een NAT probleem

don juan

don juan op 23 maart 2006 #

Hoi

ik gebruik nu t programma azareus.. en nu schijn ik een NAT problem te hebben waardoor ik alleen maar gele gezichtjes heb (en t downloaden dus erg moeizaam gaat).

Is er iemand die weet hoe dit te verhelpen is?

bvd Hans

Cars

Cars op 23 maart 2006 #

Ik heb het ook (wel op een PC…nog) maar ik heb een router met firewall en een firewall op de PC. Als ik Azureus opstart, doe ik eerst me firewall even uit. Als het gezicht groen is, schakel ik hem weer in! Gezichtje blijft dan groen  :wink:

don juan

mij is niets van een firewall bekend.. maar hoe zet ik dat uit?

Cars

Cars op 23 maart 2006 #

Sorry, maar dat weet ik dus nog niet precies, want ik heb nog geen Mac. Maar ik weet wel dat MacOSX een firewall heeft  :innocent:

rtfm

rtfm op 23 maart 2006 #

Door je firewall van OSX uit te zetten ben je er niet, zowiezo niet echt een goed idee als je “kaal” aan het internet zou hangen.

Allereerst is er de hulp van Azureus zelf

Het probleem ligt vaak aan je Modem/router daar zit namelijk (gelukkig) ook een firewall in, om je modem/router in te stellen kun je nog hier kijken.

Lexis

Lexis op 23 maart 2006 #

Ik weet hoe dat zit. Had zelf namelijk ook het probleem. Je moet 4 stappen uitvoeren:
stap 1:
Ga naar Azureus>voorkeuren. Er verschijnt een scherm met Inkomende TCP Luisterpoort. Voer een willekeurig hoog getal in, doe maar iets van 51410 (zelf gebruik ik 50410) en klik onderin op sla op.
Stap 2:
ga naar Systeemvoorkeuren>delen>firewall. Klik op nieuw. Voer bij soort in: Overig. Voer dan bij TCP in 51410, en doe dat ook bij UDP. Voer bij beschrijving ‘Azureus’ in.
stap 3:
ga naar airporthulpprogramma>selecteer je basestation>klik op configureer>(voer eventueel  wachtwoord in)>ga bovenin naar poortkoppeling> klik op nieuw. Voer dan je eigen ip adres in bij ip adres en ook bij privaat adres, en voer bij TCP weer 51410 in.
Stap4:
Herstart azureus
Vergeet niet tussendoor de instellingen op te slaan.

Cars

Cars op 23 maart 2006 #

rtfm heeft gelijk! Het is inderdaad niet verstandig om de firewall uit te schakelen! Alleen als je modem/router een firewall heeft!

Maar zo kom je bij de instellingen van de firewall:
1. From the Apple menu, choose System Preferences.
2. From the View, choose Sharing.
3. Click the Firewall tab.

Oh….JulianNeef was me voor….

don juan

tot en met stap 2 kan ik je volgen.. (zoals je ziet ben ik behoorlijk onhandig met dit soort dingen)
stap 3? ik maak gebruik van een thuisnetwerk.. studentenhuis.. moet ik dan ook naar airport?

Lexis

Lexis op 23 maart 2006 #

heb je een airport extreme?

don juan

ja volgens mij wel.. heb mijn powerbook nu iets meer dan een half jaar.. dus dat zit er wel op

Lexis

Lexis op 23 maart 2006 #

Als je geen airport extreme hebt, maar een andere router, verwijs ik je door naar PortForward. Het is wel in het engels maar moet lukken. De meest voorkomende routers staan ertussen. Gewoon de stappen volgen. Het principe is hetzelfde als ik uitlegde voor de airport. Je moet poorten maken in de firewall van je router, computer en azureus moet ook goed geconfigureerd staan. Veel succes met de laatste 2 stappen.

Lexis

Lexis op 23 maart 2006 #

Ik bedoel een airport extreme als router. http://www.apple.com/nl/airportextreme/

don juan

aha..
nou ik ga eens even zoeken! Hartelijk dank allebei!

bramvanvulpen

bramvanvulpen op 23 maart 2006 #

even een doekje pakken of wachten tot t opgelost is :P

Over dit topic

Gestart op 23 maart 2006 door don juan

Laatste reactie door bramvanvulpen

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen