18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

FCP X loopt niet lekker

Soms loopt mn FCP X niet lekker , nu ook weer ,gaat met horten en stoten , background rendering duurt lang voor een simpele cross dissolve soms wel meer dan 60 sec , waardoor mn volgende handeling ook weer niet echt lekker vlot loopt , heb de IMac al div keren opgestart .

IMac 24″ , 10.6.8 ,processor 3.06 core 2 duo met 8 GB intern geheugen , draait op SL .

Waaraan kan dit liggen , hij loopt dus niet altijd zo moeizaam .

Thx Willem

Bijdrager
    Hansi2124

Hoeveel ruimte heb je nog op je hd?

Bijdrager
    ramrod

Ongeveer 300Gb van de 1Tb .

Bijdrager
    Afroman

FCPX is gewoon ruk. Het denkt veels te veel voor je.

Daarnaast, wat zijn de resultaten als je een externe harde schijf als scratchdisk gebruikt?

Bijdrager
    ramrod

Zou dat het zijn ja , dat is toch Apple eigen …;-) .

Wat bedoel je met “als scratchdisk ”

Ben niet al te technisch onderlegd qua Apple/techniek/termen .

Bijdrager
    Afroman

Dat je alles op een externe disk gaat schrijven.

Bijdrager
    ramrod

Ik ben nu met een project bezig , kan ik dit nu nog wijzigen dan ?

Bijdrager
    Qmagic

Video en project verplaatsen naar andere externe harddisk is mogelijk met “Move Project” of “Move Event”.
    Voorkeur gaat overigens wel uit naar een FireWire800 schijf, USB kan (soms) te traag zijn.

Bijdrager
    Qmagic

Je kan overigens ook met Proxy werken, dan monteer je in een lage resolutie (in je preview/playback scherm) maar bij exporteren krijg je de (originele) volledige resolutie, dit werkt prima als je externe schijf of systeem te traag is. (Wel even bij de preferences bij playback selecteren of je met “Proxy of Original” wilt werken).

Bijdrager
    ramrod

Tja , heb geen FireWire schijf , zal wel eens op mn externe USB HDD proberen.

Zal hem ook eens op proxi zetten kijken of dat wat doet.

thx

Bijdrager
    Qmagic

Uiteraard ook het video even omzetten via “Transcode to proxy”, niet alleen je playback settings in Proxy aanzetten.:smile:

Bijdrager
    ramrod

Waar vind ik die dan , kom het niet tegen

Bijdrager
    Qmagic

– Nieuw video materiaal (import): Vinkje aanzetten bij Transcoding: “Create Proxy Media”.

– Bij al ingeladen video (in FCPX): Selecteer de videobestanden in de Event Library en dan:
    “File -> Transcode Media -> Create Proxy Media” (of met rechtermuisknop).

En als je je settings playback op proxy zet, zal je zien dat FCPX al het video dat niet proxy is als offline media weergeeft. En dan worden alleen je proxy videos weergegeven worden. (Deze highres video’s zijn weer online zodra de playback weer terug of original zet).

Bijdrager
    ramrod

Lijkt er inderdaad op dat het nu allemaal soepeler loopt , alleen vind ik het background renderen nog wel wat lang duren maar komt misschien ook wel door de processor ?

Als ik het gehele project nu wil exporteren dan gebeurt dit wel in de hoge kwaliteit ?

Bijdrager
    Qmagic

Ja, bij exporteren eerst settings playback op “original” terug zetten (niet vergeten!),
    dan wordt het originele video materiaal weer gebruikt en dus in altijd in de hoge kwaliteit (dat is de hele truc van Proxy: met lage resolutie werken en later in hoge resolutie versturen/exporteren).

Bijdrager
    ramrod

Het werkt allemaal een stuk beter nu , thx

Bijdrager
    mrdavidoff

het blijft behelpen met een core2duo en fcpx, laat staan motion5.
    ben ook begonnen met een core2duo, maar nu ik een i7 16 gig heb zie je de verschillen.
    vooral het renderen is een feest, in motion5 met 3d,veel replicators, rows en ranks gaat het hier ook mis.
    bij het renderen met jou systeem, gezellig een bakkie drinken,wachten en even de hond uitlaten……:)
    groet davidoff.

Bijdrager
    ramrod

Met de nieuwe proxy instelling is het een stuk beter en voor mij goed mee te werken , ik gebruik zelf geen motion .

Zit wel eens te kijken voor een nieuwe IMac maar vind mijn huidige 24″ scherm qua afmeting ideaal , de 27″ is voor mij veel te groot op mn eettafel en de 21″ weer net te klein , misschien dat er weer eens een 24″ komt …?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.