One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » geen internet via powerline adapters

geen internet via powerline adapters

Bert_9999

Bert_9999 op 12 juni 2011 #

Beste,

Wij hebben als internet abbo Telenet fibernet 60. Wireless en via de kabel werkt het internet perfect. Ook de digicorder die via powerline adapter aan de router hangt krijgt een ipadres en werkt.
Nu als ik mijn mac wil verbinden met de powerline krijg ik maar geen internetverbinding. Ook met een windowspc werkt het niet. Hij ziet echter wel de andere powerline en vindt een netwerk, maar connectie tot het internet weigert hij.

Heb mij al suf gezocht voor oplossingen, wie helpt mij ?

Bedankt !

Melbuuln

Melbuuln op 12 juni 2011 #

Heb je de aansluiting van de Powerline in modem ook veranderd ?
Waarschijnlijk ondersteund de LAN-poort in de modem alleen de signalen voor digitale televisie.

Bert_9999

ja hoor… nog steeds geen internet …

MDF

MDF op 12 juni 2011 #

Ik heb Fibernet 40 van Telenet en gebruik ook Powelines van Cisco om de verbinding te krijgen tussen de digicorder en de modem van Telenet.

Ik heb wél nog een router van Cisco achter de modem van Telenet hangen.
Mijn Mac is (met kabel) verbonden MET DE ROUTER, deze staat trouwens maar zo’n 2 meter van de Mac.
Werkt perfect…

Bert_9999

ik heb nog een dlink router achter de modem van telenet hangen. Hierin is de powerline geplugd … Ik krijg wel een ipadres maar geen verbinding tot het internet

Bert_9999

en hij maakt zeker verbinding met de andere powerline want alle lichtjes die zouden moeten branden branden en hij flikkert ook dus…

MDF

MDF op 12 juni 2011 #

Even checken of ik het goed begrepen heb…

=> MODEM TELENET -> ROUTER D-LINK -> POWERLINE 1/

=> DIGICORDER -> POWERLINE 2

Powerline 1 en 2 hebben hetzelfde kanaal.
Internet is verbonden met de router

En heb je dan op de D-Link nog een andere Powerline 3 steken om te verbinden met je Mac (Powerline 4) ???

Bert_9999

Zo als je het voorstelt is het normaal ja. Maar ik heb de poweline 2 uit de digicorder gedaan en in mijn laptop gestoken. Dit heeft gewerkt.

MDF

MDF op 12 juni 2011 #

Enkel oppassen dat je Powerlines niet allemaal hetzelfde kanaal hebben (diegenen die niet bij elkaar horen)
Bij mij kan ik dat toch instellen…

Bert_9999

Hoe stel je dat in ? Bedankt !

MDF

MDF op 13 juni 2011 #

Goede vraag…

Ik dacht (in mijn onschuld) dat er achteraan mijn PowerLines een schakelaar stond waarin ik dat kon instellen, maar heb zonet even gekeken en… noppe geen schakelaartje :lol:
Sorry dus :sick:

Bert, in je instellingen van TCP/IP heb je daar al voor “renew DHCP lease” gekozen ?
Zou ook nog wel eens kunnen helpen.

Soulshaker

Soulshaker op 13 juni 2011 #

Bert_9999 op 12 juni 2011

ik heb nog een dlink router achter de modem van telenet hangen. Hierin is de powerline geplugd … Ik krijg wel een ipadres maar geen verbinding tot het internet

toch zie ik een ipadres beginnende met 81 , dat is een publiek ip adres , dus iets buiten je netwerk

Open terminal , en doe

”   ping 8.8.8.8  “

, dat is een ip adres van google

iep

iep op 13 juni 2011 #

Kun je ook eens vertellen wat er op het tabblad dns staat ingevuld?

@Soulshaker: dat is 1 van de 2 ip-adressen voor de dns service van Google.

Soulshaker

Soulshaker op 13 juni 2011 #

@ iep , I know  , maar dat maakt niet veel uit in dit geval

@ Bert , krijg je reply ?

MDF

MDF op 14 juni 2011 #

Bert, is het opgelost ?

Bert_9999

Bert_9999 op 14 juni 2011 #

Heb zeker al op “renew DHCP lease” geduwd , blijft hetzelfde probleem.

Als ik wil pingen naar google (8.8.8.8) dan geeft terminal request time-out for icmp_seq n . Waarbij n een nummer is. n blijft oplopen…

DNS tabblad :

Sorry dat ik zo laat antwoord, ik heb namelijk nog examens :)

MDF

MDF op 14 juni 2011 #

Ik heb ingesteld staan bij DNS
195.130.131.3
195.130.130.131

en bij search domains staat er ipv telenet: 8.8.8.8

Of dat de oplossing is betwijfel ik, maar goed…

Bert_9999

Bert_9999 op 14 juni 2011 #

heb het aangepast maar nog steeds geen internet …

MDF

MDF op 15 juni 2011 #

Even terug naar af… :lol:
Alle aansluitingen verwijderen

Je neemt je modem <—–> Router <——–> Powerline
Aan je Mac <———-> Powerline

Dit werkt hoop ik ?

Nogmaals alle aansluitingen verwijderen
En je modem <—–> Router <——-> Powerline
Digicorder <——-> Powerline

Werkt ook ?

Dan zijn we al een stap verder…

Gaat dit dan ook ?
modem <—> router <powerline 1>
modem <—> router <powerline 2>

digicorder <—–> powerline 3
mac <——> powerline 4

Of gebruik je op de router eenzelfde powerline voor én digicorder én mac ?

Bert_9999

Bert_9999 op 15 juni 2011 #

Als ik de powerline gebruik voor mijn mac heeft mijn digicorder even geen powerline meer.

Dus :

Modem <—> router <—> powerline 1
mac <—> powerline 2

MDF

MDF op 15 juni 2011 #

Ja, ok dat is logisch :lol:

Ik neem dus aan dat beide opstellingen onafhankelijk van elkaar wél werken.

Maar heb je in totaal nu 3 of 4 Powerlines ?
Want als je er maar 3 hebt, dan zou één en dezelfde Powerline zowel het signaal naar de digicorder als naar de Mac moeten versturen en afhandelen. En of dat gaat werken weet ik niet, maar vermoed eigenlijk van niet.

Bert_9999

Bert_9999 op 16 juni 2011 #

Ik heb maar 2 powerlines. Geen 3 of 4. Vroeger als ik de digicorder niet gebruikte, nam ik die powerline (2) en stak hem in mijn mac. Nu werkt dit niet meer. De powerline werkt wel met de digicorder.

Waarom werkt het niet ?

MDF

MDF op 16 juni 2011 #

Bert

Kunnen we je probleem reduceren en omschrijven als: “Ik heb een Mac en wil die met Powerline verbinden met een router. En dat werkt niet, ik krijg dan geen internet. ”

Is dat dus uiteindelijk je probleem?

Want nu heb je een heel verhaal van een digicorder en andere Powerlines en een combinatie… enz… en uiteindelijk heb je “maar” twee Powerlines en is het allemaal nogal erg verwarrend voor een buitenstaander om te begrijpen. :cool:

Powerline  in Mac <———–> Powerline in Router
Werkt dat ?  (die digibox heeft er niets mee te maken)

Bert_9999

Bert_9999 op 16 juni 2011 #

Het probleem is als volgt :

Ik heb een powerline in de router zitten en eentje in mijn mac. Ik krijg een ip adres, maar kan niet op het internet. (gebruik ik dezelfde powerline voor mijn digicorder dan krijgt die ook een ipadres en werkt ook alles)

Dus het probleem is inderdaad : “Ik heb een Mac en wil die met Powerline verbinden met een router. En dat werkt niet, ik krijg dan geen internet. ”

MDF

MDF op 16 juni 2011 #

Okido… dàt is de kern van het probleem dus. :lol:  

Maar ik heb helaas daar geen antwoord op.
Ik stel voor dat je contact neemt met de leverancier van de Powerline. Wellicht weet hij een oplossing. Zo niet, dan moet je Cisco (D-link) contacteren. Ze hebben ook een support afdeling.
http://www.cisco.com/web/BE/nl/index.html

Of iemand anders op het forum zou het antwoord moeten weten ?

ronizz

ronizz op 13 juli 2011 #

@Bert_9999:
ik heb nu hetzelfde probleem; wel ethernet + IP adres, maar geen internetverbinding.. In het begin werkte dit allemaal super dmv een handmatig IP adres op te geven maar de laatste week krijg ik geen verbinding meer met het internet..er zijn geen wijzigingen in configuratie gebracht, geen apparaten toegevoegd..

Is er laatst een update vrijgegeven van Apple waardoor het nu niet meer lukt?

Als iemand het verlossende antwoord heeft…

Bert_9999

Bert_9999 op 14 juli 2011 #

Ik heb powerline via mijn computers opgegeven. Ik verbind ze nu wireless met het internet.

Hopelijk kent iemand het antwoord voor jouw …

Over dit topic

Gestart op 12 juni 2011 door Bert_9999

Laatste reactie door Bert_9999

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen