25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Hoe een bestand splitsen in meerdere bestanden met stuffit/winrar/…?

Zoals de titel al zegt, hoe kan ik een bestand splitsen in meeerdere bestanden om daarna weer samen te voegen tot 1 bestand?

Bijdrager
    Wiki Post

Moderator
    unSOUND

De enige tools die ik zo uit mijn hoofd weet die het kunnen zijn Split & Concat, Better Zip & Rar.

Bijdrager
    Pieterr

Klinkt wel als een enigszins achterhaalde actie nu we multigigabyte USB sticks hebben die je als exFAT kunt formatteren om bestanden groter dan 4GB op te zetten.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    CorMac

Ik heb nu juist winrar afgehaald, dat was een tar bestand. Daar heb ik op geklikt en toen kwam er een map met de naam rar. Welk bestand moet ik daarvan gebruiken om het te installeren?

Bijdrager
    CorMac

Dan zal ik mijn stick eens formatteren naar exFat. Dan is het inderdaad niet meer nodig. Wist niet dat dit kon, dus ik heb weer wat bijgeleerd. Maar toch zou ik nog graag antwoord hebben op mijn vorige reply.

Bijdrager
    Sascha

Met Rucksack en Keka doe ik dat klusje.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Pieterr op 28 november 2010

Klinkt wel als een enigszins achterhaalde actie nu we multigigabyte USB sticks hebben die je als exFAT kunt formatteren om bestanden groter dan 4GB op te zetten.

Hoezo achterhaald? Ik gebruik split & concat om bestanden groter dan 1GB te versturen via Pando. De gratis versie heeft dus een limiet van 1GB.

Bijdrager
    Pieterr

Inderdaad achterhaald. Bestanden tot 5GB versturen kan via FileDropper. En voor nog grotere bestanden is een USB stick sturen sneller.

Bijdrager
    iep

Ben je wat avontuurlijker aangelegd dan kun je ook split in Terminal gebruiken (zie ‘man split’ voor de handleiding).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Inderdaad achterhaald. Bestanden tot 5GB versturen kan via FileDropper. En voor nog grotere bestanden is een USB stick sturen sneller.

Pando is helemaal gratis, FileDropper eigenlijk niet.

Bijdrager
    CorMac

Ik heb net dus op het rar icoontje geklikt wat een uitvoerbaar unix bestand is, daarna opende terminal met een tekst erin en verder gebeurde er niks. Als ik nu bij programma’s kijk staat winrar er niet bij.
    Hoe installeer je winrar dan? Kan het kwaad wat ik nu gedaan heb, dat van Terminal?

Bijdrager
    Pieterr

Gebruik anders RarMe als je persé met rar aan de slag wilt.

Bijdrager
    CorMac

Dan heb je ook winrar nodig staat op die site, wat me dan weer terug brengt bij mijn vorige post…

Bijdrager
    Pieterr

RarMe is een GUI bovenop rar.

Bijdrager
    CorMac

Daarmee weet ik nog steeds niet het antwoord op mijn voorlaatste post. Is niet slecht bedoeld, maar met de je antwoorden tot nu toe schiet ik niet veel op.

Bijdrager
    Pieterr

rar is een command-line utility. Dat betekent dat je het gebruikt in de Terminal. Je zult zelf de “cryptische” commando’s moeten intypen om tot het juiste resultaat te komen. Iemand heeft een AppleScript gemaakt wat een grafische interface bovenop het ‘rar’ programma legt, het programma RarMe. Het idee daarachter is dat het wat gebruikersvriendelijk is voor mensen die niet bekend zijn in de Terminal (i.e. de meeste Apple gebruikers). Het programma RarMe doet niet het echte werk, maar gebruikt daar het programma rar voor. Je hebt ze dus allebei nodig.

RarMe is an AppleScript Studio application that uses the command line utility rar to create RAR archives. In order to use RarMe you must download and install rar.

Bijdrager
    CorMac

In windows installeert winrar toch ook gewoon zodat je een programma hebt. Waarom doet hij dat dan niet in OSX? Zoals ik al gezegd heb, heb ik dus op dat rar (uitvoerbaar unix bestand) geklikt en opende terminal. Hiermee heb ik dus niks geinstalleerd op mijn systeem of iets gedaan wat kwaad kan?

Bijdrager
    Pjotr NL

Volgens mij is winrar alleen voor Windows. En niet voor OS X.

Bijdrager
    CorMac

Op de website van winrar kun je een versie downloaden voor OSX en andere besturings systemen.

Bijdrager
    Pieterr

@cormac: Voor niet-Windows systemen wordt alleen de command-line versie van RAR aangeboden op de winrar website.

Bijdrager
    michelvdb

rar is een command-line utility.

rar is niet standaard in Mac OS X, toch niet in 10.4 tar is het wel.

Bijdrager
    CorMac

Ik heb ondertussen Split & Concat gedownload en ik denk wel dat die voldoet aan waarvoor ik het nodig heb.

Bijdrager
    Pieterr

@michelvdb: Ook in 10.6 is rar niet standaard aanwezig.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.