One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Facetime inloggen lukt niet.

Facetime inloggen lukt niet.

iStefanovic

iStefanovic op 27 november 2012 #

Goedendag OMT’ers,

Ik probeer al enige tijd in te loggen op Facetime op m’n Macbook maar dit wil niet echt vlotten.
Nu lijkt het alsof hij m’n inlog gegevens niet pakt, maar dit wachtwoord gebruik ik nu al zo’n jaartje of 7 dus die ken ik wel.

Nu heb ik uiteraard al verschillende fora afgestruind maar dat mocht niet baten.
Wat heb ik (geprobeerd):

- Macbook Pro 13” 2010
- Mountain Lion
- Geactiveerde Apple ID
- DNS Server zowel gesloten als open geprobeerd (8.8.8.8 – 8.8.4.4)

Ik kan wel gewoon allerlei aankopen doen in de iTunes/App Store met mijn Apple ID, verder nergens problemen mee.

B.V.D.

johannes

johannes op 27 november 2012 #

Hangt aan de apple-id een emailadres met hetzelfde wachtwoord ?
Ik vermoed dat je een geldig apple emailadres moet hebben voor facetime om in te loggen.
Eens ingelogd kun je ook andere ( niet apple) emailadressen registreren (en tel.nummer voor mobiele
facetime).
Een apple-id zonder @mac.com, @me.com of @icloud.com werkt misschien niet., maar ik kan het
helemaal mis hebben.

Beech

Beech op 27 november 2012 #

Nee hoor, een Apple ID kan elk emailadres hebben, wel moet je de eerste keer FaceTime valideren via je email (bevestigingsmail).

Kenn

Kenn op 28 november 2012 #

Al geprobeerd in te loggen op https://appleid.apple.com/ ? Misschien dat je daar een melding krijgt. Als je het wachtwoord al 7 jaar gebruikt kan het zijn dat Apple wil dat je een nieuw wachtwoord instelt. Die melding kreeg ik ook een aantal dagen geleden met mijn Apple ID.

NielsDam op 28 november 2012 #

Heb je nog andere OSX / iOS apparaten? Zo ja, meld je daar dan af, herstart die apparaten en je mac, en stel dan facetime opnieuw in

iStefanovic

iStefanovic op 29 november 2012 #

Heb je nog andere OSX / iOS apparaten? Zo ja, meld je daar dan af, herstart die apparaten en je mac, en stel dan facetime opnieuw in

Dat was ‘m, gracias!

Over dit topic

Gestart op 27 november 2012 door iStefanovic

Laatste reactie door iStefanovic

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen