Of zitten op de tv’s van tegenwoordig wel audio ingangen bij het VGA kanaal?

EDIT: ik dacht dat er geen HDMI op de tv zat, maar stel dat het wel zo is. Ik heb een witte intel iMac. Stuurt displayport bij dit model ook al audio mee?

Bijdrager
    SMTR

Sluit de iMac aan met VGA en gebruik externe speakers voor het geluid.

Bijdrager
    SMTR
    coppess op 15 mei 2011

EDIT: ik dacht dat er geen HDMI op de tv zat, maar stel dat het wel zo is. Ik heb een witte intel iMac. Stuurt displayport bij dit model ook al audio mee?

Nee.

Bijdrager
    coppess

mmm tja, dat wilde ik niet doen om extra zooi te voorkomen, maar als dat de enige optie is zal ik het zo moeten doen…

Bijdrager
    TheBigZ

(zie latere post)

Bijdrager
    SMTR
    coppess op 15 mei 2011

Een witte iMac heeft geen minidisplayport, maar miniDVI. Dit verandert de hele situatie. Je kunt deze kabel gebruiken:

http://store.apple.com/nl/product/M9319G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MTE3MDYxNzI&s=topSellers

Bijdrager
    coppess

haha, mee dat ik typte, displayport begon ik a te twijfelen. Dat houd in dat ik alleen maar 10 meter tulp kabel hoef te kopen:D

bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ
    coppess op 15 mei 2011

Bij de VGA zitten geen tulp ingangen voor de audio en het lijkt me sterk dat hij de audio van een ander kanaal zal pakken.

Om welke TV gaat het?

Een TV wordt pas leuk als je behalve beeld ook geluid hebt. Om die reden wordt VGA in de TV gecombineerd met apart aangeleverde audio. Dat werkt in alle goede TVs zo.

Bijdrager
    TheBigZ
    SMTR op 15 mei 2011

Een witte iMac heeft geen minidisplayport, maar miniDVI. Dit verandert de hele situatie. Je kunt deze kabel gebruiken: http://store.apple.com/nl/product/M9319G/A

Goed punt.

Ik zou dan alleen wel de VGA versie nemen:
    http://store.apple.com/nl/product/M9320G/A

Bijdrager
    coppess
    TheBigZ op 15 mei 2011
    coppess op 15 mei 2011

Bij de VGA zitten geen tulp ingangen voor de audio en het lijkt me sterk dat hij de audio van een ander kanaal zal pakken.

Om welke TV gaat het?

Een TV wordt pas leuk als je behalve beeld ook geluid hebt. Om die reden wordt VGA in de TV gecombineerd met apart aangeleverde audio. Dat werkt in alle goede TVs zo.

haha, je zegt het goed. Een GOEDE tv. Het is een vrij oude TV en daarom ben ik er niet zeker van of hij dat wel ondersteund.

Dus even de opties op een rijtje:
    A. ik koop het verloop stuk dat SMTR aangaf en ik koop 10 meter tulp kabel voor video en 10 m voor audio
    B. ik koop het verloop stuk dat jij me aangaf en ik koop 10 meter VGA en 10 meter tulp voor audio

klopt het zo een beetje?

Bijdrager
    TheBigZ

Optie C: (iets duurder maar minder kabelspaghetti)

Er bestaan ook combi kabels met zowel VGA als audio verbinding. Aan de TV kant heb je dan alleen nog een minijack-naar-tulpjes adapter nodig.

Bijdrager
    coppess

Ook nog een mooie optie!

als de tv vga+audio ondersteunt ga ik dat doen!

ook nog eens makkelijker achter de plint te proppen, haha!

bedankt voor de reacties! als ik de TV en de nodige bekabeling heb ga ik aan de slag:D

Bijdrager
    coppess

Best grappig trouwens wat een wereld van verschil het verschil tussen mini divi en displayport brengt.

de oplossing was in eens heel eenvoudig

Bijdrager
    1984

With the release of the March 2009 revision of the Mac mini, the computer now supports the 9400M GPU and Mini Display Port technology to more easily run high resolution media. It is also no longer compatible with composite or S-Video.

Nieuwe type Mac Mini als mediacenter

Bijdrager
    Wim Van Hemelrijk

als de tv op 10m afstand staat, dan is HDMI nog te doen
    Koop een mini displayport naar HDMI adapter + 10m lange HDMI kabel

En waarom maar tot 10m?

Bijdrager
    TheBigZ

@Wim: http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#Cables

A cable of about 5 meters can be manufactured to Category 1 specifications easily and inexpensively by using 28 AWG (0.081 mm²) conductors. With better quality construction and materials, including 24 AWG (0.205 mm²) conductors, a HDMI cable can reach lengths of up to 15 meters.

Bijdrager
    coppess

nu ik dat zo lees over die 10 meter norm, is 10 meter tulp kabel te doen?

Bijdrager
    Raffie

hallo allemaal,

Ik ben al een uurtje aan het zoeken aan het forum, maar kom er niet uit. Nu wilde ik geen nieuw topic starten, dus vandaar een reactie op deze.

Het leek allemaal heel simpel zei de goede man in de mac winkel in Amersfoort, maar bij thuiskomst geen resultaat.

Ik heb een Imac (2010) heb daar een wit klein kastje op aangesloten, vanmiddag gekocht bij de macstore en daaraan een hdmi kabel die ik in de TV steek…

resultaat….helaas niets.

Wat doe ik fout ?

Raffie

Bijdrager
    Hansi2124

Een wit klein klein kastje? Wat moeten we daaronder verstaan? Een kastje waar je je spullen in opbergt? Of zoiets:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 117)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.