One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Extern beeldscherm uitschakelen.

Extern beeldscherm uitschakelen.

Steff

Steff op 20 augustus 2006 #

Om mijn vraag verder uit te leggen: Ik wil mijn externe beeldscherm aan een Intel iMac kunnen uitschakelen. Ik gebruik hem zeker niet altijd en soms is het zelfs irritand als sommige programma’s zich op dat scherm openen. Kan ik dus met een stukje software MACOSX laten denken dat er geen extern scherm aanhangt zonder de kabel te hoeven losttrekken?
Ik heb bij versiontracker gekeken maar echt gevonden wat ik wil heb ik niet.

Groetjes
Steff!

MacBeer

MacBeer op 20 augustus 2006 #

Kan je die vensters en programma’s niet naar je hoofdscherm slepen en dan afsluiten? Normaal gesproken worden de vensterposities van vensters en programma’s bewaard bij het afsluiten. Als je ze dan weer opstart dan zouden de vensters moeten verschijnen op dezelfde plek als waar ze waren bij het afsluiten.

Steff

Dat werkt opzich wel. Alleen als je met Safari op fullscreen surft duikt je muis snel naar je 2e scherm wat op dat moment weer uitstaat. Dus het een gezoek word naar je muisje.

Wat soms zeer irritant is.  :?

boekeloo

boekeloo op 20 augustus 2006 #

aan/uit-Knopje op het scherm indrukken?? Werkt dat niet??

Steff

"boekeloo"

aan/uit-Knopje op het scherm indrukken?? Werkt dat niet??

Jaa natuurlijk werkt dat. Maar je kunt dan nogsteeds vensters naar dat 2e scherm slepen. Ookal staat hij uit.

boekeloo

boekeloo op 20 augustus 2006 #

Oke, jammer dat ie dat niet signaleert en dan alles op een scherm houdt. Apple jongens zorg daar eens voor in Leopard!!

AppleFlap

AppleFlap op 20 augustus 2006 #

Zet met de knop op het beeldscherm zelf gewoon het beeldscherm uit, en gebruik het knopje in de finder (beeldscherm knopje) dan om “Turn On Mirroring” te doen.. dan doen de 2 beeldschermen hetzelfde maar eentje staat uit ;).

macpro

macpro op 20 augustus 2006 #

[wilde gok modus]
Als je het externe scherm uitzet en dan je Mac even in de sluimerstand zet en weer laat ontwaken?
[/wilde gok modus]

En de tip van AppleFlap is ook zeer goed bruikbaar.

Steff

Helaas is dat ook niets. Sorry maar ik zeik soms echt door. Want mijn 2e scherm is niet een breedbeeld versie dus mogt ik dat doen dan word het scherm van mijn iMac ingekort.

:(

"macpro"

[wilde gok modus]
Als je het externe scherm uitzet en dan je Mac even in de sluimerstand zet en weer laat ontwaken?
[/wilde gok modus]

En de tip van AppleFlap is ook zeer goed bruikbaar.

Even testen! EDIT: Helaas ook dat mogt niet werken.  :(

Nikita

Nikita op 20 augustus 2006 #

"Kriska"

Helaas is dat ook niets. Sorry maar ik zeik soms echt door. Want mijn 2e scherm is niet een breedbeeld versie dus mogt ik dat doen dan word het scherm van mijn iMac ingekort.

Neemt ‘ie niet de instellingen van je hoofdbeeldscherm over dan? Kwestie van het interne scherm als hoofdscherm instellen.

Steff

Nee want het externe scherm moet hetzelfde kunnen weergeven dan het grote scherm. Dus word de resolutie aangepast naar het kleinste scherm.

vegeta

vegeta op 20 augustus 2006 #

Dus je tweede scherm wordt niet gebruikt?

Indien je dat bedoelt, je tweede scherm uitzetten en onder “System Preferences”->Displays & daar bevindt zich een knop met “Detect Displays”

Steff

"vegeta"

Dus je tweede scherm wordt niet gebruikt?

Ik wil een functie om ten alle tijden mijn2e scherm buiten gebruik te zetten. Dus ik zet hem handmatig uit … en daarna wil ik geen vensters meer naar dat scherm kunnen slepen, wat dus wel kan als ik mijn scherm nu gewoon uitzet.

"vegeta"

Indien je dat bedoelt, je tweede scherm uitzetten en onder “System Preferences”->Displays & daar bevindt zich een knop met “Detect Displays”

Helaas werkte ook dat niet .. allemaal iid erg veel bedankt voor de reacties hierop!

vegeta

vegeta op 20 augustus 2006 #

En onder Beeldscherm voorkeuren zie je nog 2 schermen staan? Of enkel 1 scherm (iMac) ?

Steff

Gewoon nogsteeds 2 beeldschermen….

Steff

Steff 8 jaren geleden #

Ziet er naar uit dat het niet veel gaat worden. Geen probleem opzich dan maar af en toe scherm aan en uit. Maar in ieder geval wil ik wel iedereen even bedanken voor de reacties.
Dit topic mag op slot of verwijderd worden .. doe ermee wat je wilt. (wie eigelijk)

Merci!

Quack

Quack 8 jaren geleden #

Tweede scherm uit doen en detect displays selecteren in display menuutje.

Almerrrrr

Almerrrrr 8 jaren geleden #

"Quack"

Tweede scherm uit doen en detect displays selecteren in display menuutje.

Nope gaat ook niet werken beeldscherm is nogsteeds aangesloten dus wordt door osx nog herkend.

Ik trek elke keer achter uit mijn imac de kabel maar uit deze gaat normaal naar een tv maar ja.

Mr. Jones

Mr. Jones op 28 augustus 2006 #

Even inhaken op deze thread. Zit hier nu op een hotelkamer in Stavanger en wil Google Earth gebruiken. Probleempje is dat de laatste keer dat ik Google Earth gebruikte, dit op mn externe beeldscherm was. Ik zie het prog. wel via Exposé, maar wanneer ik er op klik gaat ie weer naar het externe scherm toe (wat er dus niet is). Hoe krijg ik deze weer naar mijn interne scherm, zodat ik m kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Almerrrrr

Almerrrrr op 28 augustus 2006 #

Waarschijnlijk is het opgelost als je even naar systeemvoorkeuren/beeldschermen gaat en daar even klikken op detecteer beeldschermen.

Mr. Jones

Mr. Jones op 28 augustus 2006 #

Thx voor je reactie.

Helaas werkt dit niet. Heb het zowel geprobeerd met het programma uit als aan, maar helaas. :(
Nog een ander idee?

Nikita

Nikita op 28 augustus 2006 #

Synchrone weergave inschakelen? Tis wel ‘s vaker voorgekomen hier op het forum. Ik kan me alleen even niet meer herinneren wat de oplossing precies was…

Mr. Jones

Mr. Jones op 01 september 2006 #

Was ik weer, zat een paar dagen zonder mogelijkheid tot internetten.

Synchrone weergave inschakelen kan toch alleen wanneer er een extern scherm aan hangt? Ik kan het nl. niet vinden in de beeldscherm voorkeuren. Of staat het ergens anders ‘verstopt’?

Nikita

Nikita op 01 september 2006 #

Zou kunnen. Ik heb zelf al een tijd geen extern scherm meer, dus kan het niet zo makkelijk controleren.

brumemail

brumemail op 15 februari 2014 #

Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Over dit topic

Gestart op 20 augustus 2006 door Steff

Laatste reactie door brumemail

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen