One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Winkels & Providers » Dynamarkt.com betrouwbaar?

Dynamarkt.com betrouwbaar?

Profielfoto van bassermans

bassermans 2 maanden geleden #

Hallo, ik kreeg een folder in de bus van dynamarkt.com. Iphone Apple iPhone 7 32GB voor € 509,00.
Wie heeft hier eens gekocht of weet meer over dit bedrijf? Het is te mooi om waard te zijn als je het mij vraagt.

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door Profielfoto van Raymon Raymon. Reden: Topictitel verduidelijkt
Profielfoto van Shmoo

Shmoo 2 maanden geleden #

Sure..

32 resultaten

Je kunt ook je geld aan mij geven dan ben je het zeker weten kwijt.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] 2 maanden geleden #

Zou het er niet op wagen. Ik kom het volgende tegen:

– Domeinnaam op naam van iemand uit Panama
– Vestigingsadres is de bovenverdieping van een pand dat te koop staat en waar kamerverhuur plaatsvindt
– Met iDEAL betalen = geld kwijt als er niet geleverd wordt. PayPal was veiliger geweest.
– Geen Thuiswinkel keurmerk.

Oftewel: Don’t do it.

Profielfoto van Ome Kor

Ome Kor 2 maanden geleden #

Hè jammer, die MBP had nou net de prijs die ik ervoor over heb.;-)

Profielfoto van Shmoo

1550,- had hij ook nog wel mogen kosten hoor.:wink:

Dat is de prijs wat het 13″ model zou moeten kosten zonder TB. (het model dat eigenlijk geen MacBook Pro is maar een 13″ Retina MacBook en vervanger van de Air)

Profielfoto van NielsDam

NielsDam 2 maanden geleden #

Er blijven altijd mensen die te goedgelovig van aard zijn. Het is heel simpel: is het te mooi om waard te zijn, dan is er iets niet pluis.

Zelfs bij de bekendere winkels, dan heb je of met een nepsite of met een prijsfout te maken.

Bovendien heeft Apple (en zoveel andere fabrikanten) de prijzen van zijn producten streng gereguleerd bij zijn resellers, echte knalprijzen ga je dus nooit zien, al helemaal niet voor nieuwe producten.

Profielfoto van pannekoek

pannekoek 2 maanden geleden #

Door het dak knal prijzen dan weer wel. Maar dat is hele andere Cook.

Profielfoto van Night

Night [moderator] 2 maanden geleden #

Ziet er inderdaad niet echt uit als een vestigingsadres voor een webwinkel…:-P

Profielfoto van SvS

SvS 2 maanden geleden #

…al helemaal niet voor Apple premium artikelen.

Profielfoto van Domtoren

Domtoren 2 maanden geleden #

bassermans 2 maanden geleden

Hallo, ik kreeg een folder in de bus van dynamarkt.com. Iphone Apple iPhone 7 32GB voor € 509,00.
Wie heeft hier eens gekocht of weet meer over dit bedrijf? Het is te mooi om waard te zijn als je het mij vraagt.

Alvast bedankt.

Het is heel simpel: waarom zou je iets verkopen voor €509 waar je zo €700 of €750 voor kunt krijgen?

Als het te mooi is om waar te zijn is het een leugen.

Profielfoto van Shmoo

Ik denk dat de TS nu wel weet dat het foute boel is. 🕵️‍♀️

Profielfoto van bassermans

bassermans 2 maanden geleden #

Dank allemaal! Hoop dat we ook hier andere mensen mee hebben geholpen.

Profielfoto van SusanUSA

SusanUSA 2 maanden geleden #

Night 2 maanden geleden

Ziet er inderdaad niet echt uit als een vestigingsadres voor een webwinkel…:-P

Hoe ziet een vestigingsadres voor een webwinkel er dan wel uit volgens jou?

Profielfoto van Shmoo

Zo natuurlijk. Met het domein en telefoon nr. op de gevel. Duh.

Profielfoto van Night

Night [moderator] 2 maanden geleden #

Huisleverancier van jou, Shmoo?:evil:

Of zo:

In ieder geval zónder bordje “te huur” op de gevel en wél ingeschreven bij Thuiswinkel Waarborg.

Profielfoto van janvanes

janvanes 2 maanden geleden #

Die foto’s op Google Maps zijn van jaren gelden, dat zegt op zich niet zoveel. En de kosten van aansluiting bij Thuiswinkel Waarborg kunnen in de (tien)duizenden euro’s lopen, dus vast niet iedereen kiest daarvoor. Nep-webshops die folders huis-aan-huis verspreiden hoor je niet zo vaak over. Maar ik zou m’n geld er toch maar niet heenbrengen.

Scamadvisor geeft aan dat de site 24 dagen bestaat, en spreekt van “high risk”.

Profielfoto van Vroegah

Vroegah op 20 december 2016 #

Dynamarkt:  ***HIGH RISK, LOW PRICING*** ;-)

Afwachten of aankomende weken spekkopers zich juichend melden…. Vrees van niet

Profielfoto van EagerB0bNerd

EagerB0bNerd op 21 december 2016 #

Politie waarschuwt  inmiddels voor dynamarkt: http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/politie-waarschuwt-voor-dynamarktcom/

Profielfoto van Hydrae

Hydrae op 21 december 2016 #

Elektro Toppie Toppie Online

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 22 december 2016 #

Ja, Bol.com maakte vroeger echt goeie reclames.

EagerB0bNerd op 22 december 2016 #

Hij is leuk. Wel mooi dat ze zeggen dat je met iDeal “veilig” kan betalen.
Het lijkt misschien veilig omdat je het in de “veilige, vertrouwde omgeving” van je eigen bank doet.
Maar als er iets mis gaat en je krijgt je spullen niet dan ben je je geld kwijt.
De bank (ING in het geval van Dynamarkt) zal je niet helpen je geld terug te krijgen.
Niet voor niets was iDeal de enige betaalmogelijkheid bij dynamarkt.

Anyway, ze zijn vrij snel ontmaskerd en de site is nu “tijdelijk offline vanwege onderhoud”

Profielfoto van Shmoo

Dat heeft daar niets mee te maken. IDeal staat los van oplichting. Apple kan morgen ook de boel oplichten en je MacBooks niet leveren, dat heeft met fatsoen te maken.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 22 december 2016 #

iDeal is een systeem voor online betalingen, en kan uiteraard(!) geen verschil zien tussen bonafide en malafide betalingen.
Jij maakt het geheel zelf en vrijwillig over, dus jij bent degene die moet beoordelen aan wie je wat wilt overmaken.

En dat een oplichter juist veel strooit met woorden als ‘betrouwbaar’ en ‘veilig’, lijkt me logisch en onderdeel van zijn ‘bedrijfsmodel’…

Profielfoto van Vroegah

Vroegah op 22 december 2016 #

Toppie Toppie Dynamarkt.com: We zien u graag snel weer terug ! Hahaha pin-automaat problemen denk ik :-)))))))

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 22 december 2016 #

GoeieDag op 22 december 2016

iDeal is een systeem voor online betalingen, en kan uiteraard(!) geen verschil zien tussen bonafide en malafide betalingen.
Jij maakt het geheel zelf en vrijwillig over, dus jij bent degene die moet beoordelen aan wie je wat wilt overmaken.

En dat een oplichter juist veel strooit met woorden als ‘betrouwbaar’ en ‘veilig’, lijkt me logisch en onderdeel van zijn ‘bedrijfsmodel’…

Als ik een webshop zie waar iDeal de enige betalingsmogelijkheid is, gaan er bij mij direct al een aantal alarmbellen rinkelen. iDeal is gewoon een bankoverboeking, totaal geen aankoopgarantie zoals je dat bij Paypal of een creditcard hebt. Niet voor niets dat oplichters alleen hier gebruik van maken.

Maar een simpel Google opdracht met ‘naam + opgelicht’ helpt in 99% van de gevallen al. En zoals zo vaak gezegd, prijzen die te mooi zijn om waar te zijn bestaan simpelweg niet. Producten worden altijd volgens vaste prijzen en marges verkocht, heel soms hebben grote winkelketens actie waarbij ze hun ‘verlies’ nemen, maar meestal verdienen ze dan juist aan het extra aantal klanten dat ze trekken (bijvoorbeeld de BTW-actie van Mediamarkt).

EagerB0bNerd op 22 december 2016 #

Ik had het niet over de oplichter, maar over de voiceover bij het bol.com filmpje. Dat speelde (het is alweer oud) in op de angst van mensen om hun creditcard gegevens op een website in te vullen , omdat dat “onveilig” zou zijn.

Wat ik bedoel dat de bank van de ontvanger niets voor je doet als blijkt dat je je geld hebt overgemaakt naar een oplichter.
Met andere betaalmethodes kan dat wel. Met PayPal en met een creditcard betaling heb je kopersbescherming, die kunnen de betaling terugdraaien.
iDeal is dus helemaal niet zo veilig als sommige mensen schijnen te denken.

aanvulling:

Verder, over het verschil tussen bonafide en malafide betalingen: er is wel degelijk controle mogelijk door de Payment service Provider.
Mollie bijvoorbeeld heeft fraudemonitoring.

Sowieso, voordat je iDeal “aangezet” wordt worden eerst een aantal zaken gecontroleerd. O.a. de identiteitsgegevens, kamer van koophandelinschrijving, de website zelf moet aan voorwaarden voldoen (o.a. een mogelijkheid van direct contact). Ze bekijken de website ook van te voren, een Nederlandse website die in Panama geregistreerd staat met goedkope iPhones krijgt daar echt geen betaalmodule. De ING is blijkbaar wat lakser.

Profielfoto van Shmoo

Nee joh, dat is allemaal een hele andere vorm van bescherming/beveiliging waar jij naar toe wilt.

Mijn oom is Steven Seagal. Denk je dat er mensen zijn die mij proberen op te lichten zodra ze dat weten? Er zit wel eens iemand tussen die het probeert maar dat is dan vooral iemand die geen RTL 7 kan ontvangen.

Profielfoto van ernst.

ernst. op 30 december 2016 #

Het enige wat in Nederland ooit bestond was Dynabyte. Dus alles wat eraan refereert/ op lijkt o.i.d., gewoon negeren.

Over dit topic

Gestart 2 maanden geleden door bassermans

Laatste reactie door ernst.

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?