One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » Facetime: Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens activering

Facetime: Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens activering

Profielfoto van mart61

mart61 8 maanden geleden #

Hallo,

Ik gebruik sinds kort met veel genoegen macOS Sierra en krijg al dagen de volgende fout bij FaceTime:

Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens de Activering, probeer het opnieuw.

Dit is vreemd, ik gebruik FaceTime al meer dan ’n jaar zonder problemen op mijn iPad, met dezelfde Apple ID en hetzelfde wachtwoord.

Heeft er iemand een oplossing?

BVD

Profielfoto van gipsman

gipsman 8 maanden geleden #

De beproefde remedie is natuurlijk mac afsluiten en aanzetten, facetime afsluiten en aanzetten.
Als dit niets oplevert, dan misschien even kijken of je zowel een emailadres als een telefoonnummer gebruikt voor facetime. Even in de voorkeuren van facetime kijken, heb hier geen mac bij de hand. Als je in sierra gevraagd wordt je telefoonnr. toe te voegen, dan ga je per sms een code krijgen die je op de mac in moet vullen. Dit moet uiteraard hetzelfde nr. zijn als wat je voor de iPad en eventuele iPhone gebruikt.
Wanneer op de iPad voor facetime geen tel.nr. actief is, dan speelt het bovenstaande geen rol en dan heb je enkel een valabel emailadres nodig.
Verder moet je natuurlijk met exact dezelfde inlog werken als op de iPad als je wil dat de mac met dezelfde facetime inlog werkt. Dit zal automatisch zo zijn als op beide apparaten dezelfde icloudaccount actief is in de actieve mac account.

Profielfoto van Hyrax

Hyrax 8 maanden geleden #

Dit heb ik ook gehad en heb Apple erover gebeld. De oplossing was het uitloggen van iCloud en FaceTime/iMessage op je Mac, daarna je sleutelhanger te verwijderen (User/Library/Keychains/ en dan die map met veel tekens) en je Mac te herstarten. Hierna opnieuw inloggen en toen werkte het bij mij weer.

Profielfoto van mart61

mart61 8 maanden geleden #

@gipsman en Hyrax: Hartelijk dank voor de uitleg.

Met vriendelijke groeten,

Mart

Over dit topic

Gestart 8 maanden geleden door mart61

Laatste reactie door mart61

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?