Hebben jullie iconen / folders op je desktop?
Huistijger op 07 juni 2012 #
Waarschijnlijk al eens eerder gepost, maar ach.
Ik heb er opgelet dat er bitterweinig OS X gebruikers zijn die hun Mac clean houden, behalve de fanatiekelingen zoals mij. Hoe zit het met jullie? Gebruiken jullie de desktop als echte werkomgeving of als mooi bureaublad?
Afroman op 07 juni 2012 #
Ik gebruik de desktop alleen voor tijdelijke bestanden. En zeker niet als ik aan het werk ben want sommige programma’s lopen in de soep als er objecten zijn die weer verplaatst worden.
AppleStef op 07 juni 2012 #
Ik gebruik mijn desktop ook alleen voor tijdelijke bestanden, die bestanden staan er dan ook maar max een paar uurtjes (meestal maar een paar minuutjes) op, daarna worden ze verplaatst naar de gepaste locatie of verwijderd.
In de tussentijd is mijn bureaublad helemaal leeg.
DJMischaa op 07 juni 2012 #
Hier ook alleen tijdelijke bestanden. Ik hou ervan om waneer ik mijn Mac aan zet (meestal vanuit sluimer), tegen een lege desktop aan te kijken. Tijdelijke bestanden zijn meestal vanuit Photoshop en gaan daarna direct Coda (tegenwoordig Coda 2) in, daarna verdwijnen ze. Een soort van download map.
KarelWillem op 08 juni 2012 #
Alleen tijdelijke bestanden.
En soms een ‘reminder’-mapje, die even in de aandacht moet blijven.
Bianco op 08 juni 2012 #
Ik heb daarvoor een heel klein appje draaien, clean. Iedere dag word mijn desktop geleegd, en bestanden worden in een map met de datum als naam neergezet in documenten. Mijn vrouw heeft nogal de neiging om op de desktop te blijven werken, vandaar.
Pivni Pes op 08 juni 2012 #
Alleen dingen die tijdelijk zijn of onder de aandacht moeten blijven.
@Bianco, dat probleem had ik ook + dat ze instelling en formaten van vensters paste ze met regelmaat aan.
Oplossing was simpel, op haar bureau heb ik gewoon een haar eigen iMac neer geplant.
Maced.2 op 08 juni 2012 #
k gebruik de desktop ook alleen voor tijdelijke bestanden.
En dan zo snel mogelijk weer leeg maken ![]()
lekiam97 op 08 juni 2012 #
De Macintosh HD staat toch bij een nieuwe mac automatisch op de desktop?
Hoe kun je die verwijderen?
Bianco op 08 juni 2012 #
@pivni pes: Tja, dat zou de beste oplossing zijn, maar daar we net de woning verbouwd hebben, moet ik daar eerst even een tijdje voor sparen…..
Floor van Sandt op 08 juni 2012 #
Alleen bestanden waar ik mee aan het werken ben. Daarna verwijder is alles weer zo snel mogelijk.
BenDover op 08 juni 2012 #
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor?
Afroman op 08 juni 2012 #
Als mijn computer een t*ringzooi is kan ik niks meer vinden. Niet echt heel relaxed om mee te werken.
iNicky op 08 juni 2012 #
Ik heb een aantal vaste mappen die er op staan, sommige als alias, Dit zijn de mappen die ik heel erg veel gebruik. Daarnaast de bestenden waar ik aan werk of toch aan zou moeten werken ![]()
demandiebakt op 08 juni 2012 #
allerlei dingen op de desktop, dingen waar ik aan bezig ben en soms is het wel druk, ook post it notes op de rand van de imac
zeker als ik druk bezig ben met tekenen/schilderen etc, muziekje dr bij.. ik ben niet zo van de klinische mac.. mijn imac Lime blijft ook mijn meest mooie machine! als er een beetje chaos om me heen is (niet te veel) ben ik op mijn creatiefst!
stavos op 08 juni 2012 #
Huistijger - op 07 juni 2012Waarschijnlijk al eens eerder gepost, maar ach.
Kijk eens in het desktopdraadje hoe anderen hun desktop ingericht hebben.. :nerd:
Dr. User op 08 juni 2012 #
Ik heb hem bijna altijd leeg. Ook af-en-toe wat bestanden en/of screenshots.
Gelukkig niet al die snelkoppelingen, maar gewoon in het dock ![]()
robert1970 op 08 juni 2012 #
Mijn desktop.
Bijna leeg met 2 mapjes waarin spullen staan die ik heel vaak gebruik.
En soms een mapje met tijdelijke bestanden.

Sascha op 08 juni 2012 #
Ik gebruik mijn bureaublad als downloadlocatie van de dingen die ik via mijn webbrowser download; dus ook alleen maar tijdelijke bestanden.
hokkie op 08 juni 2012 #
Ik ook tijdelijke bestanden, verder niet! Dock ook alleen programma’s die ik vaak gebruik. De rest => Spotlight.
laurabaakman op 08 juni 2012 #
Een mapje met daarin .txt’s met lijstjes met dingen waar ik aan moet denken verder helemaal niks. Mijn dock is ook helemaal leeg op downloads na want Quicksilver is riant sneller dan een app openen via het dock.
macpro op 09 juni 2012 #
Bianco - op 08 juni 2012@pivni pes: Tja, dat zou de beste oplossing zijn…..
Geef haar een eigen account op de Mac.
Kan ze daar doen en laten wat ze wil en jouw bureaublad blijft mooi schoon.
SunKeeper op 09 juni 2012 #
Ook als downloadlocatie. Ik heb er namelijk een behoorlijke hekel aan dat je eerst een half uur moet zoeken waar je gedownloade bestand gebleven is.
Verder een map waar alleen plaatjes in gaan en een andere map met twijfelbestanden die ik af en toe eens flink opschoon. Vaste mappen krijgen natuurlijk wel een mooi icoon i.p.v. dat blauwe gedrocht wat een map standaard is.
En de partities, en de Time Machine-disk verschijnt af en toe wanneer er een backup gemaakt wordt. (heeft wel netjes zijn eigen positie)
Over de posities: iedere schijf of netwerklocatie heeft zijn eigen positie op het bureaublad, waar ze dus komen te staan zodra hetgene aangesloten is. Als ik alles tegelijk zou aansluiten staat er een mooi rijtje.:lol: [/dwangneurose]
robert1970 op 09 juni 2012 #
SunKeeper 10 uur geleden #
Ook als downloadlocatie. Ik heb er namelijk een behoorlijke hekel aan dat je eerst een half uur moet zoeken waar je gedownloade bestand gebleven is.
Je kunt voor het opslaan van het bestand toch aangeven wáár het bestand opgeslagen moet worden?!
Zoeken hoef ik nooit.
Yggdrasil op 09 juni 2012 #
Mijn desktop is helemaal leeg, behalve dan een kleine tekstweergave met de huidige song in iTunes. Mijn oude iMac staat nu bij mijn moeder en mijn zus en ik kom gek als die even nodig heb. Het lijkt wel een Windows desktop.
robert1970 op 10 juni 2012 #
Hihihihihi, dus tussen de pictogrammen zoeken naar een leeg plekje
Gek dat meestal alleen Windhoosgebruikers zo’n teringbende maken van hun desktop en Apple gebruikers allemaal opgeruimde types zijn.