One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Een nummer blokkeren voor de iPhone

Een nummer blokkeren voor de iPhone

Ouistiti

Ouistiti 6 jaren geleden #

Hallo,

Om een lang verhaal kort te maken: ik wil een bepaald GSM-nummer blokkeren voor mijn iPhone, zodanig dat ik van dit nummer geen berichten of telefoongesprekken meer kan ontvangen. Ik heb gebeld naar de klantendienst van mijn provider (Mobistar) maar zij vertelden me dat dit niet mogelijk is. Wat wél kan, is via je GSM zelf het nummer blokkeren, maar dit zou slechts met enkele toestellen mogelijk zijn. Het hangt dus af van GSM tot GSM of deze optie bestaat. Mijn vraag luidt dus of dit mogelijk is om het met de iPhone te doen. Kan ik een nummer blokkeren? En zo ja, hoe?

Bedankt!

Nick Nack

Nick Nack 6 jaren geleden #

Je kan hem toevoegen als contact, en aangepaste ringtone geven, niet trillen geen volume.

Martijn Snels

Martijn Snels 6 jaren geleden #

Ik meen dat je bij beltoon kan selecteren “Geen” onder contactpersonen niet?

Andere optie is toch terug gaan naar je provider. Deze kunnen hem namelijk wél blokkeren maar dit doen ze enkel in gevallen van stalken e.d.

Sausje

Sausje 6 jaren geleden #

niet, voor zover ik weet. De optie is zeeer schaars aanwezig op toestellen…

Martijn Snels

Martijn Snels 6 jaren geleden #

"Martijn

Ik meen dat je bij beltoon kan selecteren “Geen” onder contactpersonen niet?

Heb het even nagekeken, kan dus niet. Een oplossing is wel een lege ringtone maken die geen geluid maakt en die als custom ringtone uploaden naar je iPhone en die selecteren.

Ouistiti

Hmmm… Ik zal misschien toch mijn kort verhaal even lang moeten maken. Het zit zo: ik heb een vriend, en deze had een maandje geleden zijn GSM verkocht. In deze GSM zat de optie om 2 nummers op te slaan, en deze nummers zouden telkens een bericht ontvangen als de SIM-kaart uit het toestel verwijderd wordt, en vervangen door een nieuwe. Dit is dus in het geval van diefstal een manier om bij de dader te komen, diegene die dus zijn SIM in het gestolen toestel steekt. Dan ontvangen de ingestelde nummers dus een bericht waarin het nummer van de zopas ingestoken SIM-kaart van de dief verschijnt. Heel handig dus, maar als je je GSM verkoopt mag je natuurlijk niet vergeten om deze nummers eruit te halen, wat mijn vriend dus vergeten te doen is. Bijgevolg krijgen ik en de vader van mijn vriend (de nummers die hij dus had ingesteld) telkens een bericht als deze koper zijn SIM-kaart er uithaalt en een andere erin steekt. De vader van mijn vriend heeft al gebeld, maar de man weigert. Hij maakt er dus een sport van om onze de kloot af te draaien, en enorm vaak zijn SIM-kaart te versteken. Waarom? Weet ik niet…

Iemand raad?

Double_UK

Double_UK 6 jaren geleden #

"Ouïstiti"

Hmmm… Ik zal misschien toch mijn kort verhaal even lang moeten maken. Het zit zo: ik heb een vriend, en deze had een maandje geleden zijn GSM verkocht. In deze GSM zat de optie om 2 nummers op te slaan, en deze nummers zouden telkens een bericht ontvangen als de SIM-kaart uit het toestel verwijderd wordt, en vervangen door een nieuwe. Dit is dus in het geval van diefstal een manier om bij de dader te komen, diegene die dus zijn SIM in het gestolen toestel steekt. Dan ontvangen de ingestelde nummers dus een bericht waarin het nummer van de zopas ingestoken SIM-kaart van de dief verschijnt. Heel handig dus, maar als je je GSM verkoopt mag je natuurlijk niet vergeten om deze nummers eruit te halen, wat mijn vriend dus vergeten te doen is. Bijgevolg krijgen ik en de vader van mijn vriend (de nummers die hij dus had ingesteld) telkens een bericht als deze koper zijn SIM-kaart er uithaalt en een andere erin steekt. De vader van mijn vriend heeft al gebeld, maar de man weigert. Hij maakt er dus een sport van om onze de kloot af te draaien, en enorm vaak zijn SIM-kaart te versteken. Waarom? Weet ik niet…

Iemand raad?

Ik zou zeggen, speel het ‘spelletje’ mee en geef hem aan wegens diefstal.  :evil:

Ouistiti

Jammer dat het tamelijk illegaal is om iemand aan te geven wegens diefstal als deze persoon helemaal niets gestolen heeft… Nuja, toch bedankt voor de tips.

Ik denk dat ik de eindeloze berichten maar zal ondergaan zeker?

Van mij mag bij deze de topic dicht…

Nick Nack

Nick Nack 6 jaren geleden #

Even een gruwelijk goede tip!

Post zijn nummer hier! Zodat iedereen hier hem kan stalken. En zeg het even wanneer hij het niet meer doet, zodat iedereen hier ophoudt.

Is dat misschien iets?

S.A.F

S.A.F 6 jaren geleden #

Ja, gewoon doen. Voor zulke asocialen die niet eens een kleine moeite willen nemen die nummers te verwijderen heb ik geen enkel respect. Bovendien is het voor hem toch ook makkelijk als hij zijn eigen 2 nummers invoert die gesmst worden als zijn telefoon wordt gejat?

Maar goed, bel hem nog eenmaal op en begin te dreigen met het posten van zijn nummer op (gay) sites, etc.

En anders maar even hier neerzetten.

Gre

Gre 6 jaren geleden #

Plaats gewoon zoekertjes in de krant met zijn gsm-nr erbij, bv: auto te koop aan goede voorwaarden, huis te koop, en andere.
Zo een hele hoop, wedden dat hij zijn gsm in de vaart gooit.

S.A.F

S.A.F 6 jaren geleden #

“Rijpe man (40+) op zoek naar jonge meisjes. Leeftijd onbelangrijk.”

Ook gegarandeerd succes. Of homo advertenties plaatsen, etc. Hij is gewoon gewaarschuwd en vriendelijk verzocht er iets aan te doen. Als hij dat dan niet doet… Weg ermee!

Odyssey

Odyssey 6 jaren geleden #

nog een beter idee, geef zijn nummer op op sites voor logo’s en ringtones enzo naar je gsm te sturen!
dit zal hem een pak geld gaan kosten!!!

of gebruik zijn nummer in een sms naar MTV of TMF ofzo als er sms chat is, en doe je voor als gemakkelijk meisje

:evil:

Daysleeper

Daysleeper 6 jaren geleden #

Ondanks de vele vermakelijke tips denk ik dat de topicstarter hier niets aan zal hebben en het op een fatsoenlijke manier wil oplossen.

Maar mocht je het toch ‘the dirty way’ willen spelen: ik heb ooit het telefoonnummer van een jongen die mij lastigviel, op diverse zoekertjessites gezet… HELE ranzige. Ik voel me er geen moment schuldig om want wat de jongen in kwestie mij had geflikt valt bijna niet te overtreffen.
Maar goed, ontopic weer.

Odyssey

Odyssey 6 jaren geleden #

wat meer kan je doen dan die man vriendelijk te verzoeken om die nummers te wissen…
dit is volgens mij echt kwaad opzet, dus ik zou er mijn hand niet voor omdraaien om het spel smerig terug te spelen.

MarcelK

MarcelK 6 jaren geleden #

Lijkt mij trouwen bijzonder te noemen dat een persoon ‘voor de lol’ iedere dag een paar keer zijn simkaart gaat verwisselen. Is er niet iets anders aan de hand?

Ouistiti

"MarcelK"

Lijkt mij trouwen bijzonder te noemen dat een persoon ‘voor de lol’ iedere dag een paar keer zijn simkaart gaat verwisselen. Is er niet iets anders aan de hand?

Inderdaad, dat zou een mens met gezond verstand denken he? Maar volgens mij is er helemaal niets anders aan de hand. Het komt gewoon door het feit dat de vader van mijn vriend al een aantal keer gebeld heeft, en nogal bedreigend is geweest, of om het met minder zachte woorden te zeggen: hij werd woest en heeft die man afgeblaft, waardoor de man waarschijnlijk niet echt begripvol werd.

Nuja, ik vind deze trucken echt wel cool, ik had er nog niet aan gedacht. Ik begin alvast bij de duurste SMS-diensten zijn nummer in te geven.

Ik ga hem dus zoals aangeraden door jullie nog 1 maal opbellen, en het vriendelijk vragen. Ik zal hem vertellen dat het hem geld zal kosten als hij niet gaat stoppen. Dan is hij gewaarschuwd. Als hij me dan nog steeds wil pesten, en hij versteekt zn SIM-kaart opnieuw, post ik hier zn nummer, enkel en alleen al omdat ik dat idee vééél te geniaal vindt om het niet te doen.

Ik hou jullie op de hoogte!

8)

Daysleeper

Daysleeper 6 jaren geleden #

Uh, ik weet echter niet of de moderatoren het een goed idee vinden om via dit forum iemand lastig te gaan vallen.

Ouistiti

Inderdaad, dat is ook zo ongeveer het eerste waaraan ik dacht. Het nummer zal ik dus best niet posten. Maar wat ik persoonlijk met het nummer doe, zal de moderators niet veel kunnen schelen hoogstwaarschijnlijk…

Juriaan

Juriaan 6 jaren geleden #

Je mag mij wel een PBtje sturen  :evil:

Tjaarsveld

Tjaarsveld op 14 februari 2013 #

035 683 15 57

Snawfal

Snawfal op 14 februari 2013 #

Het is ook mogelijk een tweak te installeren via cydia om een bepaald nr geheel af te sluiten van je telefoon. Je telefoon moet hiervoor wel gejailbreaked zijn.

IphoneFAN

IphoneFAN op 23 oktober 2013 #

IK HEB DE OPLOSSING:

Voor mensen met een Iphone 4 of hoger. (De generaties erna)
In een paar stappen heb je het zo opgelost.

stap 1.     Instellingen > telefoon > geblokkeerd

stap 2.     Voeg nu het nummer toe dat je wilt blokkeren.

Je blokkeert hierbij de telefoongesprekken, berichten en face-time gesprekken van de persoon die je blokkeert.
Zo simpel is het mensen.

Pim Hienkens

Pim Hienkens op 29 december 2013 #

Ik zou nu toch wel willen weten of het echt gelukt is.

Erwinthebest

Erwinthebest op 24 maart 2014 #

Per ongeluk bij het aanschaffen van een gebruikte oldie (een 3Gs) kreeg ik een oproep binnen van een geblokkkeerd nummer binnen.

In het scherm stond te pronken “Nummer Geblokkeerd”

Nu de hamvraag natuurlijk, hoe kan dat, is er een jailbreak, unlock, app. Nee geen van allen.

Met een beetje stoeien er achter gekomen hoe ik dit dus met een ander nummer ook weer voor voor elkaar heb kunnen krijgen en of dit dan ook weer ongedaan gemaakt kan worden. Nou soldeerbout aan, schroevendraaiers…. geintje…..

Ik pakte de simkaatr en stak die in een Samsung Galaxy serie (heb er diverse hier, dus maakt niet uit). Ging naar de contactenlijst en blokkeerde mijn huisnummer. Simkaart in de iPhone 3GS , ding aan, ff wachten, yep hij is wakker en toen bellen. Netjes in het scherm “Nummer Geblokkeerd”, niet trillen en geen melodie.
Ding uit, simkaart eruit, weer in de Samsung, nummer gedeblokkeerd, weer in de iPhone 3GS en de iPhone weer gebeld… Thuis, Melodie en trillen.

Het is dus simkaart waar een bitje op 1 of 0 staat en bepalend is of een nummer geblokkeerd is.

Over dit topic

Gestart 6 jaren geleden door Ouistiti

Laatste reactie door Erwinthebest

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen