Klacht over iCloud Vs Lokale (Netwerk) data opslag | Hoe sla jij je data op?
Fietsbel op 10 juni 2011 #
WTF zijn Hansi2124 en KingAchille? Moderators? Beheers je dan een beetje, en leg zo’n poster uit dat je zijn post op slot hebt gezet, misschien snapte hij dat niet na een keer. Maar erger: waarom mag MacRay zijn vraag niet stellen? Er is een aparte ingang ‘MobileMe en iCloud’ op OMT en nu wordt iedereen naar ‘Het grote iCloud-talk-topic (WWDC 2011)’ verwezen…
MacRay op 06 juni 2011 #
Is lokale data opslag nog van deze tijd? En vind je het nog nodig?
En hoe zie jij graag dat je persoonlijke Data wordt opgeslagen?
Hansi2124 op 06 juni 2011 #
Kijk eens boven jouw topic in dit subforum…..
Daar graag verder dus.
KingAchille op 06 juni 2011 #
Waarom open je hetzelfde topic nogmaals?
Bovendien is het reeds door mijn collega’s op slot gezet én is er verwezen naar een een ander topic. Dus voor de tweede maal, graag daar verder.
Beroepsterrorist (zijn eigen kwalificatie) Zerk promoot zijn eigen topic ook nog even door het topic ‘iCloud’ van erhen op 06 juni 2011 op slot te zetten, maar hij legt tenminste nog uit waarom. Opletten dus, ER MAG ALLEEN IN ZERK’s TOPIC GEPOST WORDEN, want we gaan allemaal straks graag 60 pagina’s lezen op dit forum…
Om te zien hoe zo’n algemeen topic werkt: kijk maar eens naar het ‘Gratis weg te geven’ topic onder algemeen, 144 pagina’s met heel veel off-topic onzin. Laat mensen toch gewoon hun eigen topics aanmaken, als er niet gereageerd wordt verdwijnen ze vanzelf uit de aandacht. Zo werkt een forum.
Hansi2124 op 10 juni 2011 #
Even ter ‘geruststelling’ voor jou: MacRay heeft hierover uitleg gekregen in diverse PB’s. Kan jij niet weten natuurlijk, maar dan nog hoef jij niet zo hoog van de toren te blazen.
driesdk op 10 juni 2011 #
Ik vind dat er soms ook overdreven wordt met die “Algemene topics”.
Zo lees ik hier vrij veel voorbeelden als; iemand die een videoclip heeft gemaakt, hier graag wat commentaar op zou willen, en waar zijn topic onmiddellijk op slot gedaan wordt, en hij verwezen wordt naar het “Algemene leuke filmpjes” topic, want “daar” horen de filmpjes.
Daar gaat die persoon zijn vraag, want die vraag verdwijnt gewoon tussen de andere hoop onzin in dat topic, en als er al iemand reageert dan is dat maar tot de volgende een “leuk filmpje” vindt op het net, en dit wil delen op dit forum.
Ik vraag me af of Macray een antwoord zal krijgen op zijn vraag,…en hoeveel mensen de kans krijgen om zijn vraag te lezen.
KingAchille op 10 juni 2011 #
MacRay heeft inderdaad verschillende PM’s gekregen van ons met verder uitleg. Net zoals iedereen waarvan een topic op slot wordt gezet trouwens.
De algemene WWDC topics zijn aangemaakt om het eerste gros aan wilde topics over deze onderwerpen te centraliseren. Op die manier konden we een beetje overzicht houden.
Nu de storm een beetje gaan liggen is, zullen gerichte vragen over de nieuwe diensten in een nieuw topic inderdaad blijven staan.
Het topic van MacRay is op deze manier terug geopend.
Bedankt voor jullie reacties, het was niet mijn bedoeling hoog van de toren te blazen – ik vond het vreemd dat iemand zonder uitleg ‘op slot’ werd gezet, maar kon niet zien dat MacRay een PM had ontvangen. Ik begrijp heus wel dat het niet eenvoudig is zo’n groot forum in de hand te houden. Maar die algemene topics vind ik gewoon geen goed idee, vooral als het om essentiële onderwerpen gaat op een discussieforum, zoals bijvoorbeeld iCloud, of zoals eigenlijk bedoeld in het geval van MacRay, cloud-opslag in het algemeen. Misschien een idee om van MobileMe en iCloud aparte onderwerpen te maken?