One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » iPad scherm

iPad scherm

Profielfoto van Alison

Alison op 16 februari 2017 #

De ipad vertoont rare blauwe vlekken over het scherm, vooral op kleine plekken waar de pixels niet horen te zijn.

Iemand een idee of dit op te lossen is en of te maken?

Profielfoto van IGBA

IGBA op 16 februari 2017 #

Het beeldscherm van een iPad heeft een resolutie van 2048×1536. Dus kleiner betekent automatisch slechter.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 16 februari 2017 #

Het gaat om volledige speelfilms? Dan zijn die groottes niet verkeerd. Een gemiddelde HD film van de iTunes Store ligt rond de 5GB.
Maar je kan toch vast wel ergens in Handbrake de resolutie instellen? En is er niet nog een preset voor de oudere iPad (1 en 2) Die hadden nog een kleinere resolutie. Ik zou oppassen met bitrates verlagen, want die zijn vaak al behoorlijk laag en je krijgt dan compressie op een al gecomprimeerde film.

Profielfoto van Hydræ

Hydræ op 17 februari 2017 #

Het is mogelijk om de beeldresolutie iets te verlagen, zeg naar 1280×720. Deze optie is op het tabblad Picture te vinden, zie hier.

Ten tweede kun je met een schuif de kwaliteit instellen, wat ook zijn uitwerking heeft op bestandsgrootte, zie hier.

Profielfoto van Hydræ

Hydræ op 17 februari 2017 #

Alison, waar ik ook aan denk is je films op een SD-kaart zetten, en dan de Camera Connection Kit te gebruiken als een soort externe opslag. Maar dan moeten je films wel in .m4v-formaat zijn.

Zie draadje op apple.com.

Profielfoto van Beech

Beech op 17 februari 2017 #

Je kunt ook de Mediashare van Verbatim aanschaffen. Met een goede mediaplayer (b.v. VLC) hoef je meestal niet te converteren.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 februari 2017 #

Dat is een leuk apparaatje ja. Heb ik ook, maar ik heb gemerkt dat ie niet alles kan afspelen. Sommige bestanden herkent ie dan toch niet.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 17 februari 2017 #

Het is niet het apparaat dat die bestanden niet herkent, maar de software die het afspeelt.

Over dit topic

Gestart op 16 februari 2017 door Alison

Laatste reactie door KarelWillem

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?