15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    chippie

iMac 21,5 5 dagen oud geen beeld meer

Eindelijk heb ik de overstap gemaakt naar een apple maar het helaas loopt het niet zoals voorzien.
    Zojuist komt de apple niet meer uit z’n slaapstand, althans daar lijkt het een beejte op.
    Scherm is zwart maar zodra je de muis beweegt of een toets indrukt komt de achtergrond verlichting bij maar verder niets. Ik kan wel het geluid harder en zachter zetten maar verder niets. Een uurtje geleden heb ik dit ook gehad maar een harde reset hielp toen.
    Ik heb inmiddels alle toetscombinatie i.c.m. de aan/uit knop geprobeerd maar helaas geen succes. Ik hoor wel het opstart geluid en ik zie backlight maar verder blijft het scherm zwart/grijs.
    In de afgelopen 5 dagen heb ik dit een keer eerder gehad dat hij niet uit de sluimer stand kwam ook dat is toen opgelost met een harde reset. Maar nu blijkt niets te werken.
    Het is zaterdagavond dus apple support is niet beschikbaar. Iemand nog een idee, of gewoon wachten tot maandag ochtend?

Bijdrager
    madcat

vreemd, doe alle stekkers er maar eens uit, inc power en houd de aan knop 10 seconden ingedrukt.
    verbind weer alle kabels en probeer dan nog eens op te starten.

Verder lijkt me het zeer goed om te melden bij je APR, dit is niet normaal.

Bijdrager
    chippie

@macdat; bedankt voor je snelle reactie, ik heb dit allemaal al gedaan maar geen resultaat.
    Echter, ik heb ook geprobeerd op te starten vanaf de recovery DVD, zelfde resultaat, wel geluid en backlight maar geen beeld. Dus DVD eruit gehaald (dat werkt dus wel) en opgeruimd en ineens heb ik gewoon weer beeld????
    Ik ben blij dat ik beeld heb maar dit zit mij niet lekker.

Bijdrager
    Oppie

Lijkt me toch een instellings-zaakje.
    Maak eens een nieuwe gebruiker en log daar op in en kijk of het dan ook voorkomt.

Bijdrager
    1984
    Oppie op 18 september 2010

Lijkt me toch een instellings-zaakje.

En leg dan even uit wat hij/zij fout heeft ingesteld .

@chippie
    is niet de eerste die problemen ondervind met een nieuwe (i)Mac. En het is algemeen bekend dat de kwaliteit er niet beter op word de laatste jaren,
    Ik keek even in de voorafgaande post van de TS,” Ik wil nu een iMac maar is nu verstandig?

chippie op 10 september 2010

Het is het instapmodel geworden van de 21,5″ serie met bedraad toetsenbord, inclusief een timecapsule van 1 TB. Ook gelijk gebruik gemaakt van de printer en ipod actie.
    Doordat ik voor een bedraad toetsenbord heb gekozen duurt het allemaal wat langer (of standard zeg maar)

Ik hoop niet dat die zoals deze eindigt.

Bijdrager
    Oppie

Kan meer zijn dan jij weet, 1984…

Bijdrager
    Marius1976

@oppie

Als iemand al aangeeft dat het zelfs met de recovery DVD problemen geeft, dan ligt het natuurlijk niet aan een instelling van een account. Een nieuwe gebruiker aanmaken heeft dan geen zin.

Bijdrager
    arnout

Ik gok op een defecte LCD.
    Had ik ook, alleen bleef bij mij het scherm wit.
    Opnieuw opstarten deed gewoon de gong horen en het pruttelen van de harde schijf, maar geen beeld.

Bijdrager
    chippie

Ik gok op een op probleem met de grafische kaart. Hoe ik een nieuwe account zou moeten aanmaken als ik geen beeld heb zou ik niet weten:grin:
    Vannochtend kwam er ook weer geen beeld. De boel maar gelaten zoals deze was en in eens was daar beeld zonder dat er enige actie van mijn kant was geweest.
    Ik ga morgen dus gewoon bellen met apple support

Bijdrager
    Oppie
    Marius1976 op 19 september 2010

@oppie
    Als iemand al aangeeft dat het zelfs met de recovery DVD problemen geeft, dan ligt het natuurlijk niet aan een instelling van een account. Een nieuwe gebruiker aanmaken heeft dan geen zin.

Heb je gelijk in; had ff over die tweede post van TS heen gelezen…:innocent:

Bijdrager
    chippie

Het probleem heeft zich sinds afgelopen zondagochtend niet meer voorgedaan.
    Toch maar gebeld met apple. Aardige mevrouw heeft wat suggesties gedaan maar deze had ik allemaal al uitgevoerd (leven het forum)
    Alleen de reset met daarna de alt – optie – p – r toetsen had ik heel misschien niet goed uitgevoerd.
    Deze heb ik nogmaals uitgevoerd en nu netjes gewacht tot ik 3 keer het opstart geluid had gehoord. (Ik denk nl dat toen ik het deed ik na twee keer al de toetsen los heb gelaten)
    Enfin, computer start nu gewoon goed op en ook uit sluimerstand is tot op heden geen probleem.
    Notie is door apple gemaakt, wanneer het binnen korte termijn (?) nog een keer voorkomt dan krijg ik een andere imac.
    Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt, of juist wel?

Bijdrager
    chippie

Kleine update.
    Gelukkig heeft het probleem zich na de (correcte) reset niet meer voorgedaan. Ik ga er maar vanuit dat het allemaal nu in orde is. Moet zeggen dat ik al een beetje begin te wennen. Was gisteren bij een kennis met windows problemen en ik was die rommelige interface al helemaal ontwent.
    Trouwens kan iemand die reset uitleggen, wat doet het precies?

Bijdrager
    Hessel89

terug naar winkel!

Bijdrager
    tinus_omt
    chippie op 24 september 2010

Trouwens kan iemand die reset uitleggen, wat doet het precies?

Bij een (Windows) PC kun je een aantal dingen instellen in het BIOS instelschermpje, bijvoorbeeld wat voor harde schijven je hebt, waarvan hij moet opstarten etc. In een Mac zijn de meeste van dat soort dingen opgeslagen in de Parameter RAM (PRAM).

Een PC start op met een tekstscherm waarvan de instellingen op alle PCs hetzelfde zijn. Alle monitors kunnen dit weergeven. Een Mac begint al meteen met een grafisch scherm waar specifieke instellingen voor nodig zijn. Die instellingen zitten ook in de PRAM. Als er iets niet goed ingesteld is kan het dus zijn dat je geen beeld krijgt.

Door op te starten met die toetscombinatie stelt het systeem de PRAM in op standaardwaarden. Dat kan soms problemen oplossen. Het is wel zo dat, naast het herstellen van de permissies, het resetten van de PRAM een van de magische handelingen is die altijd gesuggereerd worden en niet erg vaak zin hebben.

Bijdrager
    chippie

@tinus_omt; bedankt voor je uitleg.
    Ondanks dat ik ook geen groot vertrouwen had/heb in de suggestie van de apple helpdesk m.b.t. mijn apple probleem, heeft het probleem sinds ik die PRAM reset heb uitgevoerd zich niet meer voorgedaan.
    Misschien is het toeval, misschien ook niet, feit blijft dat de imac (nu) heerlijk werkt en ik hem nu al niet meer kwijt wil. Was gisteren bij een kennis met win 7 en ik vond het maar een rommelig gebeuren. Dus windows ontwent net zo snel als apple went.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.