One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » FCPX en Mountain Lion

FCPX en Mountain Lion

Jacarrino

Jacarrino op 30 juli 2012 #

Iedereen die FCPX gebruikt, zou ik toch willen aanraden om nog ff te wachten met ML.
FCPX wordt namelijk ontzettend traag; een project die donderdag liep als een trein, vertoont nu om de haverklap de bekekend strandbal (misschien een geste van Apple om onze verregende zomer te compenseren ;-)).

Net maar opdracht gegeven om ML nog ff in het asiel te stoppen en Lion weer geactiveerd. Duurt alleen nog 16 uur voordat ‘ie uit mijn tijdmachine is gekropen. Hoop dat ze na deze operatie spint ipv genadeloos toehapt…..

Hansi2124

Hansi2124 op 30 juli 2012 #

Hoeveel RAM geheugen heb je in je Mac en welke Mac heb je?
Zie ook dit topic.

Jacarrino

8 gb en een imac medio 2010. Daarbij maak ik gebruik van optimized media en staan alle bestanden op een externe harde schijf met firewire800 (had een paar maandjes geleden deze tips gekregen van een AppleCare medewerker uit Ierland). Hij had de specs bekeken en zei dat ik absoluut geen extra Interne geheugen nodig had, maar gebruik moest maken van een FireWire schijf en opt. media.

Hansi2124

Hansi2124 op 30 juli 2012 #

Het zou in principe moeten kunnen, maar volgens mij werkt niets zo snel als vanaf je interne hd….. Ik heb 16GB in mijn MBP 2011 en heb heel soms onder Lion toch ook nog wat hickups. Maar nooit echt storend.

Kdingo

Kdingo op 30 juli 2012 #

8GB zou gewoon genoeg moeten zijn, et programma al geüpdatet?

Jacarrino

@ Hansi2124. Ik kreeg juist van de AppleCare medewerker de tip om juist met een externe firewire800 (Imac is van medio 2010; heeft nog geen thunderbolt) te werken. Zo beinvloeden de lopende processen op je interne schijf de workflow van FCPX niet. Moet zeggen dat de gegeven tips bij elkaar uitermate goed uitpakte.

@Kdingo. Yep, ML geupdate en FCPX v10.5. Ik ben ervan overtuigd dat het bij ML ligt. Ervaring leert dat na een paar updates de programmatuur weer lekker werkt, maar dit had ik niet verwacht. Over 6 uurtjes is Lion vanuit mijn time-machine weer teruggezet.

Ben wel benieuwd naar de technische reden en wie het zelfde euvel hebben ondervonden.

Jacarrino

Jacarrino op 31 juli 2012 #

Net weer gewerkt met het project met FCPX 10.5 en Lion: gaat weer als een trein ;-). Dus FCPX gebruikers: ML nog (even) parkeren…..

Hansi2124

Hansi2124 op 31 juli 2012 #

Zijn er nog meer mensen die negatieve ervaringen (dezelfde of andere) hebben met FCP X i.c.m. ML? Of gaat het daar gewoon goed?

joostpleune85

joostpleune85 op 31 juli 2012 #

kheb precies hetzelfde probleem, zie ook mijn topic,
alleen heb ik maar 4gb werkgeheugen, dus wij dachten dat het daar aan lag.

Heb alleen niet de middelen om terug te gaan naar Lion, dus er zit niks anders
op dan te wachten van een update van fcp x…?

Hansi2124

Hansi2124 op 13 augustus 2012 #

Update:
Ik heb ML nu een tijdje op mijn MBP en nog geen negatieve ervaringen opgedaan tot nog toe met FCP X.

Over dit topic

Gestart op 30 juli 2012 door Jacarrino

Laatste reactie door Hansi2124

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen