One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » harde schijf netwerk

harde schijf netwerk

pepsieken

pepsieken op 13 februari 2013 #

hallo

ik heb nu een mac maar ik wil mijn netwerk harde schijf
aansluiten via netwerk maar werk niet
packard bell grafite harde schijf vind er geen Driver voor

graag u hulp
vroegen was het hangsloten via roeter

fred44nl

fred44nl op 13 februari 2013 #

heb je em met een usb- of een ethernet-kabel aangesloten ??
is de schijf NTFS- of HFS+ geformatteerd ??

GrannySmith

GrannySmith op 13 februari 2013 #

Heb even voor je gekeken in de handleiding van die network drive, en wat staat daar:

“Mac Requirements – The device is ONLY with USB plug can work in MAC OS”

en

“There is no driver for Mac OS, so the device can’t work through LAN port even if the device is with LAN cable plug in.
However, the device can work as an external storage device in Mac OS.”

Dus de fabrikant heeft geen driver voor dit ding. Kans dat je het in een Mac omgeving draaiend krijgt is dus nul.

Uit de handleiding maak ik op dat het een NDAS drive is… wellicht eens kijken op http://www.ximeta.com/web/

GoeieDag

GoeieDag op 13 februari 2013 #

Een netwerk device heeft geen driver nodig; die zit a.h.w. in het device zelf ingebouwd. Daarna neemt het netwerkprotocol het over.

GrannySmith

GrannySmith op 13 februari 2013 #

GoeieDag op 13 februari 2013

Een netwerk device heeft geen driver nodig; die zit a.h.w. in het device zelf ingebouwd. Daarna neemt het netwerkprotocol het over.

Jazeker wel, voor NDAS drives wel. Is nl. Een speciaal point to point protocol met weinig overhead en daardoor erg snel. Ook sommige Freecom drives gebruiken dit. Kijk maar eens op de genoemde ximeta site.

GoeieDag

GoeieDag op 14 februari 2013 #

Ik zie het.
Het is dan ook geen netwerkschijf te noemen, want je kunt het dus niet (direct) verbinden met een netwerk, bij gebrek aan TCP/IP.
Dat eigen LPX Protocol is aardig, maar dan kun je idd weer lekker aan de drivers, en de bijbehorende ellende bij een OS update…

pepsieken

pepsieken op 14 februari 2013 #

dank u voor de reactie allemaal
via usb werk hij prefect de harde schijf

maar je kan heb via een internet kabel aan u roeter kan je hem aanspreken via u pc zo was het toch via windows

maar sinds ik mijn mac heb doe ik altijd via usb
zou nu eens wil terug via internet maar er bestaat geen driver voor

Over dit topic

Gestart op 13 februari 2013 door pepsieken

Laatste reactie door pepsieken

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen