One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Hoofdtelefoon topic !

Hoofdtelefoon topic !

KingAchille

KingAchille op 12 november 2008 #

Gegroet,
Ik heb een aantal jaar een Sennheiser D205 gehad, vrij goede kwaliteit, maar hij is nu al 2x stuk, dus ik wil over op een nieuw model. Iemand dat ik ken, heeft een Bose. En dat is een ge-wel-di-ge koptelefoon!! Schitterend gewoon.
Dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe model. En ik zoek een hoofdtelefoon die

- vooral de bas-tonen heel duidelijk laat horen.
- redelijk hard kan (sommige liedjes moet gewoon hard staan om goed te klinken :))
- de omgeving mag geen, of zo weinig mogelijk last hebben van mijn muziek
- goed zitten
- redelijke prijs hebben.

Iemand suggesties?
Mvg,

Wiki Post

Wiki Post op 12 november 2008 #

Gestart door  
unSOUND

unSOUND [moderator] op 12 november 2008 #

Sennheiser HD280 Professional

De HD595 is ook erg goed, maar is een open-type die dus meer geluid aan je omgeving “schenkt”… De HD280 Pro is een closed-type die dus minder naar buiten lekt. En als je je oren erin krijgt ( kussentjes zijn vrij hard ) is de Grado SR80 een hele nette keuze.

KingAchille

KingAchille op 12 november 2008 #

Iemand ervaring met de Bose TriPort Over Ear headphones?

@unSOUND; ik lees dat het draagcomfort niet zo geweldig goed is en dat het z’n geluid niet zo goed afsluit… Klopt dit?

Mvg,

unSOUND

unSOUND [moderator] op 12 november 2008 #

"KingAchille"

@unSOUND; ik lees dat het draagcomfort niet zo geweldig goed is en dat het z’n geluid niet zo goed afsluit… Klopt dit?

Dit is voor een ieder anders aangezien we ( gelukkig ) allemaal een ander hoofd hebben. Tevens hangt het er maar net van af wie het schrijft, ik zie ook reviews waar men juist lovend is over het draagcomfort en de afsluiting…

cles

cles op 12 november 2008 #

Kijk eens naar de STAX SR-007Mk2,
De beste die er is, iets duurder dan een nieuwe Imac!
Tis natuurlijk te goed voor een computer, de versterker met natuurlijk evenredig zijn.

Kijk bv eens naar de dure lijn van Sony
of lees je hier helemaal suf

http://www.head-fi.org/

suc6
cles

Rico Royal

Rico Royal op 12 november 2008 #

Beijer Dynamic DT770 Pro rond de 149 euro.

Gesloten koptelefoon, zit comfortabel, mooie laagweergave en als het moet kan hij ook hard. Let op je oren hierbij, je hebt maar een setje ;-)

mark-a-mac

mark-a-mac op 12 november 2008 #

http://www.headphone.com

Overigens: in-ears voldoen ook aan je criteria. Sennheiser CX-300 bv. Maar als je met ‘cans’ op wil zitten/lopen: AKG, Beyerdynamic en Sennheiser zijn hier al vaker genoemd. Kies een gesloten type en vergelijk ze zelf bij een goede zaak. En bedank even mensen die Stax (of Grado of zoiets) aanraden ;)

rogerpaolo

rogerpaolo op 13 november 2008 #

"Rico

Gesloten koptelefoon, zit comfortabel, mooie laagweergave en als het moet kan hij ook hard. Let op je oren hierbij, je hebt maar een setje ;-)

Ik heb hier de open versie van, de DT990. Ik gebruik deze regelmatig als A/B referentie met mijn monitors. Ben erg tevreden over het geluid, de open structuur laats welliswaar wat omgevingsgeluid door, maar het laag is daardoor minder ‘boomy’.

Luidspreker

Luidspreker op 13 november 2008 #

"KingAchille"

Gegroet,
Ik heb een aantal jaar een Sennheiser D205 gehad, vrij goede kwaliteit, maar hij is nu al 2x stuk, dus ik wil over op een nieuw model. Iemand dat ik ken, heeft een Bose. En dat is een ge-wel-di-ge koptelefoon!! Schitterend gewoon.
Dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe model. En ik zoek een hoofdtelefoon die

- vooral de bas-tonen heel duidelijk laat horen.
- redelijk hard kan (sommige liedjes moet gewoon hard staan om goed te klinken :))
- de omgeving mag geen, of zo weinig mogelijk last hebben van mijn muziek
- goed zitten
- redelijke prijs hebben.

Iemand suggesties?
Mvg,

Volgens mij voldoet mijn Sennheiser HD 202 wel aan jouw eisen. :)
- Duidelijke bas-tonen.
- Gesloten, geen herrie in de omgeving.
- Goede prijs (€20,- als ik me niet vergis)
- Gaat bij mij al 2,5 jaar mee.

KingAchille

KingAchille op 13 november 2008 #

Allemaal al geweldig bedankt voor jullie hulp en suggesties!!
Heeft er trouwens iemand ervaringen met de Bose TriPort Over Ear headphones?
Mvg,

Afroman

Afroman op 13 november 2008 #

Ik heb de Sennheiser HD212 Pro.

Daar hoor je ook erg goed de bastonen, echt een heerlijke koptelefoon.:)

Die kost.. 60,-

TheGhostOfWhatever

TheGhostOfWhatever op 13 november 2008 #

Ik ben ook opzoek naar een koptelefoon en de sennheiser HD435 leek mij redelijk goed
iemand ervaring?

Yost

Yost op 18 juli 2009 #

"rogerpaolo"
"Rico

Ik heb hier de open versie van, de DT990. Ik gebruik deze regelmatig als A/B referentie met mijn monitors. Ben erg tevreden over het geluid, de open structuur laats welliswaar wat omgevingsgeluid door, maar het laag is daardoor minder ‘boomy’.

Een extra thumbs up voor beide genoemde hoofdtelefoons! In mijn oren hebben (bijna) alle Beyer Dynamics de beste klank in hun respectievelijke prijsklassen.

Hajo Telding

Hajo Telding op 18 juli 2009 #

En vergeet de Sony’s niet: MDR-7506 (half gesloten) of de MDR-7509 als je nog iets meer comfort en gesloten wil. Allebei mooi in het laag.

mailmen

mailmen op 20 juli 2009 #

"Yost"
"rogerpaolo"
"Rico

Een extra thumbs up voor beide genoemde hoofdtelefoons! In mijn oren hebben (bijna) alle Beyer Dynamics de beste klank in hun respectievelijke prijsklassen.

Amen

MrGlenneke

MrGlenneke op 23 maart 2010 #

Ik ben ook op zoek naar een koptelefoon, weet iemand dat de shure srh 440 een goede koptelefoon is?

mark-a-mac

mark-a-mac op 24 maart 2010 #

Uitproberen is wel heel belangrijk bij hoofdtelefoons. Verder zijn in dit topic al wat tips gegeven. Shure is overigens een prima merk.

J.R.D

J.R.D 4 jaren geleden #

Zoek niet verder!

Senheisser HD 25.

Trat

Trat 4 jaren geleden #

Ik zou toch verder kijken dan een HD25. Dat is een goede koptelefoon voor DJs of camera mensen, maar ik vind hem niet echt comfortabel en praktisch voor het langdurig beluisteren /  monitoren van muziek.

Mijn shortlist is:
-Beyerdynamic DT-880 (Pro versie)
-Audiotechnica ATH-50M

Bij koptelefoons krijg je over het algemeen echt waar je voor betaald.

rogerpaolo

rogerpaolo op 29 maart 2010 #

gebruik de DT-990 van BD… dat is de helemaal open versie (770 closed, 880 halfopen, 990 open) en dat is een fijne set of cans. Maar ik kan er toch geen mooie mix op maken, dan heb ik echt mijn monitors nodig.

Ro

Ro op 29 maart 2010 #

ik heb zelf 3 WeSc oboe hooftelfoons in verschillende kleuren en zit een supergeluid in en zien er ook nog mooi uit ook . 5o euro per stuk ongeveer

http://www.wescshop.nl/wesc-oboe-series/

Waarom WeSC?
De voordelen van de WeSC koptelefoons op een rijtje:
Met een WeSC-hoofdtelefoon heb je geen duffe pluggen in je oren, maar zeg je wat over wie je bent. Met vele verschillende kleuren en exclusieve ontwerpen is er altijd wel eentje die precies bij jouw stijl past!
De WeSC koptelefoon is ontwikkeld naar aanleiding van de nieuwste generatie geluidsdragers, zoals de Ipod. Met een WeSC haal je het allerbeste uit je muziek!
Naast de gewone WeSC modellen zijn er ook design-koptelefoons, ontworpen door skaters en graffiti-artiesten, de scene waaruit WeSC is ontstaan. Een stuk karakter voor op je hoofd.
De vormgeving van iedere WeSC is zo dat hij comfortabel zit tijdens het fietsen, maar ook bij grotere lichamelijke inspanningen goed blijft zitten en minimaal omgevingsgeluid doorlaat (niet zeker, maar het klinkt goed)
De WeSC is, naast goed geschikt voor gebruik binnenshuis, juist buiten op zijn plek, niemand hoort jouw muziek terwijl die keihard je oorschelpen in knalt, en je ziet er cool en uniek uit!
De gouden contacten in de Oboe en de Bongo en de gouden bedrading van de Bongo zorgen voor ongekend goede geluidsoverdracht, waar je ook bent.
Internetdeskundigen zeggen: Vaak is het probleem met streetstyle koptelefoons dat ze er mooi uitzien, maar dat of de geluids- of de bouwkwaliteit wat te wensen overlaat. Hoe blij verrast waren wij met de WeSC! Het is niet alleen een robuuste koptelefoon, maar er is ook de uiterste zorg besteedt aan het geluid dat deze schelpen produceren.
Een goed gebalanceerd geluid met genoeg muzikale diepgang en detail.
Last but not least: De techniek van de WeSC koptelefoons komt van SENNHEISER!!!

rogerpaolo

pff wat een verhaal. Ik vind ze voor geen meter klinken. zien er wel koel uit idd. Fenchurch maakt ze nu ook, volgens mij komt de techniek uit dezelfde fabriek.

Trat

Trat op 29 maart 2010 #

No offence, maar lijkt me meer iets voor in de Intertoys. In tegenstelling tot monitoren krijg je bij koptelefoons echt waar je voor betaald en er is geen ‘magische’ goedkope koptelefoon…

Ro

Ro op 29 maart 2010 #

"rogerpaolo"

pff wat een verhaal. Ik vind ze voor geen meter klinken. zien er wel koel uit idd. Fenchurch maakt ze nu ook, volgens mij komt de techniek uit dezelfde fabriek.

ja haalde het resteeks van hun site af.

Ro

Ro op 29 maart 2010 #

"Trat"

No offence, maar lijkt me meer iets voor in de Intertoys. In tegenstelling tot monitoren krijg je bij koptelefoons echt waar je voor betaald en er is geen ‘magische’ goedkope koptelefoon…

dit dacht ik eerst ook, maar ik heb verscillende hts gehad van oa sony seinser berhiner en wesc doet er zeker niet onder..

rogerpaolo

ik heb ook een sennheiser. van 20 euro, en klinkt wel aardig maar echt niet goed. dat zegt me niets. Sony heeft hoofdtelefoons van 10 euro tot enkele honderden. zegt dus ook niets. Behringer is budgetspul.
Ik snap best dat Wesc verkoopt; het ziet er goed uit; hell, ik heb er verschillende shirts en broeken van. maar in vergelijking met eerder genoemde types van Beyer Dynamix, AKG etc. is het echt geen paradepaardje…

Faure

Faure op 29 maart 2010 #

Voor 50 euro heb je de open hoofdtelefoon PX-100(inmiddels versie II) van Sennheiser, en die is in dat type en die prijsklasse ongeëvenaard volgens diverse reviews (en mijn persoonlijke mening). Heb zelf voor thuis een Sennheiser HD 280pro voor gesloten werk en een AKG 141 voor open hoofdtelefoon spul. Met name die HD280 vind ik echt een hemels ding omdat hij ook (naar ik meen) erg neutraal klinkt en ik er al heel wat mixes op heb kunnen verbeteren omdat de laag zo accuraat is en ook nog niet beïnvloed wordt door mijn kamer.

MrGlenneke

MrGlenneke op 19 april 2010 #

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon deze heb ik gevonden, zijn ze goed?

- iFrogz Nerve Pipes
- Shure SRH-240

mark-a-mac

mark-a-mac op 20 april 2010 #

Laat die iFrogz ajb liggen als je geluidskwaliteit wil. Shure bouwt heel goed spul (m.n. de in-ears), maar alle waar is naar zijn prijs.

Over dit topic

Gestart op 12 november 2008 door KingAchille

Laatste reactie door Andre Mesker

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen