One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » iCal agenda terugzetten, hoe?

iCal agenda terugzetten, hoe?

Uxmal

Uxmal op 13 juni 2010 #

Hallo allemaal,

Gister mijn iCal agenda helemaal veranderd. Gaan slapen. Had synchronisatie uitgezet. Vanmorgen aangezet. Nu is er vanaf mobileMe alles terug gezet (en wijzigingen verloren).

Wat ik geprobeerd heb

Time machine iCal icoon van programma (verandert niks)

Hele calenderfolder in bibliotheek via Timemachine (verandert niks)

Ik heb zelfs bijna alles wat ik aan ical kon vinden weggegooid. maar als ik dat iCal agenda open krijg ik weer wat ik niet wil.

Hoe kan ik gewoon met time machine met enkele drukken op de knop de agenda terug zetten van vannacht 02.00 u?

En als dat dan niet zo simpel werkt. Hoe dan? Waar staan die bestanden van vannacht (liefst 1 bestand waar alles in staat).

Hartelijk alvast, want ik snap echt niks van die iCal; bestanden en waar ze staan. Vroeger zette ik nog wel eens een hele agenda terug, maar kan het gewoon niet vinden.

Tnx

Robin H.

Robin H. op 13 juni 2010 #

Je verschillende kalenders staan onder Users/{username}/Library/Calendars/{string}.calendar

Simpelweg wat je doet is gewoon alles wat in de mappen {string}.calendar staat, via iCal kun je alle bestanden binnen zo’n map gewoon importeren in een bestaande kalender.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de bestanden naar iCal slepen, even boven een bepaalde kalender gaan staan en dan de muis loslaten. Dan importeert ie automatisch alles nier diƩ kalender.

mvdenberg

mvdenberg op 13 juni 2010 #

Heb je iets aan onderstaande links?

http://www.onemorething.nl/community/topic/kan-time-machine-agenda-terugzetten

http://www.onemorething.nl/community/topic/waar-slaat-ical-de-calendar-data-op

iMad

iMad op 13 juni 2010 #

Heb je het ook op deze manier geprobeerd

Agenda’s terugzetten vanuit een reservekopie van Time Machine

Klik op het symbool van Time Machine in het Dock of open het programma Time Machine in de map ‘Programma’s’.

Gebruik de pijltjes en het chronologisch overzicht rechts op het scherm om door de reservekopieĆ«n van Time Machine te bladeren. Als u het gewenste iCal-agendabestand hebt gevonden, selecteert u dit en klikt u vervolgens op ‘Zet terug’.

Het bestand wordt op de oorspronkelijke locatie geplaatst. Als het bestand bijvoorbeeld in de map ‘Documenten’ in Time Machine werd bewaard, wordt het ook weer in die map op uw computer teruggeplaatst.

Kies in iCal ‘Archief’ > ‘Importeer’ > ‘Importeer’.

Zoek het iCal-agendabestand en klik op ‘Importeer’.

Uxmal

Uxmal op 13 juni 2010 #

Het is gelukt, tnx

JoepIpod op 13 juli 2012 #

Hier een vergelijkbaar probleem : in iCal per abuis de hele agenda verwijderd ipv alleen een afspraak. Deze agenda werd op meerder macs gedeeld en op een daarvan staat een TM back-up. Nu wil ik dus daar het bestand terugzetten, maar in Lion kan ik de map bibliotheek niet vinden als ik in TM zit.

Wie weet hoe ik dit verder kan oplossen ?

Over dit topic

Gestart op 13 juni 2010 door Uxmal

Laatste reactie door JoepIpod

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen