One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » gekochte Itunes naar MP3???

gekochte Itunes naar MP3???

rjr21

rjr21 op 20 maart 2010 #

Geachte forumleden,

sinds een jaar overgestapt op Apple. prachtig spul. Voor een paar duizend euri’s intussen muziek gekocht bij itunes store. Nu wil ik een aantal nummers overzetten naar een guitartrainer van Tascam. Nu moet ik de nummers omzetten naar een MP3 bestand. Volgens mijn vriendin kan dit niet omdat Apple dit beveiligd heeft. Nu moet het toch kunnen dat nummers waar ik voor betaald heb deze kan gebruiken in een ander formaat? Heeft iemand hier antwoord op/oplossing voor. Mocht het idd niet kunnen dan ben ik echt klaar met apple en gaat het spul linea recta de prullenbak in.

Alvast dank van een gefrustreerde Apple gebruiker.

Yggdrasil

Yggdrasil op 20 maart 2010 #

Haha, dat zie ik je niet doen, zomaar € 1000 euro de vuilbak in gooien…  :mrgreen:

tarun

tarun op 20 maart 2010 #

De meeste muziek die je koopt is niet beveiligd. Vroeger wat dat wel zo.

AAC-bestanden converteer ik meestal naar MP3 met Max.

Sumar

Sumar op 20 maart 2010 #

Als je het weg wil doen geef ‘t dan maar aan mij  :D  

Je kan de nummers ook op een CD zetten en die dan als MP3 importeren. Zolang het binnenshuis blijft moet dat geen problemen geven.

Yggdrasil

Is er trouwens geen optie binnen iTunes zelf? Iets met de nummers te selecteren en dan te kiezen ‘Maak versie aan voor MP3′..

rjr21

rjr21 op 20 maart 2010 #

@niiiick  Itunes geeft aan dat dat niet mogelijk is bij gekochte bestanden !!??
@ tarun; max werkt bij een aantal nummers, bedankt. volgende vraag: In itunes blijven de geselecteerde als aac bestand opgeslagen. Waar vind ik nu de geconverteerde mp3 bestanden?

Yggdrasil

Er net onder bijvoorbeeld:

She Loves You, Yeah Yeah Yeah – The Beatles (aac-structuur)
She Loves You, Yeah Yeah Yeah – The Beatles (mp3-strucuur)

Ze staan gewoon in je bibliotheek onder de geconverteerde track.. :)

unSOUND

unSOUND [moderator] op 20 maart 2010 #

Dat hangt er van af wat je in Max hebt aangegeven als opslaglocatie. Standaard zal dat in de map zijn waar ook de AAC versie staat.

Overigens snap ik weinig van je gefrustreerde betoog in je openingspost dat je dan alles in de prullenbak zou gooien en helemaal klaar zou zijn met Apple. Die hele beveiliging heeft namelijk niks met Apple te maken, maar is een eis van de platenbazen, en tegen die beveiliging loop je dus overal aan, ook onder Windows, en ook bij andere online muziekwinkels…

Mac Elmar

Mac Elmar op 20 maart 2010 #

iTunes > Voorkeuren > Algemeen > Importinstellingen > importeer met MP3-codering > Ok > Ok

Klik op het nummer dat je wilt exporteren > Rechter muis knop > Maak versie aan voor MP3

Nu kun je het nummer evt. kopiëren naar een speciale map voor dat programma..

Succes

unSOUND

Als je de voorgaande posts leest zie je dat hij dat al geprobeerd heeft…

iTunes geeft aan dat dat niet mogelijk is bij gekochte bestanden !!??

Mac Elmar

Ik heb het net even bij mij zelf geprobeerd, en het werkt gewoon.
Dus of je hebt iets verkeerd gedaan…..
Of ik zit gewoon fout..

Maar mijn legaal gekochte nummers via iTunes kan ik gewoon omzetten naar MPEG voormaat (MP3)

unSOUND

Maar zijn jouw bestanden in het iTunes Plus formaat:
“Aangeschaft AAC audiobestand”, heeft de extensie .m4a

of het oude formaat ? :
“Beveiligd AAC audiobestand”, heeft de extensie m4p

Die laatste kun je niet omzetten in iTunes.

Mac Elmar

aangeschaft AAC bestand

unSOUND

Die hebben geen DRM, daar zit dus het verschil…

Mac Elmar

Hij is sinds een jaar overgestapt op mac
Sinds die tijd gebruiken ze dat oude formaat toch niet meer?

sinds een jaar overgestapt op Apple

unSOUND

Hij kan ze toch ook in iTunes op Windows gekocht hebben ? Bovendien staat er ook nog materiaal in de store wat nog in het oude formaat is…

rjr21

rjr21 op 21 maart 2010 #

Nou het blijft lastig. bij een aantal nummers is het gelukt. En idd heb ik al langer een Itunes account welke eerder onder windows draaide. En t.a.v mijn Apple betoog: “als je alles moet nuanceren”… :?  

maar goed. Ik zou graag gewoon vanuit itunes een nummer :transporteren” naar mijn mp3 guitartrainer maar ik kom er nog niet helemaal uit. Bedankt voor jullie reacties.

gr rj

unSOUND

unSOUND [moderator] op 21 maart 2010 #

Er is in het verleden software geweest die het kon omzetten, maar die werkt volgens mij niet meer. De enige manier die ik nu nog kan bedenken is tevens de oudste: Van de nummers een audio CD branden en die weer rippen.

Mac Elmar

Mac Elmar op 21 maart 2010 #

http://support.apple.com/kb/HT1550

unSOUND

Ehm, dat is enkel een link naar de methode waar we op de vorige pagina al van zeiden dat het niet werkt bij Protected AAC bestanden…

Mac Elmar

Ja maar ik hoopte dat daar een stukje bij stond over beschermde stukjes…

Ik had geen tijd om het door te lezen..
Ben druk met school

Sorry hoor! :roll:

Nog een andere link!!

http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?t=7404

unSOUND

Dus je post een link naar iets waarvan je niet weet wat er staat ? Aardig bedoeld, maar heeft weinig nut. Als je geen tijd hebt om het door te lezen, post dan gewoon niets, en wacht tot je meer tijd hebt…

Mac Elmar

"unSOUND"

Dus je post een link naar iets waarvan je niet weet wat er staat ? Aardig bedoeld, maar heeft weinig nut. Als je geen tijd hebt om het door te lezen, post dan gewoon niets, en wacht tot je meer tijd hebt…

Ik wist wel ongeveer wat erin stond.. Maar misschien heeft de gene met het probleem gewoon een fout gemaakt en kan hij zo de fout eruit halen..

unSOUND

Dat had je je niet af hoeven vragen als je de pagina had gelezen… Op die pagina staat namelijk al vrij snel dat het niet werkt bij protected AAC’s, iets wat wij in de vorige pagina dus ook al verteld hadden…  :wink:  

Maar genoeg daarover. Nu graag weer gewoon verder met zoeken naar oplossingen.

Mac Elmar

http://www.m4ptomp3.net/

Deze heb ik wel goed doorgelezen…

unSOUND

Alleen jammer dat dat een programma is wat 35 dollar kost en hetzelfde doet wat ik eerder al had gezegd: Een CD ervan maken om die weer te rippen.

The Mac iTunes M4P Drm remover/converter works with iTunes and virtual CD-RW technology which emulates the whole burning, encoding, ripping process for converting Drm M4p files to plain music files

Mac Elmar

http://mac.tuneclone.com/

Deze zou wel moeten werken!
En is gratis
En doet M4P -> MP3!!

unSOUND

Free Download betekend dat het downloaden gratis is… Om het vervolgens te mogen gebruiken moet je alsnog betalen…

Mac Elmar

Zie download free trial!!

unSOUND

Ja, die converteert alleen de eerste helft van het nummer….  :wink:

Over dit topic

Gestart op 20 maart 2010 door rjr21

Laatste reactie door unSOUND

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen