One More Thing » Community » Forum » Pro » Grafisch & Fotografie » Fel groen RGB #0fff00 wat is dat in CMYK of hoe doe ik dat?

Fel groen RGB #0fff00 wat is dat in CMYK of hoe doe ik dat?

jacogrinwis

jacogrinwis op 29 januari 2009 #

Hallo ik ben bezig met een poster te maken in alleen ben nog niet zo bekend met CMYK colors en wil nu fel groen gifgroen fluorescerend zeg maar in RGB is dat  #0fff00 ik vond op het web iets van CMYK 94 0 100 0 maar dat blijft dof groen kan ik met CMYK soms geen fel groen maken???

Keshaw

Keshaw op 29 januari 2009 #

Idd het hele fel groen haal je niet in CMYK maar photoshop geeft C-65 M-0 Y-100 K-0 als dichts bij zijnde kleur.

jacogrinwis

Maar hoe kan ik het dan wel maken dat het gedrukt kan worden in fel groen wand voor de drukker kan ik toch geen RGB bestand aanleveren?

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 29 januari 2009 #

"Bruut"

kan ik met CMYK soms geen fel groen maken???

Ligt er aan hoe fel. Waarschijnlijk is de kleur die je in gedachten hebt. Een RGB kleuropbouw is voor je monitor bijvoorbeeld (optische kleurmenging) CMYK is een kleuropbouw uit inkten. Daar is je spectrum veel minder groot. Zodra je buiten het CMYK spectrum zit in Photoshop krijg je bij de kleurkiezer een uitroepteken te zien naast je kleur met daaronder een alternatief dat in de buurt komt. Bij mij kwam met jouw kleur het volgende alternatief uit:

C 65
M 0
Y 100
K 0

Je kan wel in fluor kleuren drukken (zaosl de kleur die je in gedachten hebt) maar dan zal dat met een extra druk kleur moeten (PMS of pantone) Dan moet je hem wel in een pantone waaier opzoeken want dit soort kleuren kunnen ontzettend tegenvallen of anders uitpakken dan dat wat je ziet op je monitor!

jacogrinwis

"Dr.
"Bruut"

kan ik met CMYK soms geen fel groen maken???

Je kan wel in fluor kleuren drukken (zaosl de kleur die je in gedachten hebt) maar dan zal dat met een extra druk kleur moeten (PMS of pantone) Dan moet je hem wel in een pantone waaier opzoeken want dit soort kleuren kunnen ontzettend tegenvallen of anders uitpakken dan dat wat je ziet op je monitor!

Oke ik denk dat ik hier wel mee kan bedankt.

Spleet

Spleet op 29 januari 2009 #

PMS 802

Barrix

Barrix op 29 januari 2009 #

Als je geen PMS waaier hebt dan is dit misschien een hulp klik>> Let wel op dat het op beeldscherm is en dus afwijkt van de werkelijkheid

remisc

remisc op 30 januari 2009 #

drukken op fluogroen? dat papier is er gewoon
zoals bij die borden langs de weg voor opruimingen ofzo.

jacogrinwis

jacogrinwis op 30 januari 2009 #

"remisc"

drukken op fluogroen? dat papier is er gewoon
zoals bij die borden langs de weg voor opruimingen ofzo.

Ja die bedoelde ik ja daar zag ik die kleuren vaak alleen wou ik nu 2 van die kleuren

remisc

remisc op 30 januari 2009 #

dat meestal zeefdruk; zwart op fluo

2 keer fluo wordt ook zeefdruk…

bij geel  kan soms een fluo + fluo 2 kleuren opleveren, maar dat moet je mooi vinden…

voor enige leesbaarheid en kostenbesparing kan je beter wat met een heldere kleur experimenteren

Over dit topic

Gestart op 29 januari 2009 door jacogrinwis

Laatste reactie door remisc

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen