One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » Heeft iemand al eens een Facebook account laten verwijderen?

Heeft iemand al eens een Facebook account laten verwijderen?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 11 januari 2017 #

Ik bedoel dus NIET inloggen op Facebook.com en nadat je 20 hink-stap-sprongetjes in verborgen menuutjes hebt gemaakt die moeten voorkomen dat je een account opheft, uiteindelijk je account opheffen.

Ik bedoel meer, contact zoeken met Facebook Nederland en a.d.v een kopie van je paspoort aantonen dat jij bent wie je zegt dat je bent en aangeeft dat een account met jouw naam en foto’s verwijderd worden. Het account is al 15 jaar dood en met geen mogelijkheid meer nieuw leven in te blazen.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 11 januari 2017 #

Als het account al vanaf dag één dood was, zou het nu max. ± 10 jaar zijn.

Maar zo ongelooflijk lastig is dat niet toch?

https://www.facebook.com/help/delete_account

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 11 januari 2017 #

Contact zoeken met Facebook?
Veel succes!

(Bekijk ook even het gehele filmpje)

Profielfoto van Usain

Usain op 11 januari 2017 #

KarelWillem op 11 januari 2017

Als het account al vanaf dag één dood was, zou het nu max. ± 10 jaar zijn.

Maar zo ongelooflijk lastig is dat niet toch?

https://www.facebook.com/help/delete_account%5B/quote%5D

Ja dat is dus niet helemaal verwijderd wat @shmoo bedoeld. Ik heb op deze manier mijn account verwijderd, maar dat emailadress staat nog wel in een database want als ik een nieuw account aan wil maken met dat emailadress zegt Facebook dat dat adress als in gebruik is.

Profielfoto van Lang Lid

Lang Lid op 11 januari 2017 #

Als ze al gaan reageren. Ik probeer al bijna 2 maanden antwoord te krijgen om mijn account te herstellen, de favo’s linksboven worden niet meer getoond. Ze hebben nu al 3 x zonder antwoord mijn bericht gesloten.

Dus, als het jou gelukt is via bijvoorbeeld een e-mailadres, laat het me weten.:)

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 11 januari 2017 #

Usain op 11 januari 2017

…Ja dat is dus niet helemaal verwijderd wat @shmoo bedoeld. Ik heb op deze manier mijn account verwijderd, maar dat emailadress staat nog wel in een database….

Een account verwijderen is een account verwijderen.

Je e-mail adres staat geregistreerd als ‘verwijderd’. Dat je dan vervolgens weer een account wilt openen met datzelfde adres wat je eerst probeerde te verwijderen is dan ook niet heel logisch.

Je bent niet meer te vinden op Facebook, daar gaat het om.

Profielfoto van penseel

penseel op 11 januari 2017 #

https://www.accountkiller.com/nl/facebook-account-verwijderen#

Profielfoto van Hydrae

Hydrae op 11 januari 2017 #

Ik meen te herinneren dat je account na het verwijderverzoek 30 dagen wordt “suspended” of op stand-by zeg maar.

Wanneer je dan opnieuw inlogt gaat de hele SQL weer ratelen.
“Welkom terug bij je meester, ontsnappen aan de duivel lukt je niet, kniel voor Suckerberg.”:evil:

Op dat moment begint het verhaal weer van voren wil je je account opheffen. Na die 30 dagen stand-by wordt het pas definitief verwijderd. En zie dat als een relatief begrip want Facebook zal niet snel echt iets wissen.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 12 januari 2017 #

Het is allemaal leuk en aardig maar ik kan ook wel uitzoeken hoe ik een account moet verwijderen wanneer ik kan inloggen met een Facebookprofiel.

Mijn probleem is dat ik geen toegang meer heb tot dit Facebook-account + ook niet meer in het bezit ben van het bijbehorende mailadres dat ik toentertijd gebruikte, toen ik amper haren op mijn pielemuis had.

Het is één specifiek [voornaam]@hotmail.com adres dat ik vroeger gebruikte in mijn MSN Messenger en Windows PC tijdperk. Toen switchte ik naar een Mac en kocht ik een Dot Mac account dus kreeg ik een prachtig premium [voornaam]@mac.com als hoofd mailadres. De afgelopen jaren is er natuurlijk wel het een en ander veranderd als het aankomt op accounts aanmaken online. Nu moet je overwel wel telefoonnummers en 25 alternatieven mailadressen achterlaten om überhaupt een account aan te mogen maken. Dat was vroeger niet zo streng. Sterker nog als je vroeger 90 dagen niet inlogde op je Hotmail-account dan werd deze ook gereedgemaakt voor verwijdering – je had hierna nog eens 45 dagen om in te loggen op je account en daarmee je account te redden. Deed je dat niet dan ging je account verloren en kon iemand anders hem gewoon 30 dagen later weer opnieuw claimen.

Tijden veranderen, nu op dit moment is dat gelukkig niet meer het geval omdat dit soort accounts veel belangrijker zijn geworden dan enkel een inbox voor al je mail.

Ik ben zeer gezegend met een voornaam die waarschijnlijk maar 25 keer voorkomt in het bevolkingsregister (24 ouders die hun kinderen naar mij hebben vernoemd) #fans #/care
Kortom het geluk dat je hiermee hebt is dat je bij elke dienst hetzelfde gebruikersnaam //voornaam// kunt claimen zonder problemen dat iemand anders hem al heeft geclaimd.
[voornaam]@hotmail.com*
[voornaam]@yahoo.com
[voornaam]@gmail.com
[voornaam]@home.nl
[voornaam]@outlook.com
[voornaam]@mac.com

Je kunt het zo gek niet verzinnen en het mailtje komt waarschijnlijk ergens bij mij uit wanneer je enkel mijn voornaam gebruikt.  Echter alleen @hotmail ben ik kwijtgeraakt omdat ik ergens in 2007 verzot ben geraakt op Mac en ben vergeten om mijn Hotmail (Boooo Micro$oft) account in leven te houden.

Het is ook niet zo dat dit Facebookprofiel dat ik probeer te verwijderen 500 posts bevat en 7000 Likes. Het account heb ik aangemaakt met een stel vrienden op vakantie, ik was nog met meisjes aan het MSN’en en dat was allemaal spannend terwijl al die andere jongens al op Facebook zaten en aan het tongzoenen en friemelen. Kortom er staan een aantal foto’s van desbetreffende vakantie op, ik heb 4 vrienden op dat account yay 🤘en het heeft waarschijnlijk 12 dagen geleefd ergens voor 2007 schat ik in. Daarna is dat account nooit meer aangeraakt en is er nooit meer op ingelogd.

💡 Nu dacht ik, weet je wat misschien heeft iemand (na mij) het [voornaam]@hotmail.com account wel geclaimd – laat ik deze persoon gewoon eens mailen en vragen of hij/zij mijn account op Facebook wilt verwijderen via een email reset. No big deal. Blijkt dat het account niet meer bestaat ik krijg elk mailtje richting dit adres retour met foutcode dat dit adres niet bestaat bij Hotmail. Not Active.

💡 💡 Nu had ik nog een follow-up ideetje. Ik dacht, ik registreer gewoon opnieuw dit account op mijn naam zodat ik er weer mail op kan ontvangen. Ik ga naar Hotmail.com (nu Outlook.com) en probeer [voornaam]@hotmail.com te registreren, niet [voornaam]@outlook.com want die bezit ik al. Blijkt dat je dit account niet kunt registreren. Er zit dus een slot op en ik ben fucked.

Lang verhaal kort. Shmoo heeft een leuke jeugd gehad maar hij kan op geen manier meer bij reset wachtwoorden om ergens in te loggen. Wat ik nodig hebt is gewoon iemand bij Facebook van vlees en bloed met vingers en een stel hersens die kan nadenken en iets aanpassen aan de achterkant.

Ik wil mijn paspoort laten zien om te verifiëren dat het mijn account is en dat ik het ben, ze kunnen mijn IP-vergelijken, ik kan hun de originele foto’s op het account bezorgen, de lijst met mailadressen hierboven zegt ook al veel. Ze kunnen zelfs ook testen dat zij de reset-mail van Facebook terugkrijgen en dat resetten dus geen optie meer is. Als ik het mailadres niet kan mailen dan kan Facebook het ook niet.

Wat dit probleem nodig heeft is gewoon een menselijk trekje met logica en geen computersysteem.

**Shmoo is bekaf nu. 😴

Profielfoto van SJEBloem

SJEBloem op 12 januari 2017 #

Ik meen me te herinneren dat er ooit twee of drie jongens waren die account informatie wilde opvragen bij Facebook. Zelf lukte ze dit uiteraard niet, maar via de wettelijke verplichtingen etc. is het ze toch gelukt om de informatie te krijgen. Dit bestond uit duizenden A4’tjes. Hier is toendertijd een filmpje overgemaakt. Als ik deze kan vinden zal ik hem posten hier!

Maar zeker dit soort grote multinationals zijn lastig te bereiken, eigenlijk onzin dat je als bedrijf niet kan reageren op jullie klanten. Ik begrijp dat ze per dag veel (aan)vragen krijgen, maar dat is iets waar je rekening mee dient te houden als je bedrijf groeit.

Profielfoto van SJEBloem

Kwam in mijn zoektocht wel deze link tegen. Al geprobeerd?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 12 januari 2017 #

Superbedankt voor de link.  Dat is idd. zo’n pagina waar ik naar op zoek ben. Toppie.

Profielfoto van SJEBloem

Graag gedaan, laat even weten hoe het afgelopen is!:-D

Over dit topic

Gestart op 11 januari 2017 door Shmoo

Laatste reactie door SJEBloem

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?