One More Thing » Community » Forum » iOS Software » Sync (iTunes & iCloud) » Hoe sync ik 2 iPhones, 2 exchange, 1 google calendar

Hoe sync ik 2 iPhones, 2 exchange, 1 google calendar

J-P-H

J-P-H op 09 juli 2009 #

Dit is de situatie (zie schitterende plaatje hieronder):
- exchange account A is van mijn werk en sync ik op mijn iPhone (E A)
- exchange account B is van mijn vrouw’s werk en sync zij op haar iPhone (E B)
- de thuis-agenda hebben we aangemaakt op Google Calendar (C)

Op de iPhone lukt het om 1 exchange-account (meer kan niet) en de Google Calendar (via CalDav) te syncen.
Dus de exchange-account van mijn vrouw krijg ik niet toegevoegd.

Mijn vraag: hoe kan ik de 3 agenda’s bereikbaar krijgen?
Kan dat met MobileMe (kan ik niet meer testen omdat er eerder een trial heb gehad)?

Ik heb begrepen dat Google in de nabije toekomst meerdere agenda’s tegelijk gaat syncen.
Maar dan ontstaat de vraag: hoe kan ik exchange automatisch google calendar laten bijwerken?

Alvast bedankt voor je reactie.

Sausje

Sausje op 09 juli 2009 #

Wellicht is Google Calendar Sync een optie. Hiermee kun je je primaire exchange agenda synchroniseren met je primaire google calendar.

Vervolgens kun je via CalDav zowel je thuis agenda als die van je vrouw benaderen. Enigste nadeel is dat je geen real-time updates krijgt van de exchange agenda van je vrouw. Tenzij de iPhones worden gesynchroniseerd met de kantoor-pc’s en die eens in de 15 minuten hun exchange synchroniseren met Google Calendar.

MobileMe kan welisaar pushen maar ik vraag me af of je daar meerdere exchange agenda’s op kan draaien.

J-P-H

J-P-H op 09 juli 2009 #

Thanx. Dat is een goed optie maar….
Ik heb het probleem dat de beide werkgevers niet meewerken aan het installeren van dergelijke software.
Dus het syncen zal vanuit de iPhone naar een externe bron moeten verlopen.

Sausje

Sausje op 10 juli 2009 #

Balen. Hier heb ik de mogelijkheid gelukkig wel om extra software te installeren op mijn laptop.
Op iPhone OS 1.?? had je een jailbreak-app die je agenda vanaf je iphone direct kon synchroniseren met google calendar. Echter, weet niet of dat nog steeds werkt onder 3.0.

Een andere optie is om je exchange agenda’s te publiceren op internet. Dit is gewoon een native functie van Exchange. Je krijgt dan een link waarmee je je agenda in Google in kunt lezen. Echter, ik weet niet of er hier sprake is van periodieke synchronisatie.

Ik heb destijds het één en ander uitgezocht maar ook nooit een sluitende oplossing gevonden voor mijn situatie. Succes ermee!

J-P-H

J-P-H op 10 juli 2009 #

Ik denk niet dat het via MobileMe kan.
Op de website van Apple staat:

“While both Exchange and MobileMe data is available on the iPhone/iPod touch, the data will not sync between Exchange and MobileMe. Both will co-exist simultaneously on your iPhone/iPod touch, and you will be able to see either your MobileMe or your Exchange contacts or calendars, or both at once on the same screen.”

Blijf hopen op meer mogelijkheden met Google Calendar en Google Sync.
Of een geniale tip van een OMT-er.

J-P-H

J-P-H op 10 juli 2009 #

Ik heb iets gevonden !  :D  

Je kan je abonneren op Google agenda’s.
Die worden dan los van elkaar weergegeven op je iPhone.
Je stuurt gewoon een url naar je iPhone per mail.
De iPhone installeert dan zelf de agenda (hulde aan Apple).

http://www.ideaexcursion.com/2009/06/17/howto-sync-google-calendar-on-iphone-os-3-0/

Sticky waardig, deze oplossing.

En, sausje bedankt voor het meedenken.
Moet ik alleen nog bedenken hoe ik mijn Exchange-agenda automatisch kan uploaden naar google agenda.

Over dit topic

Gestart op 09 juli 2009 door J-P-H

Laatste reactie door J-P-H

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen