21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    iMakkie

DVD kijken op AppleTV2 via XBMC

Hallo,

Heb sinds deze week een Apple TV2 gekocht. Geweldig ding.

Nu heb ik hem gejailbreaked, XBMC erop gezet en verbinding kunnen maken met mijn externe HD.

Alleen als ik een DVD wil kijken vanaf mijn harde schijf, hoe doe ik dit. Ik krijg wel de mapjes te zien (DVD naam/Video_ts/… maar dan. Als ik een bestand kies, dan speelt hij alleen dat stuk af, maar ik wil gewoon de hele dvd zien, niet dat stuk.

Is hier een slimme manier voor?

Ps: heb eraan gedacht om alle films om te gaan zetten naar itunes formaat, maar dat duurt eeuwen met handbrake….of is er een andere manier…

Thanx

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Als je het eerste IVO bestand aanklikt doet ie het als het goed is

Bijdrager
    iMakkie

Is het ook mogelijk om het DVD menu te bedienen?

Bijdrager
    phildw

En kan op dezelfde manier een DVD die in de speler van de iMac zit bekeken worden op de Apple TV?

Bijdrager
    KarelWillem
    dpmeijers op 15 januari 2012

IVO??

Je bedoelt ISO? Heb je die dan als je een DVD naar je harddisk kopiëert?

Geblokkeerd
    Bento

Ik begrijp niet hoe je dit probleem kan hebben met XBMC. Je voegt in XBMC de harddisk toe als lokatie en dan kies je de menuoptie “scan voor nieuwe content”. XBMC zet dan de film(s) die op de harddisk staat/ staan in het Movie menu ongeacht of dit een VIDEO_TS map, een avi, een MIVB of een mov bestand is. Als je de film dan in het Films menu selecteert kan je de film bekijken. Als de DVD een menu heeft, krijg je dat menu eerst te zien.

Geblokkeerd
    Bento
    KarelWillem op 15 januari 2012
    dpmeijers op 15 januari 2012

IVO??

Je bedoelt ISO? Heb je die dan als je een DVD naar je harddisk kopiëert?
    Nog nooit een DVD gezien?

Bijdrager
    KarelWillem

IFO.

Ah, oké.
    De dyslexie viert weer hoogtij hier.:lol:

Bento op 15 januari 2012

…Nog nooit een DVD gezien?…

Nee.

Ik moest even goed nadenken wat dat ook alweer was.

(Waarop Bento nu niet meer met een grapje over leeftijd kan komen, want die is hem hierbij ontnomen).

Bijdrager
    GuijVRIENDS

IFO is inderdaad wat ik bedoelde

Bijdrager
    iMakkie

Het klopt inderdaad. Het eerste ifo bestand. Krijg niet altijd een menu te zien, maar dat maakt niet uit.

Thanx

Geblokkeerd
    Bento
    iMakkie op 16 januari 2012

Het klopt inderdaad. Het eerste ifo bestand. Krijg niet altijd een menu te zien, maar dat maakt niet uit.

Thanx
    Dan doe je toch iets niet helemaal goed. Zie ook mijn eerdere opmerking:

Bento op 15 januari 2012

Je voegt in XBMC de harddisk toe als lokatie en dan kies je de menuoptie “scan voor nieuwe content”. XBMC zet dan de film(s) die op de harddisk staat/ staan in het Movie menu ongeacht of dit een VIDEO_TS map, een avi, een MIVB of een mov bestand is. Als je de film dan in het Films menu selecteert kan je de film bekijken. Als de DVD een menu heeft, krijg je dat menu eerst te zien.

Geblokkeerd
    Bento
    iMakkie op 16 januari 2012

Thanx
    Dan doe je toch iets niet helemaal goed. Zie ook mijn eerdere opmerking:

Bento op 15 januari 2012

Je voegt in XBMC de harddisk toe als lokatie en dan kies je de menuoptie “scan voor nieuwe content”. XBMC zet dan de film(s) die op de harddisk staat/ staan in het Movie menu ongeacht of dit een VIDEO_TS map, een avi, een MIVB of een mov bestand is. Als je de film dan in het Films menu selecteert kan je de film bekijken. Als de DVD een menu heeft, krijg je dat menu eerst te zien.

Ik heb in XBMC nog nooit een bestand aan hoeven klikken. Film toevoegen in het Video-menu, selecteren in het Film-menu en dan kijken.

Bijdrager
    iMakkie

Ik begrijp je nog niet helemaal. Als ik op mijn iMac alles doe, dan zie ik dus onder Video mijn harde schijf staan met daarop alle films (of dit nou DVD’s zijn of .mov of iets anders). Als ik een DVD aanklik (linker muisknop) dan opent hij de map. Als ik rechts klik krijg ik een menu te zien en kan ik zeggen afspelen.

Echter op mijn AppleTV kan ik met geen mogelijkheid dat rechtsklikmenu krijgen.

Wat doe ik toch fout?

Geblokkeerd
    Bento

Afspelen moet je in het FILMS menu doen, niet in het VIDEO menu. In het VIDEO menu voeg je de films toe aan XBMC. De films worden dan zichtbaar in het FILMS menu. In het FILMS menu blader je dan door de titels. Als je op een titel gaat staan en op Play drukt start de film. Ongeacht of het een .mov, .mkv, VIDEO_TS map of wat dan ook is. Je gebruikt XBMC nu niet zoals het bedoeld is en daarom stuit je op dit soort rare problemen.

Uit mijn hoofd: het rechtsklikmenu verschijnt in XBMC op de AppleTV volgens mij als je de Play knop ingedrukt houdt.

Bijdrager
    iMakkie

Als ik in XBMC zit heb ik in het horizonale menu de volgende onderdelen: WEER, AFBEELDINGEN, VIDEO’S, MUZIEK, PROGRAMMA EN SYSTEEM.

Waar vind ik dat menu FILMS dan onder.

Bijdrager
    foxy

IMakkie ik ben wrsch net zo blind als jou want ik zie het ook niet……:eek:

Geblokkeerd
    Bento

@foxy: het is net zo blind als jij.

Kijk eens bij Systeem – Skin – Beginscherm – Category menu – Hide Categories of je daar Speelfilms niet per ongeluk hebt aangevinkt.
    Je mist ook TV Series trouwens.

Niet sarcastisch bedoeld hoor, maar is het geen goed idee om een keer een handleiding van XBMC door te nemen?

Bijdrager
    foxy

Heerlijk Forum hoor … krijg je nog nederlandse les ook, toppie.

Tja ik weet het. Read the fu…ng manual . Maar goed ik ben zelf altijd behulpzaam om advies of raad te geven als het gaat over de “Mac” dus wil ik zelf ook wel eens een beetje lui zijn…

Als ik jou (Bento) uitleg volg zie ik gewoon niet hetzelfde op mijn scherm te voorschijn komen. Maar goed ik heb de boodschap begrepen ik ga op zoek naar Manuals. XBMC.org staat voorlopig op “DARK” dus daar zal ik het niet kunnen vinden..

Thanks

P.S. ik hoop dat ik bovenstaande goed geschreven heb.

Geblokkeerd
    Bento
    foxy op 18 januari 2012

Als ik jou (Bento) uitleg volg zie ik gewoon niet hetzelfde op mijn scherm te voorschijn komen.

Wellicht heeft dat te maken met welke skin je gebruikt. Maar ik neem aan dat je weet waar je het moet zoeken. “Ergens in de settings” kan je aangeven welke menu items je wilt zien in het hoofdmenu.

Bijdrager
    iMakkie

Jongens/meisjes nog bedankt voor de hulp. Na wat gekloot heb ik het eindelijk voor elkaar. Super!!!

Bijdrager
    Maru

Heb sinds deze week een airport extreme icm met een Apple tv met xmbc. Aan mijn airport extreme hangt een harde schijf, die ik wil gebruiken om films te streamen naar mijn Apple tv. Dit lukt dus niet… In allerlei forums loop ik er tegenaan dat ik een werkgroep moet instellen op de airport, maar deze optie kom ik niet tegen in het configuratie programma. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.