One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Films subtitles

Films subtitles

Winterpeen

Winterpeen op 15 april 2012 #

Hallo,,

Ik download al een tijdje films op mijn iMac en dit gaat goed mbt. de subtitels.
Ik geef de subtitels dezelfde naam als de film en quicktime zet het er keurig onder, maar ik zit er nu over te denken om een apple TV aan te schaffen zodat ik deze films op mijn tv kan kijken. Maar dan moet ik wel eerst mijn films in iTunes zien te krijgen door het om te zetten naar mp4 , maar dan heb ik dus een probleem met de subs.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

stavos

stavos op 15 april 2012 #

Handbrake

iPodzz

iPodzz op 15 april 2012 #

Je kan dat heel makkelijk doen met Handbrake.
Je voegd de ondertiteling toe en zet dan bij hardcode een vinkje.
Ik had dit gedaan met een video voor mijn iPad, en toen stond er een ballon waar ik de ondertiteling aan kan zetten.
Je kan ook nog meerdere audio en ondertitelingen, maar dat heb je denk ik niet nodig.
Ik het het wel met een .srt bestand.

Winterpeen

Winterpeen op 15 april 2012 #

Ik was al zover gekomen dat ik de subtitels in handbrake kreeg , ook was dit een srt.
Maar ik zie nergens hardcode staan en ik kan alelen bij default een vinkje zetten

iPodzz

iPodzz op 15 april 2012 #

Dat had ik ook een keer, ik had toen volgensmij in de ondertiteling op none gezet en toen weer aan, of weggehaald en weer terug, weet het niet meer zeker.
Je moet zoiets proberen.

Rogier2

Rogier2 op 15 april 2012 #

Heb je een Ipad?

Het makkelijkste is dan om de App Airvideo te kopen voor iets van eur 3,99. en het gratis programma airvideo server op je computer te downloaden. Je kunt dan gewoon vanuit de map waarin je films staan via je ipad streamen naar je appletv. Hievoor hoef je niets te converteren naar itunes en ook niet je appletv te jail breaken. De app converteerd defilm tijdens het streamen en hier merk je tijdens het kijken niets van. Als je ondertiteling in de map van de film hebt gezet (en zelfde naam als filmbestand hebt gegeven), dan wordt de ondertiteling ook getoond.

Voor mij werkt dit echt perfect, vooral omdat ik niet naar itunes hoef te converteren..

Succes!

HereIsTom

HereIsTom op 15 april 2012 #

arjan30

arjan30 op 15 april 2012 #

Nog makkelijker is Subler of MP4 tools

Voordeel van deze programma’s is dat je de subs kan mux-en.
De sub wordt niet ingebrand maar,die moet je dan aanzetten(net als een dvd) in bv. itunes,apple tv enz.
Je file heeft dan geen encoding nodig en is super snel ge-muxed naar M4V.
Dit is erg handig als je mkv wilt omzetten,want dit duurt met handbrake heel erg lang.

Richard74

Richard74 op 16 april 2012 #

Subler is ideaal om heel snel ondertitels in je filmbestand te zetten. Nou ja, niet helemaal ideaal :yum: want je hebt dan wel zo’n transparante achtergrond achter je ondertiteling. Behalve als je films 1280×544 zijn of zo, dan valt het niet op.

Over dit topic

Gestart op 15 april 2012 door Winterpeen

Laatste reactie door Richard74

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen