One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » hoe kom ik bij mijn router instellingen

hoe kom ik bij mijn router instellingen

Machiavelli

Machiavelli op 31 januari 2004 #

Ik kan mij niet voorstellen dat er nergens een thread over is maar als ik zoek krijg ik nada noppes. Om bittorrent beter te laten werken schijn ik wat instellingen op mijn router te moeten aan passen. Echter kan iemand mij vertellen hoe ik bij deze instellingen kom.

Frans

Frans op 31 januari 2004 #

Handleiding van router al bekeken ?

Routers benader je via de webbrowser. Vaak moet je een IP-adres intikken (192.168.1.1 oi.d.).

Moet in handleiding staan of op site fabrikant

Machiavelli

Ja Frans dat heb ik geprobeerd. Ik moet via webbrowser contact kunnen maken met 10.0.0.2 of 3 maar ik krijg geen verbinding. Heb mijn firewall open gezet dus snap er niets van

TonE

TonE op 31 januari 2004 #

Veel routers hebben een default ip adres 10.0.0.138

hydro

hydro op 31 januari 2004 #

Ehh, alle kabeltjes goed aangesloten?  :P

Sad

Sad op 31 januari 2004 #

Kan je internetten? Zo ja dan staat het adres van je router in je systeem voorkeuren bij “network” en dan “router”. Tiep dit adres in je Safari adres balk en je zit er op (als je het wachtwoord weet).

Machiavelli

Ja hydro alles is prima aangesloten. Het werkt ook allemaal, echter om werking van Bittorrent te verbetreren dient er e.e.a. te worden aangepast. En wat ik ook probeer ik krijg geen verbinding met router instellingen.

En volgens mijn netwerk instellingen staat mijn router op 10.0.0.2 maar verbinden wil niet lukken.

Sad

Sad op 31 januari 2004 #

Wat gebeurt er dan als je http://10.0.0.2 in Safari intoetst? Een foutmelding? Helemaal niets? Een half scherm?

Probeer ook eens met Internet Explorer of Mozilla Firebird, aangezien sommige routers weer eens niet W3C compliant zijn.

hydro

hydro op 31 januari 2004 #

ja, probeer het met IE, en probeer ook eens wat andere ip’s
10.0.0.138 of
10.0.0.150 ofzo

Machiavelli

ik heb alles geprobeerd. IE safari, firebird maar telkens de mededeling dat ik geen verbinding kan maken met die server. Ik denk dat ik alles maar eens ga herstarten, netbarrier even helemaal uitschakel en kijken wat er dan gebeurd.

pille

pille op 31 januari 2004 #

Moet je jezelf in dit geval in ‘netwerk’ niet een ip-nummer toekennen wat in dezelfde reeks zit om contact te kunnen maken?

Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 31 januari 2004 #

Als je weet wat je eigen IP is, dan kan je meestal ook zien wat het IP van de riouter is… soms heet een router ook wel een gateway… Onder Appletalk of netwerk moet dit adres te vinden zijn… het staat tussen je eigen IP en je subnetmasker (die laatste is meestal iets van 255.255.255.0). Als het niet via http://IP router] lukt, probeer het dan eens met de bijgeleverde software van je router. Misschien is het ook handig om even het type router te vermelden….

iFredo

iFredo op 31 januari 2004 #

bij het installeren van een router wordt vaak een nieuwe locatie aangemaakt onder NETWERK, na de installatie neemt OS X het weer over.

- switch naar locatie aangemaakt tijdens routerinstallatie
- probeer opnieuw router IP

dit werkt bij mij. Als ik nu mijn router IP intoest kom ik er ook niet in.

Machiavelli

Dank je wel freerk dat werkte in ieder geval. Ik geloof niet dat het de manier is manier het werkt. Nu sta ik voor het grote probleem hoe ik in de instellingen de poorten voor Bittorrent kan aanpassen. Ze doen daar op ********.com heel makkelijk over maar dat is niet echt zo.

iedereen bedankt voor zijn hulp!!

[mod:5f2933387c="iRuben"]Link naar warez site gewist…[/mod:5f2933387c]

Over dit topic

Gestart op 31 januari 2004 door Machiavelli

Laatste reactie door Machiavelli

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen