12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Dman

Heeft snelheid draadloze router invloed bij toegang vanaf buiten het netwerk?

One more thing peoples,

Aangezien ik niet echt thuis ben met netwerken de volgende vraag.
    Heeft de snelheid van een draadloze router invloed bij toegang vanaf buiten het netwerk?

Reden waarom ik deze vraag stel.
    Ik heb een simpele SMC draadloze router. Sinds kort heb ik een WD Live Book achter deze router hangen.
    Ik merk alleen dat de snelheid van het benaderen en versturen van bestanden naar de NAS vanaf een externe locatie (lees waar dan ook ter wereld) niet optimaal is.
    Aangezien de NAS rechtstreeks op de router zit (WAN/LAN) en dat de draadloze verbinding dus niet van toepassing is bij benadering van de NAS vanaf een externe lokatie vraag ik me af of de snelheid van de draadloze router überhaupt invloed heeft op de verbinding en hier oorzaak van kan zijn. Of dat er een ander oorzaak is.

Heeft iemand hier antwoord op?
    Bvd..

Grtzz

Bijdrager
    iNicky

Tsja, de router die je gebruikt moet natuurlijk de snelheden van je internetverbinding wel aankunnen. Wat is de maximale bandbreedte van je internetverbinding? Vanaf andere plekken heb je ook te maken met de uploadsnelheid vanaf die plek. Persoonlijk denk ik dat je daar de variatie in moet zoeken. Bij de ene aansluiting heb je een ander uploadsnelheid dan bij de andere aansluiting/provider.

Bijdrager
    Hansi2124
    Dman op 24 februari 2012

Aangezien ik niet echt thuis ben met netwerken

Netwerken…….
    Waarom plaats je je topic dan niet gewoon in dat subforum?

Bijdrager
    TheBigZ

Wat iNicky al aangaf. Stel dat je een uploadsnelheid van 4Mbps hebt, dan komen de data in het meest ideale geval (netwerk overhead weggelaten) met een snelheid van 0.5 MB per seconde je huis uit. Dat is waarschijnlijk niet zo snel als je normaliter op je lokale netwerk gewend bent…

Bijdrager
    Dman

Dat upload snelheid er invloed op heeft is me duidelijk maar is het zo dat de router überhaupt invloed heeft op de verbinding of (aangezien het een directe WAN/LAN connectie is) heeft de snelheid of soort router hier niets mee te maken?

@ Hansi2124 omdat ik niet wist wat eer een subforum netwerken was…

Bijdrager
    TheBigZ

Als dat je allemaal al duidelijk is, ben je dan ook bekend met het begrip “de zwakste schakel”?
    Een router van drie tientjes heeft al minimaal 50 Mbps WAN-LAN connectie.
    http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

Bijdrager
    Hansi2124

Dat lijkt mij stug als je aan het kiezen bent:

Maar goed, nu weet je het.:wink:

Bijdrager
    Dman

Thx guys,

Het is me een stuk duidelijker geworden…
    Nu nog een keuze in router maken ;)…
    ASUS RT-N56U, Linksys E4200 of de Apple Airport Extreme

Bijdrager
    Gezalfde

Airport Extreme heb ik hier staan, nooit problemen mee en supersnel!

Bijdrager
    Dman

Dat geloof ik meteen maar voor +/- 150 euro mag dat ook wel…
    ASUS en Linksys zitten rond de 100 euro en als ik kijk naar de prestaties dan zie ik weinig verschil…

Bijdrager
    Gezalfde

Dat kan misschien wel zo zijn, maar de airport extreme is redelijk plug & play.. Plus hij is niet zo lelijk met grote antennes etc.. Vond het wel leuk om alles Apple te hebben.. Die 50 euro verschil maakt ook niet zo uit naar mijn mening, ding gaat jaren mee..

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb het zojuist werkend gekregen, toegang tot een USB-schijf aan de AirPort Extreme via het internet.

Zie hier de uitleg. Credits aan Strifer.:thumbsup:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.