One More Thing » Community » Forum » Mac Software » MobileMe & iCloud » iCloud agenda exporteren in Google agenda

iCloud agenda exporteren in Google agenda

Holywolve

Holywolve op 23 maart 2013 #

Hoi iedereen,
ik zit met het volgende, ik heb op dit moment een iPad en een Android smartphone.
Nu op beide toestellen gebruik ik mijn Google account voor mijn agenda’s bij te houden maar bij me thuis is de iCloud agenda al heel goed ingeburgerd en ik wil graag die iCloud agenda ook kunnen bezichtigen op mijn Android smartphone.
Van Google agenda naar Google agenda is niet zo moeilijk om vb. volmacht te geven en zo de agenda’s overzichtelijk bij te houden en aan te passen van op 1 Google account.
Maar hoe doe ik dit met een iCloud agenda?

Ik heb zojuist eens een test agenda geëxporteerd van iCloud naar een Google test agenda, maar nu staat die gewoon mee in die agenda zonder dat ik die geïmporteerde agenda apart kan bekijken. Dat is dan tevens mijn volgende probleem, vermits die test agenda gewoon versmolten is in die anderre als het ware, krijg ik die er gewoon niet meer uit door de simpelle manier van het delete knopje. Hoe krijg ik die test iCloud agenda uit mijn Google agenda?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
HolyWolve

tarun

tarun op 23 maart 2013 #

Je kan hem exporteren en daarna importeren in de juiste agenda.

Tinoh

Tinoh 1 jaar geleden #

Ik heb  het zo gedaan

JohnnyDeBelg

JohnnyDeBelg 1 jaar geleden #

ik wil mijn iCloud agenda naar google agenda krijgen zodat ik deze kan lezen en aanpast als ik wat toevoeg en aanpas op icloud. wat Tinoh zegt is niet de oplossing dan krijg ik alleen de agenda’s van google agenda in ical te zien.

FotoDirk

FotoDirk op 25 maart 2013 #

Ik denk dat het beste is om andersom te werken.

Dus maak de Google agenda aan. Exporteer alles van iCloud en importeer in Google.
Verwijder je iCloud.
Stel nu Google in als kalender op al je apparaten.

Het is dan geen iCloud maar het werkt wel ongeveer hetzelfde.

Als je alleen Apple apparaten hebt dan heeft iCloud een voordeel. Want het is beter geïntegreerd en is eenvoudiger in te stellen en te gebruiken.
Vanaf je een ander apparaat hebt, dan moet je naar een alternatief overstappen.

Holywolve

Holywolve op 25 maart 2013 #

Ik denk inderdaad dat ik de rest ga moeten overtuigen om over te stappen naar een Google agenda zoals FotoDirk zegt.
Wat tarun zegt heb ik gedaan met mijn test agendas, maar als ik die dan importeer in een bestaande agenda staat het er allemaal mooi mee tussen zonder datk het in 1 klik allemaal weer kan verwijderen, eigenlijk is wat tarun zegt net het zelfde wat FotoDirk zegt, maar dan met veel minder uitleg.

De optie van Tinoh is ook een mogelijkheid voor op een Apple toestel, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik een iCall bestand kan importeren in een android toestel hoor.

Wat ik ga doen is een familiaal Email adres aanmaken en die agenda machtigen aan alle gezinsleden, de huidige gezins agenda in iCloud exporteer ik dan naar die Google agenda.

Kheb al wel gemerkt dat een geëxporteerde agenda waar nog wijzigingen in gebeuren, die wijzigingen niet door gevoerd worden naar de agenda waarin hij geïmporteerd word.

Bedankt voor alle reactie’s, als je nog mogelijkheden vind laat het dan maar weten.

Grtz,
HolyWolve

Over dit topic

Gestart op 23 maart 2013 door Holywolve

Laatste reactie door Holywolve

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen