One More Thing » Community » Forum » Mac Software » MobileMe & iCloud » foto 's app automatiseren. (slimme map locatie)

foto 's app automatiseren. (slimme map locatie)

Profielfoto van steveb

steveb op 19 maart 2017 #

foto ’s is een zootje

de foto ’s van mijn werf moeten automatisch in een slim album komen

doel.
1. vandaag maak ik een reeks foto ‘s.
2. iCloud zorgt ervoor dat deze foto ’s bij mijn mac komen.
3. mijn mac zorgt er voor dat morgen die foto ’s uit iCloud worden geplukt en in een album opgeslagen worden gebaseerd op de ops lokatie.
    A. zo heb ik weer vrije ruimte in mijn iPhone en icloud
    B. mijn mac zorgt voor genoeg ruimte voor deze foto ‘s.  en organiseert deze goed.

hoe begin ik hier aan?

op dit moment heb ik heel veel foto ’s op mijn iPhone staan die ik niet terug vind op mijn mac.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 maart 2017 #

Je redenatie klopt niet helemaal. iCloud zorgt er niet voor dat je foto’s bij je Mac komen maar in de cloud worden geplaatst.

Ik denk dat je beter kan kijken naar een andere oplossing, bijvoorbeeld dropbox* (met een lokale dropbox folder op je Mac) in combinatie met applescript (om datummappen aan te maken en de foto’s vanuit de dropbox folder op je Mac hierin te verplaatsen). Kijk om een beginnetje te maken eens hier.

*) Ook Google Drive is een optie, omdat deze ook met een lokale folder werkt.

Profielfoto van steveb

steveb op 20 maart 2017 #

Net wat ik bedoel.
Alleen wil ik een mogelijke functie kunnen toevoegen voor een slimme map.
Alle foto’s van op de gps coordinaten x….  automatisch in een map.
De map wil ik kunnen koeien zichtbaar op iCloud of niet of op een nas of desnoods idd Dropbox

Over dit topic

Gestart op 19 maart 2017 door steveb

Laatste reactie door steveb

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?