One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » Fietsnavigatie voor iPhone

Fietsnavigatie voor iPhone

victor93

victor93 op 13 oktober 2010 #

Dag OMT-ers,

Ik hou van fietsen, en wil graag een keer van mijn huis naar mijn vorge woonplek fietsen. Nou is dat best een eindje (140 km), en dus week ik de route niet. Nu ben ik dus opzoek naar een navigatie voor op mijn iphone. Ik heb de navigatie van navigon al geprobeerd (de gratis versie van t-mobile). Daar kan je wel “fiets” aanzetten, maar dan gaat hij alsnog over de normale weg.

Weet iemand of er wel een navigatie is voor de iphone is die wel echt de fietspaden laat zien?

Gr, victor

Olieboer

Olieboer op 13 oktober 2010 #

er is een fietsknooppuntenplannerapp, niet precies wat je zoekt, maar misschien wel bruikbaar.

Willem92

Willem92 op 13 oktober 2010 #

Hoi Victor,
wat ik wel weet is dat de ANWB de app ‘Fietsen’ heeft (tot 17 okt gratis geloof ik), daarmee kun je via het fietsknooppuntennetwerk een route bepalen.

victor93

victor93 op 13 oktober 2010 #

‘Fietsen’ heb ik al geprobeerd, maar daar moet ik zelf elke keer de kaart verschuiven naar waar ik ben.

Lauwrence

Lauwrence op 13 oktober 2010 #

Misschien is dit wat? Had je TomTom al eens geprobeerd? Geen idee overigens of die fietsen ondersteunt.

Ik vraag me overigens af of je met de nogal beperkte batterijduur onder navigatie op de iPhone een handige fietscomputer hebt.

Ik wil er zelf eens naar gaan kijken, iets met een DC converter op de asdynamo van mijn fiets, want zeker met een afstand als bv 140km is 1,5 uur niets…

iBrammes

iBrammes op 13 oktober 2010 #

Kijk eens naar MotionX GPS

unSOUND

unSOUND [moderator] op 13 oktober 2010 #

MotionX houdt puur bij waar je bent, hij heeft geen routeplanner.

Navigon zou het gewoon moeten kunnen, je moet alleen auto(snel)wegen uit zetten.

Nikita

Nikita op 14 oktober 2010 #

Die kent niet alle fietspaden, weet ik uit ervaring (de Navigon voor T-Mobile versie in elk geval). Er is een fietspad waar ik overheen ga naar mijn werk, maar die is bij vrijwel geen enkele navigatie-kaarten-boer bekend (Google ontkent ook hardnekkig het ontstaan, en zelfs de fietsrouteplanner van de provincie Zuid Holland weet niet eens dat ze daar een fietspad hebben).

Check van tevoren wel of de route goed klopt; ik ben een keer over een provinciale weg gestuurd, waar je toch echt alleen met een auto mag rijden. En daar lag geen fietspad naast.

victor93

victor93 op 14 oktober 2010 #

@ nikita

Dat heb ik dus ook, als ik naar zelhem fiets zegt hij dat ik ergens door het weiland aan het fietsen ben…

Over dit topic

Gestart op 13 oktober 2010 door victor93

Laatste reactie door victor93

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen