One More Thing » Community » Forum » Mac Software » MobileMe & iCloud » Foto's automatisch in iCloud

Foto's automatisch in iCloud

Profielfoto van MagicMouse

MagicMouse op 18 maart 2017 #

Ik weet niet meer of ik het ooit heb aangevinkt, maar Apple zet mijn foto’s automatisch in de cloud. Als ik ooit die keuze had gehad dan had ik die niet bewust aangevinkt in ieder geval.

Je ziet nu allerlei ‘hacks’ van ‘sterren’ waarschijnlijk iCloud hacks. Ik was altijd van mening dat de verantwoordelijkheid bij henzelf lag, nu is het toch ook gedeeltelijk apple’s schuld. Je foto’s worden vrijwel onzichtbaar in de cloud geplaatst, er zijn geen meldingen of voortgangsbalken te zien..

Wat is jullie mening hierover?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 18 maart 2017 #

Ja en?
Die hacks waren mogelijk door het achterhalen van wachtwoorden middels social engineering.
Maar evengoed geldt: je kunt ten alle tijde zelf de keuzes maken wat wel en wat niet in de cloud te laten zetten. Je moet natuurlijk niet te lui zijn om ooit die moeite te nemen.

Profielfoto van aartjan

aartjan op 18 maart 2017 #

Zie ook http://aartjan.nl/blog/bewerkte-foto-delen/
Ik vind het eigenlijk erger dat in bepaalde gevallen de foto juist NIET wordt geupload

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 18 maart 2017 #

Ik heb 25 foto’s van mijn sterretje in iCloud geplaatst voor het geval dat mijn iCloud gehackt wordt, dan hoor ik er ook bij. ^

Profielfoto van ro_me

ro_me op 18 maart 2017 #

Shmoo op 18 maart 2017

Ik heb 25 foto’s van mijn sterretje in iCloud geplaatst voor het geval dat mijn iCloud gehackt wordt, dan hoor ik er ook bij. ^

Sterretje? Die van oh oh cherso? Die gaat toch mee doen aan Adam zoekt Eva VIP! Komt ie met zijn naakte leuris op de buis. Die naakt foto’s zijn dadelijk dus geen reed waard!

Profielfoto van McMeller

McMeller op 19 maart 2017 #

MagicMouse op 18 maart 2017

Ik was altijd van mening dat de verantwoordelijkheid bij henzelf lag, nu is het toch ook gedeeltelijk apple’s schuld. Je foto’s worden vrijwel onzichtbaar in de cloud geplaatst, er zijn geen meldingen of voortgangsbalken te zien..

Wat is jullie mening hierover?

Volkomen mee oneens. Kan inderdaad niet anders dan dat je dit zelf geactiveerd hebt. Ook niet juist dat het onzichtbaar gebeurt. In geval van Fotostream wordt dit als apart album weergegeven en kun je de inhoud zien. Bij gebruik van iCloud-fotobibliotheek zie je de synchronisatie-activiteit altijd onderin Foto’s op zowel iOS als macOS.

En om het over een andere boeg te gooien: beide systemen zorgen ervoor dat je foto’s op al je apparaten verschijnen. Als je ziet dat dat gebeurt, kun je toch op je vingers natellen dat daar een communicatiemiddel tussenzit? Het is bíjna magisch, maar gaat niet vanzelf.:-)

Profielfoto van whaha

whaha op 21 maart 2017 #

Zover ik me herinner zet je het aan op het moment dat je je apparaat (opnieuw) instelt.
Ik kan snappen dat je het niet prettig vindt dat je gegevens in de wolken zitten en dat het 30 dagen duurt totdat ze er weer helemaal uit zijn, maar het hoort blijkbaar een beetje bij het Apple ecosysteem (en ze willen er nog geld aan verdienen ook nog, als je veel foto’s hebt).

Profielfoto van T-sec

T-sec 6 maanden geleden #

Activeer de tweetraps beveiliging, dan krijg je eerst een code op je iPhone alvorens je kunt inloggen.
Op deze manier kan iemand die jouw iCloud account en password heeft nog steeds niets beginnen.

Profielfoto van McMeller

McMeller 6 maanden geleden #

T-sec 6 maanden geleden

Activeer de tweetraps beveiliging, dan krijg je eerst een code op je iPhone alvorens je kunt inloggen.
Op deze manier kan iemand die jouw iCloud account en password heeft nog steeds niets beginnen.

Goede toevoeging maar wel een beetje een zijspoor.

Dit topic gaat over het voorkomen van het (wel of niet) automatisch uploaden van foto’s naar Fotostream of iCloud-fotobibliotheek.

Jouw tip gaat meer over het beschermen van je gegevens op iCloud. Je hebt volkomen gelijk, iedereen moet tweefactorauthenticatie gewoon aanzetten en ik hoop zelfs dat het binnenkort verplicht wordt. Die extra beveiliging hoeft er echter niet voor te zorgen dat iemand ineens wél zijn fotomateriaal op iCloud wil bewaren. Sommige mensen willen dat gewoon uit principe niet en daar zal een extra slot op de deur vaak geen verschil in maken.

Profielfoto van MagicMouse

MagicMouse 6 maanden geleden #

Bedankt voor alle reactie’s, mijn foto’s wilde ik inderdaad niet in de cloud. Ik heb het uitgezet door de tips van aartjan te lezen.

Ik ben geen leek op het gebied van telefoons en desktops, pluis het eerst allemaal uit. Ik wist dus echt niet dat mijn foto’s geüpload werden. Heb daarvan
op de iphone nooit een voortgangsbalk of iets in die richting gezien.

Ik suggereerde daarmee dat veel mensen het waarschijnlijk niet weten. Ik snap dan dat men zegt ‘de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker,’ maar de gebruiker (ik) was niet geheel op de hoogte.

Over dit topic

Gestart op 18 maart 2017 door MagicMouse

Laatste reactie door MagicMouse

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?