One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » helderheid scherm iMac Intel 24 inch

helderheid scherm iMac Intel 24 inch

sedikit

sedikit op 23 februari 2009 #

Ik vraag me af of het volgende normaal is (ik ben nieuw op de iMac Intel 24”),het scherm:
-Het verschil tussen minimale- en maximale helderheid is klein.
-Op de minimale stand vind ik eigenlijk de helderheid nog iets te groot.
-Het scherm(bureaublad) is in alle helderheid-standen, donkerder dan rechts.

Ik heb al wat zitten schuiven e.d. in Systeemvoorkeuren/Beeldscherm/Kleur/kalbreer.Maar met nauwelijks zichtbaar resultaat.

Hoort dit zo? Zo niet, wat is er dan aan te doen? Alvast mijn dank!
laagste helderheid:

hoogste helderheid:

laagste helderheid:

bmwmaster

bmwmaster op 23 februari 2009 #

Dit soort dingen kan je niet vastleggen op een screenshot, maak een foto dus even. Zowiezo zijn 24″ iMac panelen altijd onderbelicht ! :cry:

nookie

nookie op 23 februari 2009 #

Ik zie totaal geen verschil tussen de afbeeldingen.
Als ik kijk naar je dock, dan verschilt de helderheid niet met rechts en links van je scherm.
Ik neem aan dat je niet naar je bureaubladafbeelding kijkt?

sedikit

Het is waar: die screenshots geven het bijna niet waarneembaar wer.Ik zal even kijken of ik dat anders kan doen.

sven-

sven- op 23 februari 2009 #

De reden, beste mensen, dat we geen verschillen zien tussen de screenshots én dat we het mogelijk aanwezige helderheidsverloop (dat toch nou wel opgelost moet zijn Apple!!) niet zien, komt doordat een screenshot de informatie uit de videokaart weergeeft. Wij kunnen met screenshots dus nooit zien hoe het scherm er bij jou uitziet. Een foto zou helpen :)

sedikit

Ik heb inmiddels de screenshots vervangen door foto’s

G-Force

G-Force op 23 februari 2009 #

Het helderheidsverloop is een vrij veelvoorkomend probleem op de 24-inch iMacs. Is helaas niet zoveel aan te doen. Zie je als je op de brightness toetsen drukt wel verschil (ook al is het minimaal?). Ik kan me nog herinneren van mijn iMac dat er ook niet zoveel verschil zat tussen de laagste en de hoogste stand.

driesdk

driesdk op 23 februari 2009 #

bij mij is er toch een tamelijk groot verschil in helderheid. Als ik een tijdje op de kleinste helderheid werk, en dan naar het maximum ga, dan doen mijn ogen even pijn van het licht.

sedikit

"G-Force"

Het helderheidsverloop is een vrij veelvoorkomend probleem op de 24-inch iMacs. Is helaas niet zoveel aan te doen. Zie je als je op de brightness toetsen drukt wel verschil (ook al is het minimaal?). Ik kan me nog herinneren van mijn iMac dat er ook niet zoveel verschil zat tussen de laagste en de hoogste stand.

Dan leg ik me er maar bij neer.Zo erg is het nou ook niet. Alleen viel mij dit allemaal op, vergeleken met mijn oude iMag G4,(het bolletje)

Dick de Roos

Dick de Roos op 23 februari 2009 #

Ik denk dat deze afbeelding niet erg representatief is om het helderheidsverloop te bepalen.
De standaard afbeelding is volgens mij aan de linkerkant donkerder dan aan de rechterkant.
Beter is het om een egale afbeelding te kiezen (of nog beter een grijs vlak. :|
Maar als je verder geen problemen hebt gemerkt, zal het wel meevallen.
Het scherm is inderdaad helderder dan het scherm van “het bolletje”.

sedikit

@Dick de Roos,
Bedank. Je hebt gelijk. Ook die twee foto’s(i.p.v. twee screenshots) blijft behelpen.Maar G-Force en jij stellen mij gerust.Misschien was de overstap van het bolletje naar de Intel nogal groot!

RJ

RJ op 23 februari 2009 #

Ik vond het verschil met de helderheid ook minimaal, vooral ‘s avonds wil ik de helderheid lager hebben. Ik gebruik daarvoor shades, daarmee kan je hem nog veel lager zetten. Een download link is deze: http://www.freemacware.com/shades (ik weet niet waar ik hem zelf had gedownload)

progje is gratis btw.

Succes

sedikit

@RJ,
Precies wat ik wilde.Bedankt!

Over dit topic

Gestart op 23 februari 2009 door sedikit

Laatste reactie door sedikit

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen