Ical-agenda delen

jst

jst op 02 april 2012 #

Ik wil mijn agenda delen met mijn partner. Ik werk met iCal-agenda en wil dat zo laten.
Ik wil niet mijn contacten, bladwijzers, mails en zo delen. Heeft iemand ervaring hoe ik dat kan realiseren. We hebben allebei een iPad waarop we de verschillende agenda’s bijhouden.

stavos

stavos op 02 april 2012 #

Jouw account op haar iPad toevoegen (en/of vice versa). Synchronisatie van iCal aanzetten, al het andere uit laten.

jst

jst op 02 april 2012 #

Slim idee, ga ik proberen

Buzz_D

Buzz_D op 02 april 2012 #

Of een nog slimmer idee: een gezamenlijke kalender aanmaken op een iCloud account en die vervolgens delen.

http://www.apple.com/findouthow/mac/#icalschedule

stavos

stavos op 02 april 2012 #

Is ook een optie inderdaad, maar als ik me niet vergis kunnen anderen dan niets aan die agenda toevoegen. De rechten blijven bij de eigenaar, degene met wie de agenda gedeeld wordt kunnen alleen alles inzien.

pippen2

pippen2 op 02 april 2012 #

Nee iedereen kan agendapunten toevoegen via de iCloud share methode. Heb ik ook samen met mijn vriendin. 1 gezamelijke agenda waar we allebei afspraken in zitten die voor ons allebei gelden. Aangezien de vrouw over het algemeen beter is in plannen is dat ideaal! :)

Apple4life

Apple4life op 03 april 2012 #

Gebruik Icloud
Op alle 2 icloud aanzetten met gezamelijk Apple-ID(de 2 ipads moeten alle 2 ios 5)
Dan agenda aanvinken de rest moet niet worden aangevinkt en klaar is kees

stavos

stavos op 03 april 2012 #

@pippen – helemaal waar. Maar dat heb ik hier dus opgelost door het delen van 1 account.

xirilius

xirilius op 26 april 2012 #

Hoe zit het nu met die rechten voor agenda’s?

- stavos zegt: rechten blijven bij eigenaar
- pippen2 zegt: iedereen kan agendapunten toevoegen (ook die van de ander wijzigen/wissen?)

Ikzelf heb geen ipad / iphone dus ik kan het niet testen maar een vriend van me die absoluut a-technisch is vroeg het aan mij.

Kan ik zijn zakelijke ical agenda toevoegen aan de ipad die ze gezamelijk gebruiken en tevens aan de iphone van zijn vrouw? Zo dat zijn vrouw geen wijzigings rechten heeft zodat ze niet perongeluk iets kan wissen uit zijn zakelijke agenda.

Will van Sebille

Will van Sebille op 03 september 2012 #

Vraag voor mij blijft of jet het delen ook kunt instellen op de iPad zelf?

Over dit topic

Gestart op 02 april 2012 door jst

Laatste reactie door Will van Sebille

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen