One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple TV » Ervaringen Apple TV 3

Ervaringen Apple TV 3

Profielfoto van G4

G4 op 20 maart 2012 #

Iemand al ervaringen met de AT3?

Profielfoto van bjorngra

bjorngra op 20 maart 2012 #

Ja, als je de 2 hebt zou ik geen 3 kopen. Want voor mij is het enige verschil dat je 1080 kun afspelen en verder merk ik geen verschil.

Profielfoto van Eple

Eple op 20 maart 2012 #

Mee eens. Mijn vader had de 2 al gekocht. Nu heb ik voor op mijn kamer een 3, maar je kunt idd niet veel meer dan alleen 1080p. Wat eerlijk gezegd een zichtbaar verschil is met 720p.

Wat ook een domper is, dat er bijna geen 1080p films in de itunes store NL zijn.

Profielfoto van HereIsTom

HereIsTom op 20 maart 2012 #

Ik heb ook de Apple TV 2 en zie ook geen noodzaak een 3 te kopen voor de 1080p, het verschil is toch bijna niet te zien!
Verder heb ik er een Jailbreak op met aTV Flash black en dan kun je ineens heel veel meer met je Apple TV :thumbsup:

Hier kun je er meer over vinden.

Profielfoto van King1987

King1987 op 20 maart 2012 #

En daar komt bij: een jailbreak voor de aTV 3 kan nog wel eens een poosje op zich laten wachten. Aldus MuscleNerd (voor de mensen die hem niet kennen, 1 van de breinen achter de hele jailbreak scene)

En zonder jailbreak is het toch geen leuk apparaat vind ik. Dan is hij te beperkt.

Profielfoto van Geux

Geux op 20 maart 2012 #

Eens met “King1987″… Zonder JB is elke ATV beperkt en dus zal mijn 2e gen. onmisbaar blijven.

Maar de ATV 3 heeft naast 1080p, ook als upgrades de 5GHz wifi en dubbel (512 ipv 256MB) werkgeheugen.
Ook niet onbelangrijk.

Dus toch maar besteld. JB zal meest waarschijnlijk zijn op de eerste firmware versie, dus ik leg hem alvast klaar.;-)

Profielfoto van G4

G4 op 20 maart 2012 #

Het gaat mij vooral om de beeldkwaliteit. Is het verschil merkbaar?

Profielfoto van Frans T

Frans T op 20 maart 2012 #

Merken de ATV3 bezitters geen snelheidsverschil bij het scrollen door bijvoorbeeld foto’s en films?
en laden grote hoeveelheden foto’s sneller of even snel als op de ATV2?

Profielfoto van RoyHochstenbach

RoyHochstenbach op 20 maart 2012 #

G4 op 20 maart 2012

Het gaat mij vooral om de beeldkwaliteit. Is het verschil merkbaar?

Ben van de 1e gen naar de 3e gen overgestapt, en merk daar geen echt verschil in beeldkwaliteit. Maar al het film materiaal uit de iTunes Store lijkt op 720p die is geüpscaled naar 1080p.

Profielfoto van Maverick9898

Maverick9898 op 21 maart 2012 #

En zonder jailbreak is het toch geen leuk apparaat vind ik. Dan is hij te beperkt.

Zonder JB vind ik het een fantastisch apparaat, althans de ATV 1 die ik heb. Kan gewoon alles afspelen zonder problemen. Eindelijk eens een media-speler die het doet, er goed uitziet, met mijn Mac samenwerkt en uitstekende beeldkwaliteit levert.

Profielfoto van G4

G4 op 21 maart 2012 #

Zelf heb ik volgende test gevonden

link naar de test

Profielfoto van detee61

detee61 op 21 maart 2012 #

Ik ben overgestapt van 1st naar 3rd gen. Ik heb wel het idee dat het beeld beter is op mijn Sony 46HX920 (kleuren lijken \’voller\’). Het streamen gaat vlot na ongeveer 10 sec bufferen. Op mijn gejailbreakte ATV1 had ik alle films op een extrrne hdd en dat gaf af en toe wat spontane herstarts. Verschil 720p en 1080p is voor mijn ogen minimaal, maar ik ga nog vergelijken met pirates of the caribean

Profielfoto van King1987

King1987 op 21 maart 2012 #

Zonder JB vind ik het een fantastisch apparaat, althans de ATV 1 die ik heb. Kan gewoon alles afspelen zonder problemen. Eindelijk eens een media-speler die het doet, er goed uitziet, met mijn Mac samenwerkt en uitstekende beeldkwaliteit levert.

Het voordeel van de aTV1 is dat hij een hardeschijf heeft. De aTV2 heeft dat niet –> ik moet hem wel jailbreaken wil ik mn NAS zien, waar al mn films op staan. Mn Macbook hoeft dan niet aan te staan. De aTV1 die ik nog heb staan heeft alleen muziek op de HD staan, waarvoor dus ook mn Macbook niet hoeft aan te staan.

Profielfoto van JohnnyDeBelg

JohnnyDeBelg op 21 maart 2012 #

Heb je een iPhone 4(S), iPad een HD scherm dan is het echt een aanrader. Ik vind airplay echt iets moois. Dus heb je 109€ uit te geven loop naar je Apple dealer waar dat ook is en koop hem. Wil je minder uitgeven de oude versie is nog altijd tegen een goedekope dump prijs te koop bij media markt.

Profielfoto van Pathoo

Pathoo op 26 maart 2012 #

Kun je met de apple tv 2 ook van airplay gebruikmaken?

Profielfoto van bjorngra

bjorngra op 26 maart 2012 #

Ja kan.

Profielfoto van TLM

TLM op 27 maart 2012 #

King1987 op 21 maart 2012

Het voordeel van de aTV1 is dat hij een hardeschijf heeft. De aTV2 heeft dat niet –> ik moet hem wel jailbreaken wil ik mn NAS zien, waar al mn films op staan. Mn Macbook hoeft dan niet aan te staan. De aTV1 die ik nog heb staan heeft alleen muziek op de HD staan, waarvoor dus ook mn Macbook niet hoeft aan te staan.

Ferme drogreden om een JB te verklaren.

Mijn films staan ook op een NAS maar dat is dan meteen waar ‘k iTunes naartoe verwijs en dus ga ‘k net toegekomen aTV 3 niet moeten JB’en om die films te zien :slant: :sealed:

Daarmee wil ‘k niet beweren dat er geen voordelen zijn aan een JB, o.a. aTV Flash, Plex en ondersteuning voor meer formaten … maar niet waar je films zich bevinden.

Profielfoto van Xieje

Xieje op 08 april 2012 #

Mijn films staan ook op een NAS maar dat is dan meteen waar ‘k iTunes naartoe verwijs en dus ga ‘k net toegekomen aTV 3 niet moeten JB’en om die films te zien

Ik krijg het niet voor elkaar behalve dan om de films te importeren in iTunes en dat wil ik juist niet. Dus hoe krijg ik mijn films die op een externe schijf staan zichtbaar in aTV3?

Profielfoto van TLM

TLM op 09 april 2012 #

Hummm dat is waar ‘k dus volledig de mist ben ingegaan wegens gebrek aan ervaring met een aTV, dacht gewoon dat dit standaard kon, niet dus. Nog een deurtje dat Apple vakkundig heeft dichtgemetseld:sad:

Zoiets lukt dus niet zonder jailbreak.

Sorry voor de verwarring.

Profielfoto van BDM STUDIOS

BDM STUDIOS op 10 april 2012 #

De AT3 is mijn eerste! Super blij mee en gebruik deze met heel veel plezier dmv support van:

1. Apple app \”Remote\” voor iPad, voor het toetsenbord
2. VLC streamer voor iPad en de VLC server op mijn MacPro. Op deze manier kan ik elke in-en externe schijf benaderen en alle formaten afspelen.

Al met al super kwaliteit en snel! (hardwired)

Profielfoto van liflaf

liflaf op 10 april 2012 #

Ik stream vanaf een G Drive probleemloos alle formaten -divx/mkv/mp4/m4v etc naar de at3.
Je hebt de Air Video server nodig op je mac. Gebruik je een iphone/touch of een ipad dan ook de Air Video app als remote/tussenstation. Heb je deze apparaten niet dan ook nog airflick installeren om je materiaal via de AV server naar at3 te sturen op je mac.
werkt goed.

Profielfoto van depa

depa op 10 april 2012 #

Met mijn ipad 2 kan ik een mirror doen naar mijn tv scherm, maar met mijn ipod touch of iphone4 lukt dat niet.
Is dit normaal? Ik vind enkel een uitleg voor de iphone 4s

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 10 april 2012 #

Dat klopt helemaal.

Dat werkt op een iPad 2, iPad 3, of iPhone 4S.

Profielfoto van ruben

ruben op 10 april 2012 #

iPad 3? Bestaad dat of is het gewoon iPad

Profielfoto van unSOUND

unSOUND [moderator] op 13 april 2012 #

RoyHochstenbach op 20 maart 2012
G4 op 20 maart 2012

Ben van de 1e gen naar de 3e gen overgestapt, en merk daar geen echt verschil in beeldkwaliteit. Maar al het film materiaal uit de iTunes Store lijkt op 720p die is geüpscaled naar 1080p.

Die ervaring heb ik niet. De 1080 series in ieder geval niet, die zijn echt ragscherp, zo scherp krijg je het niet met upscaling. En de bestandsgrootte valt reuze mee, de 1080 versie uit de iTunes store heeft een gemiddelde bitrate van rond de 5300 kb/s, wat best laag is voor 1920×1080, en toch is het beeld erg goed.

Hieronder een 100% crop van een aflevering van Fringe:

Hier het hele beeld:

http://www.onemorething.nl/uploads/community/2399eeac6de9d195a45de9ec4c44eabbe58e3809_0.png

Over dit topic

Gestart op 20 maart 2012 door G4

Laatste reactie door unSOUND

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?