One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Geen geluid uit jack iMac en ruis uit speakers

Geen geluid uit jack iMac en ruis uit speakers

IBram15

IBram15 op 16 oktober 2011 #

Gisteravond heb ik gewoon muziek geluisterd op mijn iMac via oordopjes. Als ik nu hetzelfde wil doen, komt er geen geluid meer uit. Als ik via mijn toetsenbord op de knopjes “volume up” of “volume down” druk, krijg ik dit icoontje.

Toen ik mijn oordopjes eruit wilde halen, kwam er een raar geluid uit, alsof mijn er lucht uit mijn iMac kwam. Het is een soort ruis. Het komt als ik de oordopjes eruit haal, maar ook als ik muziek afspeel, of als ik een simpele notificatie krijg via Email, ookal staat mijn geluid uit. Je zou dus denken dat het software matig is.
Ik heb al verschillende oordopjes geprobeerd, maar dat is het probleem niet. Heb ‘m ook al een keer opnieuw opgestart, en het probleem was niet verholpen. De speakers doen het wel gewoon.

Hier het geluid:

<span>Memo by user546433</span>

Strifer

Strifer [moderator] op 16 oktober 2011 #

Zou het kunnen zijn dat er wat vuil in zit waardoor hij blijft steken? Als je er stiekem in spiekt en je hand er een beetje overheen houdt om te kijken, zie je dan een rood lichtje?

Zo ja, dan denkt je Mac dat er nog wat in zit. Hoofdtelefoontjes er opnieuw in en er weer uit kan soms helpen. Soms een beetje erbij wiebelen wil ook wel ‘s helpen (wel voorzichtig zijn!!)

IBram15

Het is een soort ruis dat ik hoor, als ik een liedje af wil spelen via de speakers, hoor ik ook ruis op de achtergrond. Stop ik het liedje, dan blijft het ruis doorgaan, en stop een paar tellen later.
Dus het is niet alleen meer dat mijn koptelefoons het niet doen, maar dat er ruis uit mijn iMac komt als ik muziek afspeel.

Strifer

Als je een softwarematig probleem vermoedt, probeer dan eens een verse gebruiker aan te maken op je Mac en te kijken of het daar ook zo is.

IBram15

Ik ben nu bezig een reservekopie te maken, en daarna opnieuw Lion te installeren. Lukt het niet, dan moet ik denk ik maar contact met Apple opnemen. *zucht*

Strifer

Even een nieuwe gebruiker aanmaken is zo gepiept, dus dat kun je ook nog even proberen.

IBram15

Ik kan zo ook even in Windows 7 opstarten, en kijken wat dat geeft. Nieuwe gebruiker zal ik ook eens proberen.
edit: nieuwe gebruiker geeft hetzelfde probleem. In windows 7 heb ik zelfs continu ruis. Ik dacht nog even aan de harde schijf, maar die zit recht boven, en ik hoor het echt uit beide speakers komen.

iHam

iHam op 16 oktober 2011 #

Dat icoontje daarboven met een verbod tekentje eronder heb ik ook wanneer ik de tv aansluit via mini Displayport. Het geluid gaat dan naar de tv. Alleen voor mijn tv zijn geen geluidsopties mogelijk via de HDMI. Dus moet ik de volumeknop van mijn afstandsbediening gebruiken.
Dus het kan zijn dat er iets mis is met de uitvoer instellingen.

IBram15

Het begon daar inderdaad mee. Maar nu is vooral het ruis wat ik vervelend vind. Ik denk toch maar dat ik contact met Apple op moet nemen maandag. Hopen dat ik ‘m dan niet te lang kwijt ben…

rolandpeelen

rolandpeelen op 16 oktober 2011 #

Probeer eens met zo’n busje perslucht al je aansluitingen uit te spuiten. Heb hetzelfde ook ooit eens gehad. Bleek een pluisje in m’n jack te zitten.. :P

IBram15

Ik zal hem zo eens grondig opschonen!

IBram15

Alles goed schoon geblazen, maar het probleem blijft. Dan maar contact opnemen met Apple, en kijken wat ze doen…

Over dit topic

Gestart op 16 oktober 2011 door IBram15

Laatste reactie door IBram15

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen