One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » E-mail versturen via Ziggo op telefoonnetwerk

E-mail versturen via Ziggo op telefoonnetwerk

Xcode

Xcode op 03 april 2011 #

Hallo,

Het lukt mij op een of andere manier niet meer om via Ziggo op het telefoonnetwerk een e-mail te versturen sinds iOS 4.3. Ik had al eens een soortgelijk probleem waarbij ik via m’n Mac geen e-mails kon versturen via een andere internetprovider, dat is opgelost. De instellingen zijn precies zo overgenomen op mijn iPhone. Maar nu kan ik geen e-mails meer versturen via het Vodafone netwerk.

De instellingen zijn als volgt:

<br />
Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl<br />
Poortnummer: 587<br />
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja<br />
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: Ja<br />
Gebruikersnaam: e-mailadres<br />
Wachtwoord: wachtwoord<br />

Wanneer ik een e-mail wil versturen via het Vodafone netwerk krijg ik het volgende bericht te zien:

E-mail versturen mislukt
Er is een kopie in ‘Uitgaand’ geplaatst. De server accepteert de ontvanger …..@….com niet.

Wat gaat er mis?

Alvast bedankt.

Night

Night op 03 april 2011 #

Het lijkt erop dat de mail wel bij de mailserver komt, maar deze het mailadres van de geadreseerde niet accepteert. Heb je het mailadres goed gecontroleerd op fouten?

RJ

RJ op 03 april 2011 #

Werkt dit? https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/instellingen-smartphones-en-tablets/iphone/

(Ik kan me trouwens vaag herrinneren, dat het versturen van mailtjes via een ander netwerk dan een ziggo netwerk niet meer kan, vanwege veiligheidsredenen ofzo. Kan het alleen nergens vinden)

iep

iep op 03 april 2011 #

Er zijn twee dingen bij providers:
1. port 25 wordt geblokkeerd of doorgestuurd naar hun eigen mailservers; je kunt dus alleen via hun eigen server uitgaand mailen. Vaak is het mogelijk om naast port 25 ook port 587 (submission) of 465 (smtps = beveiligde smtp middels ssl) te gebruiken.
2. de mailserver van de provider is alleen beschikbaar wanneer je via hun het internet op gaat. Vaak hebben ze nog wel een aparte mailserver voor extern gebruik waar je dan met je gebruikersnaam/wachtwoord op aan moet melden of kun je het via webmail doen. Wat me nog van @Home bijstaat was dat ze voor extern gebruik een aparte mailserver hadden, iets van netmail.home.nl. Dat kan nu gewijzigd zijn.

Je zult beide punten moeten controleren.

Stirf

Stirf op 03 april 2011 #

In het verleden Ziggo gehad en punt 2 van Iep was toen van toepassing.

Xcode

Xcode op 03 april 2011 #

Bedankt voor de reacties.

RJ op 03 april 2011

Werkt dit? https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/instellingen-smartphones-en-tablets/iphone/

(Ik kan me trouwens vaag herrinneren, dat het versturen van mailtjes via een ander netwerk dan een ziggo netwerk niet meer kan, vanwege veiligheidsredenen ofzo. Kan het alleen nergens vinden)Dat had ik nog niet gezien. Maar zij komen dus uiteindelijk op precies hetzelfde uit als wat ik nu heb. Helaas werkt dat dus niet (bij mij).

iep op 03 april 2011

2. de mailserver van de provider is alleen beschikbaar wanneer je via hun het internet op gaat. Vaak hebben ze nog wel een aparte mailserver voor extern gebruik waar je dan met je gebruikersnaam/wachtwoord op aan moet melden of kun je het via webmail doen. Wat me nog van @Home bijstaat was dat ze voor extern gebruik een aparte mailserver hadden, iets van netmail.home.nl. Dat kan nu gewijzigd zijn.

Ik neem aan dat je bedoelt dat het dan niet via Mail kan, maar wel via Safari op een bepaald adres? Het adres dat je noemde, werkt in ieder geval niet meer. En ook is Ziggo’s eigen webmail niet iPhone/iPad vriendelijk.

Volgens mij heb ik nu een geweldige smoes om maar eens over te stappen op MobileMe. Tenzij iemand nog met een oplossing komt, moet ik morgen maar eens contact opnemen met Ziggo want ik doe bij mijn weten helemaal niets verkeerd. E-mails versturen via Wi-Fi (achter een Ziggo aansluiting) gaat trouwens prima.

FlyingSeal

FlyingSeal op 03 april 2011 #

Hoi,

Ik heb voor mijn Ziggo e-mail, onder de SMTP instellingen, SSL uit en de poort op 25 staan. Identiteitscontrole staat op wachtwoord. Bij gebruikersnaam en wachtwoord vul je niets in. E-mail versturen via niet Ziggo netwerk is nu geen probleem. Op mijn iPad via KPN en op mijn android telefoon via T-Mobile.

Bianco

Bianco op 03 april 2011 #

Dat heet toch relaying?, en is bij de meeste providers niet toegestaan. Je kunt wel je mail ontvangen, maar versturen dient op een Vodafone netwerk via de mailserver van Vodafone te gaan.

de smtp server voor Vodafone is: authsmtp.vodafone.nl.

Tenminste, als ik de vraag goed begrepen heb.

iep

iep op 03 april 2011 #

Xcode op 03 april 2011

Ik neem aan dat je bedoelt dat het dan niet via Mail kan, maar wel via Safari op een bepaald adres? Het adres dat je noemde, werkt in ieder geval niet meer. En ook is Ziggo\’s eigen webmail niet iPhone/iPad vriendelijk.

Dat via Safari noem je webmail en dat behoort in iedere webbrowser te werken hoewel het soms op mobile webbrowsers (zoals op je iPhone/iPad) het nog wel eens minder lekker kan werken. Dat andere gaat via een mailprogramma zoals Mail, Thunderbird, Outlook, Entourage, etc.

E-mails versturen via Wi-Fi (achter een Ziggo aansluiting) gaat trouwens prima.

Dat geeft al wel aan dat je een Ziggo verbinding nodig hebt om die mailserver te kunnen bereiken. Je zult hier dus een andere mailserver voor moeten gaan gebruiken, bijv. die van je telco (KPN, Vodafone, T-Mobile, etc.) tenzij Ziggo nog die speciale mailserver heeft voor niet-Ziggo aansluitingen.

Edit: even wat gezocht en toch nog eens de link van RJ opnieuw bekeken. Volgens Ziggo zelf zou je alleen maar ssl aan moeten zetten om het werkend te krijgen op niet-Ziggo aansluitingen. Kennelijk dus echt geen speciale mailserver meer nodig (gelukkig).

Mijn forumnaam

Mijn forumnaam op 09 april 2011 #

Heb net hetzelfde probleem gehad (en opgelost, voor de goede lezer ;-)  ).

Wat bij mij bleek is dat bij de inkomende mail het mailadres NIET hoofdlettergevoelig is en voor de uitgaande mailserver WEL.

Mijn mailadres begint met een hoofdletter (was zo aangemaakt door @home.nl).

Zo typ ik hem nooit en dat gaf nooit problemen als mensen mij een mail stuurden.

Maar nu met het checken van de mail via de telefoon (geen Wifi!), blijkt dat toch uit te maken.
Zal wel te maken hebben met die SSL/extra beveiliging, ofzo.

Dus de uitleg op de site van Ziggo klopt wel, maar bovenstaande had er wel bij mogen staan wat mij betreft.
Had me 2 uur lang puzzelen gescheeld………

No_Name

No_Name op 11 april 2011 #

Ik heb precies hetzelfde probleem!
edit: toch niet :/

Mijn forumnaam

Mijn forumnaam op 11 april 2011 #

Edit: het bleek niet hoofdlettergevoelig te zijn, maar meer een kwestie van soms doet ie het en dan weer niet.
Typisch @home?

touching

touching op 02 februari 2012 #

:confused:Herkenbaar probleem voor de uitgaande post via Ziggo voor de Ipod touch. De instructies op de Ziggo site zijn niet toereikend. Hoe kreeg ik het wel werkend? Hostnaam is smtp.ziggo.nl. Gebruikersnaam en Wachtwoord op “optioneel” laten staan. SSL op “uit” zetten en de Serverpoort op 25 zetten. Na het instellen van het getal 25 een “enter” gebruiken. Dat kan door binnen dat scherm op een ander veld te klikken, zonder daar de gegevens te wijzigen. Dan accepteren. Succes!:thumbsup:

Over dit topic

Gestart op 03 april 2011 door Xcode

Laatste reactie door touching

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen