One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Ical privé afspraak

Ical privé afspraak

dennisgodderie

dennisgodderie op 05 mei 2012 #

Sinds enkele weken gebruik ik iCal (gesynchroniseerd met Google Agenda) als hoofdagenda.
Alleen vind ik nergens de mogelijkheid in iCal om een afspraak als “privé” te markeren wat wel in Google Agenda (via de browser) kan.
Is die mogelijkheid er niet?

TheBigZ

TheBigZ op 05 mei 2012 #

Privé bestaat niet in de Google wereld.:lol:

dennisgodderie

Jawel, want in Google Agenda zelf kan ik het wel, ‘t is in iCal dat privé niet bestaat precies ;-)

jesper211232

jesper211232 op 05 mei 2012 #

pjotr

pjotr op 05 mei 2012 #

Je kan natuurlijk altijd een nieuwe agenda met de naam privé aanmaken.

Hansi2124

Hansi2124 op 05 mei 2012 #

Je moet natuurlijik eerst iin privé agenda hebben aangemaakt in iCal:

Dan heb je bijv. hier de keus uit:

Een afspraak kan je dan o.a. zo wijzigen:

pjotr

pjotr op 05 mei 2012 #

@hansi inderdaad. Dat is gewoon de makkelijkste(enige oplossing)

dennisgodderie

Dat klopt, die manier had ik ook in gedachten.
Maar het is zo dat de secretaresses mijn agenda zien en zij moeten bv. ook zien wanneer ik bezet ben (al dan niet privé).
Dus die werkwijze is ook niet helemaal wat het moet zijn…

TheBigZ

TheBigZ op 05 mei 2012 #

dennisgodderie op 05 mei 2012

Jawel, want in Google Agenda zelf kan ik het wel, \’t is in iCal dat privé niet bestaat precies ;-)

Ik bedoelde meer dit:

http://www.onemorething.nl/2012/05/google-omzeilde-safaris-privacy-instelling-dat-wordt-betalen/

pjotr

pjotr op 05 mei 2012 #

Dat begrijp ik niet. Als ze in de privé kalender staan betekend dat toch automatisch dat je dan bezet bent. Dat kan je die secretaressen toch wel even uitleggen.

dennisgodderie

Het leuke aan Google Agenda “privé” afspraken is dat wanneer je zo’n afspraak aanmaakt hij in je agenda komt te staan met de vermelding “bezet” naar niet eigenaars van de agenda.
Dan ziet de secretaresse mijn privé afspraak wel staan, ze weet dat die privé is, maar ze weet bv. niet voor wat juist.

Als ik een agenda met de naam “privé” aanmaak in iCal, dan sync hij die enerzijds niet met Google, maar al zou hij dat doen, dan zou de secretaresse nog de titel van de afspraak die bij mij onder “privé” staat zien staan.

Zij moeten weten dat ik op dat moment niet kan, maar ze moeten niet zien waarom.
En dat werkt met Googles Privé optie prima. Alleen in iCal kan ik “privé” nergens aanduiden.

Hopelijk is het nu iets duidelijker…

borisboef

borisboef op 05 mei 2012 #

Is gewoon een vinkje voor…

Kan wel zijn dat het niet werkt i.c.m. de Google server. Kan ik me alleen niet echt voorstellen. Dit is een iCal-server account.

dennisgodderie

Dit is hetgeen ik heb als ik een item toevoeg op mijn agenda.
Eender welke agenda, ook als ik gewoon de locale agenda neem (op mijn mac).

Ik heb die “privé” niet…

Hansi2124

Hansi2124 op 05 mei 2012 #

Je moet dan ook eerst ‘Privé” aanmaken zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf en liet zien. (Nieuwe agenda)

dennisgodderie

dennisgodderie op 06 mei 2012 #

Ik heb nu lokaal een nieuwe agenda gemaakt en privé genoemd.
Maar zoals je ziet in de images hieronder kan ik nog steeds privé niet aanvinken.
Plus ik vrees dat als hij als lokale agenda staat, dat het ook niet zal synchen met Google vermits dit de agenda “Immobiliare” is.

Dat is toch een feature die ik mis in iCal of ik vind het gewoon niet…

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/cbbf1b35ad3177fe1f0dd6afddd7c964105cf885_0.png

Hansi2124

Hansi2124 op 06 mei 2012 #

Dus als je op de driehoekjes bij “agenda” klikt, kom je geen “privé” tegen (die je zelf hebt aangemaakt)?

SandHaas

SandHaas op 06 mei 2012 #

Ik denk dat dennisgodderie bedoelt dat het vakje achter privé niet verschijnt zoals door borisboef werd aangegeven. Ik loop ook tegen dat probleem op. Via de pijltjes kan ik iedere aangemaakte agenda selecteren, maar het gaat er juist om dat je een afspraak als ‘privé’ moet kunnen aanmerken zodat een ander die toegang tot jouw agenda heeft wel ziet dat je bezet bent maar niet weet waarom. Dat los je niet op door een privé agenda toe te voegen maar wel met de optie die borisboef aangaf. In Outlook zit deze optie ook, moet dan toch ook in iCal kunnen? Maar hoe?

dennisgodderie

dennisgodderie op 06 mei 2012 #

@SandHaas: dat is precies wat ik bedoel :-)

kris.adriaenssens@1-a.be

kris.adriaenssens@1-a.be op 13 oktober 2012 #

borisboef? Kan je vertellen hoe je de mogelijkheid om een afspraak als privé aan te vinken hebt verkregen ?
Kan je eventueel versie ical doorgeven, via printscreen “over ical” ? Vermoed namelijk dat het daar iets mee te maken heeft (netwerk-editie of zo) Vind het onbegrijpelijk dat zo’n simpele en nuttige tool niet standaard in ical zou zitten. Thanks.

Over dit topic

Gestart op 05 mei 2012 door dennisgodderie

Laatste reactie door kris.adriaenssens@1-a.be

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen