One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » hoe internationaal pakketten versturen?

hoe internationaal pakketten versturen?

midas

midas op 03 mei 2007 #

het is even wat anders maar misschien weet iemand hier er wat meer vanaf.
Ik moet een pakketje naar Amerika sturen. Het is een bedje van 130x80x13cm en 25kg. Hoe kan ik dit het goedkoopst versturen? Met een boot is natuurlijk het goedkoopst maar wie doen dat en heeft iemand hier ervaring met zulke pakketten versturen?

Steff

Steff op 03 mei 2007 #

Persoonlijk geen 25 kilo verzonden maar 8. Dit ging gewoon via de TGP post op het post kantoor. Wellicht hebben hun ook voor jou een oplossing.

Anders kun je ook bij DHL kijken of UPS.

midas

midas op 03 mei 2007 #

daar zijn de kosten zo’n 350 tot 450 euro! Das een beetje veel voor 4 planken. Ze versturen het dan ook met het vliegtuig ipv de boot.

Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 03 mei 2007 #

"midas"

het is even wat anders maar misschien weet iemand hier er wat meer vanaf.
Ik moet een pakketje naar Amerika sturen. Het is een bedje van 130x80x13cm en 25kg. Hoe kan ik dit het goedkoopst versturen? Met een boot is natuurlijk het goedkoopst maar wie doen dat en heeft iemand hier ervaring met zulke pakketten versturen?

Goedkoopste optie is via pakket plus economy van tnt (de post,dus)
Kost dan 53,45 en zal ongeveer 10 weken duren (minimaal)

Priority kan ook,is het er in een week,kost 98,45

Mag niet zwaarder zijn dan 30 kilo.
Wel goed verpakken trouwens,en duidelijk waarde erop voor douane,niet boven de 100 dollar laten komen die waarde.

(ik verstuur ongeveer 40 pakjes per week naar Amerika,gelukkig alleen kleinere en lichtere dingen)

Zakske

Zakske op 03 mei 2007 #

Volgens mij verstuurt TNT maar pakketten tot 20 kilo. Je kunt het natuurlijk wel in twee stukken opdelen en apart versturen.

Turbanus

Turbanus op 03 mei 2007 #

Wie heeft het daar over 10 weken onderweg??? Een schip vaart in 15 dagen naar de VS vanuit Rotterdam. Ik krijg een pallet binnen 30 dagen op de plaats van bestemming in de VS als de douane tenminste normaal meewerkt. Maar je leert in de tijd hoe je dat kunt bevorderen…… :wink:

Over dit topic

Gestart op 03 mei 2007 door midas

Laatste reactie door Turbanus

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen