One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » Gebeld worden door geblokkeerd nummer

Gebeld worden door geblokkeerd nummer

Yurgen

Yurgen op 20 april 2009 #

Wordt steeds vaker gebeld (iPhone) door een nummer welke aangegeven wordt als “geblokkeerd”.
Wat betekend dit? heb namelijk zelf nooit een nummer geblokkeerd.

moller

moller op 20 april 2009 #

afgeschermd nummer / Geheim nummer / Iemand-die-niet-wil-worden-herkend-nummer

milann

milann op 20 april 2009 #

Iemand heeft zijn nummer uitgeschakeld…. Wordt ook wel privé of onbekend genoemd :wink:

Barabas2005

Barabas2005 op 20 april 2009 #

Ik reageer nooit op dat soort nummers; het zijn vaak callcenters van bedrijven die je goedkopere meuk aan willen smeren (Tele2 en kornuiten).

iJust

iJust op 20 april 2009 #

Mja, niet altijd. Ik bel bijvoorbeeld met afgeschermd nummer naar het werk als ik me ziek meld. Kunnen ze me niet storen later op de dag.

Melgior

Melgior op 20 april 2009 #

Als je wilt, kun je uitschakelen dat je nummer wordt weergegeven op het toestel van degene waarnaar je belt. Maar meestal zijn het bedrijven / callcenters die dit uit hebben staan, omdat ze meerdere uitgaande lijnen hebben met verschillende nummers en/of ze geen inkomende telefoontjes afhandelen.

Als je veel van dat soort oproepen krijgt is het meestal een computer van een callcenter dat iets aan jou wil verkopen. Er zijn programma’s die automatisch een berg nummers bellen en zodra er iemand opneemt verbinden ze dat telefoontje door aan een medewerker die jou een pensioengatvuller of een proefabbonnement op de krant aansmeert. Even registreren op infofilter.nl zou een hoop van deze ellende moeten tegengaan na een paar maanden.

nookie

nookie op 20 april 2009 #

Infofilter.nl

Dit heb ik een paar maanden geleden allemaal ingevuld en het werkt geweldig goed.

Vorige week kreeg ik nog een telefoontje en ik vroeg of ze bekend waren met infofilter.nl.
Dat waren ze en boden hun excuses aan. Ik vroeg nog waarom ze dan toch bellen. Het duurt inderdaad een paar maanden voordat overal bekend is dat je niet meer gebeld wilt worden door instanties e.d. wat jij hebt aangevinkt. Kortom, alles aangevinkt dus. Als ik informatie wil over iets, dan zoek ik het zelf wel op.

Wat een uitvinding!

computer space

computer space op 20 april 2009 #

Mij lijkt het wel tof om een soort voice-mail op nummerbasis te hebben. Dus bij een onbekend nummer regelt de iPhone een voice-mail opname, en bij bekende nummers schakelt ie door naar de rinkel. Schoonmoeders moeten ook bij de voicemailactivatie kunnen. Is er al zo’n app die dat doet?

Bor

Bor op 20 april 2009 #

"nookie"

Infofilter.nl

Dit heb ik een paar maanden geleden allemaal ingevuld en het werkt geweldig goed.

Vorige week kreeg ik nog een telefoontje en ik vroeg of ze bekend waren met infofilter.nl.
Dat waren ze en boden hun excuses aan. Ik vroeg nog waarom ze dan toch bellen. Het duurt inderdaad een paar maanden voordat overal bekend is dat je niet meer gebeld wilt worden door instanties e.d. wat jij hebt aangevinkt. Kortom, alles aangevinkt dus. Als ik informatie wil over iets, dan zoek ik het zelf wel op.

Wat een uitvinding!

Let wel even op dat je dan ook geen IKEA-gids meer krijgt!

computer space

computer space op 20 april 2009 #

"Bor"

Dat ding is hartstikke achterhaald. IKEA is een van de weinige winkels die alle spullen op internet heeft staan.

Art-art

Art-art op 20 april 2009 #

"computer

Mij lijkt het wel tof om een soort voice-mail op nummerbasis te hebben.

Ik heb er al langer over zitten denken. Als je een afgeschermd nummer ziet, gewoon niet opnemen en in je voicemail laten komen. Hier kan je dan standaard melden “dat je even niet kan opnemen of dat wel kan opnemen maar dat niet doet bij bellers die zo flauw zijn hun nummer af te schermen”.

moller

moller op 20 april 2009 #

Hoe ging dat vroeger? Zonder die mobieltjes en nummermelders?

En dan die voicemail missen:

‘Geachte mijnheer, mevrouw Dinges, helaas zijn wij niet in staat geweest u te bereiken. Daarom gaan we de volgende bellen om hem of haar te vertellen dat ze 48 miljoen hebben gewonnen……’

Oh…

Overkomt me dagelijks btw..

MacbookTo

MacbookTo op 20 april 2009 #

Ik kreeg pas de tip dat je de telefoon een paar keer over moet laten gaan. Als hij vaker dan 5 keer over gaat, is het geen call center. Die bedrijven zijn zo ingesteld dat als de telefoon  niet snel genoeg opgenomen wordt, er een ander nummer gebeld gaat worden. Het klopt heel aardig. Ik las pas dat je je per 1 juli ergens aan kunt gaan melden en dat je dan niet meer door zulke bedrijven gebeld mag worden.
Er zijn mensen die maken er een sport van om iemand zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Onze zoon zijn record is drie kwartier en dan niets kopen……

Art-art

Art-art op 20 april 2009 #

"MacbookTo"

Onze zoon zijn record is drie kwartier en dan niets kopen……

:D   :D

Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 20 april 2009 #

"Bor"
"nookie"

Infofilter.nl

Wat een uitvinding!

Dat zie ik zelf niet direct als nadeel,eigenlijk.

palahala

palahala op 21 april 2009 #

"iJust"

Ik bel bijvoorbeeld met afgeschermd nummer naar het werk als ik me ziek meld. Kunnen ze me niet storen later op de dag.

Vind ik best gek. Hoe vaak ben je ziek dan? En waarom hebben ze je telefoonnummer niet? En waarom zouden ze niet even mogen bellen om te vragen hoe het met je gaat, of even een vraag stellen waarmee je collega’s verder kunnen…?

"Barabas2005"

Ik reageer nooit op dat soort nummers; het zijn vaak callcenters van bedrijven die je goedkopere meuk aan willen smeren (Tele2 en kornuiten).

Ik heb nog nooit een callcenter op mijn 06 nummer gehad.

"MacbookTo"

Er zijn mensen die maken er een sport van om iemand zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Onze zoon zijn record is drie kwartier en dan niets kopen……

Of gekke dingen doen die niet in het script staan (zet een cd op, bijvoorbeeld). Of zeggen: oh, u moet mijn vader hebben en dan de hoorn gewoon naast de telefoon leggen! En als ze pensioenen verkopen: fijn een afspraak maken op een moment dat je op je werk zit. :-)

tiny

tiny op 28 april 2009 #

"Pete.Z"
"Bor"
"nookie"

Infofilter.nl

Wat een uitvinding!

Dat zie ik zelf niet direct als nadeel,eigenlijk.

Sterker nog…   :innocent:

Over dit topic

Gestart op 20 april 2009 door Yurgen

Laatste reactie door tiny

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen