One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » Hoe verwijder ik de onzin in Google

Hoe verwijder ik de onzin in Google

sedikit

sedikit 3 jaren geleden #

Sinds een dag verschijnt er een blauwe pijl, links-boven in het venster van Google:

[IMG]http://i56.tinypic.com/11c8fev.jpg[/IMG]

Als ik dan in de linkerbovenhoek click, op “Jij” (!!!) krijg ik dit uiterst belachelijke venster waarin ik uitgenodigd word om me in te schrijven bij een soort faceboekachtige Google-dienst:

[IMG]http://i53.tinypic.com/2w30zfb.jpg[/IMG]

Wie weet de oplossing om van deze eigentijdse, beledigende flauwekul af te komen?

Hansi2124

Hansi2124 3 jaren geleden #

Gewoon bijv. het zoekveld in Safari gebruiken.

computer space

computer space 3 jaren geleden #

Gewoon met adblock even door de .js files gaan en de boosdoener blokkeren.
Erg jammer dat customizegoogle.com niet meer werkt….

sedikit

@Hansi2124,
Ik wil gewoon Firefox blijven gebruiken, en niet lastig gevallen worden door deze ordinaire spam van Google, waarin ze alles van me willen weten. Het wordt allemaal wel behoorlijk onbeschaamd.

sedikit

@computer space,
Hoe doe je dat “Gewoon met adblock even door de .js files gaan en de boosdoener blokkeren.” ?

Hansi2124

In FF kan je ook het zoekveld gebruiken….
Of gebruik je Google ook nog ergens anders voor dat je wel dat venster op die manier moet zien?

Maverick9898

Maverick9898 3 jaren geleden #

Ik wil gewoon Firefox blijven gebruiken

FF heeft ook een dergelijk zoekveld;).

sedikit

Nee Hansi2124, ik wil het oude vertrouwde Google-venster zien. Dus met de normale zwarte menubalk waarin mijn Gmail-adres, Het Internet, Afbeeldingen enz. Google is toch om te zoeken?! Ik wil niet lastig gevallen door zo’n opduiknde blauwe pijl. Maar ik merk al dat dit kennelijk een uitzonderlijke wens is….

Hansi2124

Daarom gebruik ik dan ook altijd het zoekveld in de browser. :wink:

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Géén pijl dus.

THX-1138

THX-1138 3 jaren geleden #

Google+ is nog maar net uit voor het grote publiek. Ik begrijp best dat Google dat d.m.v. de pijl onder de aandacht van de gebruiker wil brengen. De pijl zal echt wel van tijdelijke aard zijn. Ik vind ‘m eigenlijk best geinig.

computer space

Ik zie die pijl niet, maar heb nu maar even dit toegevoegd aan de file

<br />
\private\etc\hosts<br />

:

<br />
127.0.0.1  plus.google.com<br />
127.0.0.1  themes.googleusercontent.com<br />
127.0.0.1  googleusercontent.com<br />
127.0.0.1  ssl.gstatic.com<br />
127.0.0.1  googleapis.com<br />
127.0.0.1  apis.google.com<br />

Alle nieuwe google-meuk geneutraliseerd in alle browsers.

sedikit

Ach, mijn ergernis is eigenlijk nog “breder”. Je wordt overal al onontkoombaar doodgegooid met FaceBook, Hyves, Twitter, en wat al niet meer, door bellende mensen op de fiets, op het trottoir, in de auto, in de trein en waar niet. Of: hoe de mens zich meer en meer als een autist gaat gedragen. En goddomme nu ook al op de startpagina van Google! Ik wil met rust gelaten worden. Zo simpel is het (ja, ik ben kwaad!)

computer space

SMS-en op de fiets haha. Ik zie nu op ieder uur van de dag mensen fietsen zoals vroeger enkel op donderdag nacht gebeurde :)
Laatst een keer in de ochtend, berekoud voor de tijd van het jaar, en die grietjes maar op die BB frunniken op het stuur. De bijpassende Uggs maken de voeten waarschijnlijk zo warm dat de vingers wel wat kunnen leiden.

Maar goed: gooi alle FB, Hyves en noem maar op urls ook lekker in de hosts. Met Facebook werkt het trucje ook goed, niks van FB meer te zien. Helaas blijft er hier en daar nog wel een los lichtgrijs woordje “leuk” of “like” achter, de bekende “alt” tekst.

Wil je het hele huis meukvrij, kijk dan of je de hosts file van de router kunt bewerken. Wel kans op een boze vrouw of kids.

SunKeeper

SunKeeper 3 jaren geleden #

computer 3 jaren geleden

Laatst een keer in de ochtend, berekoud voor de tijd van het jaar, en die grietjes maar op die BB frunniken op het stuur. De bijpassende Uggs maken de voeten waarschijnlijk zo warm dat de vingers wel wat kunnen leiden.

Je vergeet de skinny jeans en het leren jasje.:razz:

Haha, maar ik ben dus niet de enige die het opvalt, op straat.

1984

1984 3 jaren geleden #

@sedikit Welk Os draai je….?? Met 10.6 heb ik nergens last van zowel in Firefox als Safari, heb je hier al eens gekeken of je daar wat naar wens kunt aanpassen http://www.google.com/support/websearch/bin/answer.py?answer=35892&hl=nl

Rickje

Rickje op 21 september 2011 #

Ik zou lekker naar de bieb gaan en in de encyclopedie opzoeken wat je wilt weten. :sarcastic:

sedikit

sedikit op 21 september 2011 #

@1984,
Bedankt voor je advies. Ga dat morgen wel even doen. Ik draai overigens OS X 10.5(Leopard).Overigens heb ik deze spam ook met Safari. Ik ga nu naar bed (lijkt wel het niveau van het gemiddelde twitterbericht:grin: )

Nickalicious

Nickalicious op 21 september 2011 #

Als je een Google + account aanmaakt is die toch ook weg? Zit je gelijk op een leuke social media site :-).

Oppie

Oppie op 21 september 2011 #

Misschien dat je het niet helemaal meer helder ziet…
Google is geen nuts bedrijf, of overheidsinstantie, o.i.d., maar gewoon een (zeer) commercieel bedrijf waar centjes gegenereerd moeten worden. Dus ja, waarom zouden ze dit niet mogen?

Overigens wel weer suf dat jij vervolgens ook nog daadwerkelijk de pijl gaat volgen, en op ‘+jij’ klikt.:razz:
En met het OS heeft het natuurlijk niks te maken.

1984

1984 op 21 september 2011 #

http://nos.nl/op3/uitzending/47990-20110921-225000-nos-op-3.html

tarun

tarun op 22 september 2011 #

Dringend advies: rustig blijven en negeren. Vier tekentjes kan je toch gewoon links laten liggen?

sedikit

sedikit op 22 september 2011 #

@Oppie,
Je hoeft mij echt niet te overtuigen van de commerciële bedoelingen van Google. En wat de functie van Google op het internet betreft: ik zou de stelling kunnen verdedigen dat  Google wèl een nutsfunctie zou behoren te hebben, omdat Google voor iedereen onontbeerlijk is. Maar ook daar heeft de platte en ordinaire door-de-strot-duwende “handelsgeest’ toegeslagen. Misschien dat jij op jouw beurt zou kunnen begrijpen, dat er op deze aardkloot ook nog mensen rondlopen die gevrijwaard wensen te blijven van dit soort reclame van een monopolist (ik kan niet zonder Google, en dat weet Google). Het is een voet tussen de deur.

klaasb

klaasb op 22 september 2011 #

Jouw idee van wat google is en wat google zou moeten doen, komt niet overeen met wat google vindt dat google is en moet doen.
Er is altijd nog bling.

Japsuh

Japsuh op 22 september 2011 #

Hoezo kan je niet zonder Google? Er zijn genoeg alternatieven, zoals bijvoorbeeld Bing en Yahoo!.

Overigens vind ik Google sowieso slechter geworden, dat realtime zoeken is gewoon erg irritant en hij probeert alles te verbeteren (terwijl ik het wel degelijk op de manier zoals ik het typte bedoelde).

apple_fan

apple_fan op 22 september 2011 #

Er zijn genoeg alternatieven hoor. maar jij gebruikt hun functies het is ook geen liefdadigheid instelling en waarom zou google niet reclame mogen maken voor hun zelf? Het is hun site, jij betaalt er niet voor, je gebruikt een gratis dienst die ze aanbieden, jij hebt dus geen recht om te gaan klagen als hun een week lang met een niet storende pijl reclame maken voor zich zelf. als je die dienst niet wil negeer je die pijl maar het maakt google niet uit of je google+ gebruikt of niet.

apple_fan

apple_fan op 22 september 2011 #

Japsuh op 22 september 2011

Hoezo kan je niet zonder Google? Er zijn genoeg alternatieven, zoals bijvoorbeeld Bing en Yahoo!.

Overigens vind ik Google sowieso slechter geworden, dat realtime zoeken is gewoon erg irritant en hij probeert alles te verbeteren (terwijl ik het wel degelijk op de manier zoals ik het typte bedoelde).

Dat realtime zoeken kan je volgens mij bij je instellingen uitzetten: http://www.google.com/preferences

SunKeeper

SunKeeper op 22 september 2011 #

Er wordt niets verbeterd, je krijgt alleen voorstellen.

Daarnaast denken mensen dat zodra de lay-out van de pagina automatisch geladen wordt, ze niet meer op enter hoeven te drukken.

Dat klopt dus niet, je moet alsnog op enter rammen om exact te zoeken naar wat je hebt ingetypt.

Meh1965

Meh1965 op 22 september 2011 #

sedikit 3 jaren geleden

Als ik dan in de linkerbovenhoek click….

Al overwogen om niet te klikken?

Pascalvilt

Pascalvilt op 22 september 2011 #

Deze regel toevoegen aan AdBlock in Safari of Firefox : http://www.google.nl/logos/2011/gplus11-hp.gif

Usain

Usain op 22 september 2011 #

of gebruik dit http://go.frenchlabs.net/

Over dit topic

Gestart 3 jaren geleden door sedikit

Laatste reactie door Usain

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen